انتقاد شارلیز ترون به تبعیض جنسیتی در هالیوود!

«شارلیز ترون» هنرپیشه مطرح سینمای هالیوود در مصاحبه‌ای اختصاصی با مجله جی‌کیو به مباحثی همچون نابرابری جنسیتی در هالیوود پرداخت!

به گزارش اینتیتر به نقل از وقت صبح، او در بخشی از مصاحبه به استاندارد دوگانه ناعادلانه پیری در هالیوود به عنوان یک مشکل در صنعت سینما اشاره کرد و گفت:

«متاسفانه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که سال‌هاست به اشتباه به ما زنان با شیوه‌های مختلفی تلقین کردند که با مرور زمان مثل گل پژمرده میشویم درحالی که مردان مثل شراب با ارزش‌تر میشوند!

استانداردهای ناعادلانه

دروغ است که بگوییم ما زنان نسبت به مردان نگرانی کمتری به افزایش سن داریم اما برای ما زنان برعکس مردان بعد از چهل سالگی استانداردهای ناعادلانه و غیر واقعی توسط جامعه ایجاد شده است که انتظار می‌رود تا طبق آن استانداردها زندگی کنیم و بی چون وچرا آن را بپذیریم!

زنان از چهل سالگی به بعد در هالیوود شرایط سختی را تجربه می‌کنند چرا که نقش‌های آن‌ها بسیار محدودتر از قبل میشود!»

او در ادامه افشا کرد که در پشت صحنه فیلم «شغل ایتالیایی» به جنسیتش توهین شده است:«وقتی برای گرفتن برنامه تمرین رفتم متوجه شدم به دلیل جنسیتم من تنها فردی هستم که ۶ هفته بیشتر از مردها تمرین رانندگی دارم!

شارلیز همچنین عنوان نکرد که نقش‌های با ارزش جدی به بازیگرانی می‌رسد که ظاهر خاصی دارند و بیشتر مواقع زیبایی برای او و بسیاری دیگر نقطه ضعف محسوب میشود:

وقتی صحبت از نقش‌های بسیار خاص میشود اول از همه آن‌هایی حذف میشوند که ظاهر زیبا و قد بلندی دارند بدون آنکه به استعدادشان توجهی شود!»

بعد از خبر بی‌احترامی کمپانی «وارنر،دی‌سی» به شارلیز، کمپانی مارول از او برای بازی در نقش ابرقهرمانی«Clea» دعوت کرد، شارلیز در فیلم «Doctor Strange» برای اولین بار در نقش «Clea» ظاهر شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.