«اوپنهایمر» کریستوفر نولان به فرانسه نرسید!

کن لوچ، مارتین اسکورسیزی و جاناتان گلیزر در ترکیبی قوی جشنواره کن ۲۰۲۳ حضور دارند. تیه‌ری فرمو رئیس جشنواره کن گفته سعی می‌کند اسکورسیزی را متقاعد به حضور در بخش رقابتی کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، چند روز پیش فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن در حالی اعلام شد. یکی از مهم‌ترین فیلم‌های حاضر در جشنواره «قاتلان ماه کامل» ساخته «مارتین اسکورسیزی» بر خلاف انتظارها در بخش غیررقابتی نمایش داده می‌شود اما «تیری فرمو» رئیس جشنواره کن در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد که «اسکورسیزی» را متقاعد به حضور در بخش مسابقه و رقابت برای کسب نخل طلا کند.

امسال برنامه جشنواره کن شامل وزنه‌های سنگین هنری و افراد مورد علاقه بازگشتی مانند تاد هاینز، هیروکازو کوره‌ادا، ویم وندرس و وس اندرسون است.

فیلم‌های جدید جاناتان گلیزر، کن لوچ و مارتین اسکورسیزی پس از اعلام یکی از قوی‌ترین ترکیب‌های اخیر از سوی مدیران جشنواره، در جشنواره کن امسال به نمایش درخواهند آمد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس، نماینده تیری فرمو و رئیس آینده آیریس کنوبلوخ از برنامه‌ای پرده برداری کردند که تحت سیطره افراد صاحب نام هنری و بازگشت آثار مورد علاقه کن، مانند تاد هاینس، هیروکازو کوره ادا، ویم وندرس، وس اندرسون، نانی مورتی، آکی کائوریسماکی و نوری بیلگه سیلان است.

این جشنواره همچنین با فهرست شش فیلم از کارگردانان زن در رقابت، از جمله عناوین جدیدی از کاترین بریلات، آلیس رورواچر و جسیکا هاسنر، رکورد خود را شکست.

«تیری فرمو» رئیس جشنواره کن درباره عدم حضور فیلم جدید اسکورسیزی در بخش مسابقه گفت: «خیلی جالب است وقتی فدریکو فلینی برای «زندگی شیرین» نخل طلا را بُرد، گفت دیگر به بخش مسابقه برنمی‌گردم» و اسکورسیزی هم در سال ۱۹۷۶ با فیلم «راننده تاکسی» موفق به کسب نخل طلا شد. بنابراین می‌توان‌گفت، با توجه به برخی اظهارنظرهایش به نظر می‌رسد به خاطر موقعیت معتبرش چیز زیادی برای به دست آوردن ندارد، به جز یک چیز: نخل طلا! و من فکر می‌کنم او باید به مسابقه برگردد.

«قاتلین ماه کامل»، درام جنایی مارتین اسکورسیزی در دهه ۱۹۲۰ درباره قتل‌های اوکلاهاما، قبلاً در جشنواره خارج از رقابت اعلام شده بود. در این فیلم وسترن که ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده، لئوناردو دی کاپریو، جسی پلمونز، رابرت دنیرو، لیلی گلادستون، برندان فریزر و جان لیتگو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین قبلا اعلام شده بود «ایندیانا جونز»، آخرین ماجراجویی باستان شناس ۸۰ ساله هریسون فورد، با بازی فیبی والر-بریج و مدز میکلسن به جشنواره کن ۲۰۲۳ آمده است.

رئیس جشنواره کن همچنین اعلام کرد ضمن اضافه‌ شدن چند فیلم به بخش مسابقه اصلی جشنواره کن طی روزهای آینده، متاسفانه امسال نمی‌توانیم میزبان نمایش فیلم «اوپنهایمر» ساخته جدید «کریستوفر نولان» و همچنین فیلم «باربی» ساخته «گرتا گرویگ» باشیم، چرا که این آثار برای نمایش در کن آماده نمی‌شوند.

فیلم «آیات زمینی» ساخته علی عسگری و علیرضا خاتمی هم در بخش «نوعی‌ نگاه» جشنواره کن حضور دارند.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ می سال ۲۰۲۳ (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.