رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اپل صدرنشین فروش بازار موبایل در فصل چهارم ۲۰۲۲ شد

طبق گزارش کانالیس، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ اپل برترین فروشنده بوده، اما سهم بازار سامسونگ برای کل سال بهتر است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، به گزارش کانالیس، اپل با سهم بازار ۲۵ درصدی، بیشترین فروش سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرد. سامسونگ نیز با سهم بازار ۱۹ درصدی بعد از اپل در جایگاه دوم این رتبه بندی قرار گرفته است. شیائومی در این میان با سهم بازار ۱۱ درصدی در رتبه سوم بازار از نظر میران فروش در فصل چهارم ۲۰۲۲ قرار دارد.

کانالیس (Canalys) گزارش خود از گوشی‌های فروخته شده در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی (اکتبر تا دسامبر) و همچنین عملکرد تولیدکنندگان بازار موبایل در کل سال را منتشر کرده است. طبق این گزارش، به طور کلی، بازار گوشی‌های هوشمند وضعیت بسیار بدی را تجربه کرده است. بازار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۲۰۲۱، ۱۷ درصد کاهش فروش را تجربه کرده است. تعداد گوشی‌های فروخته شده کل سال نیز ۱۱ درصد کاهش یافته و به کمتر از ۱.۲ میلیارد دستگاه رسید.

طبق گزارش‌هایی که براساس داده‌های Canalys منتشر شده، بازار سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ طبق معمول در اختیار اپل بوده که با جدیدترین آیفون‌ها، توانست بالاترین سهم بازار خود را ثبت کند، یعنی ۲۵ درصد. سامسونگ با ۲۰ درصد در جایگاه دوم، شیائومی با ۱۱ درصد در رتبه سوم، اوپو با ۱۰ درصد در جایگاه چهارم و ویوو با ۸ درصد در رتبه پنجم این لیست دیده می‌شوند. دیگر تولیدکنندگان نیز ۲۶ درصد از فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، سهم اپل در بازار موبایل ۲ درصد و سامسونگ و اوپو هر کدام ۱ درصد افزایش یافته است. وضعیت ویوو نسبت به سال گذشته ثابت باقی مانده و سهم شیائومی ۲ درصد کمتر شده است. از چالش‌های موجود در هند به عنوان یکی از دلایل اصلی افت شیائومی یاد شده است.

در مجموع سال ۲۰۲۲، سامسونگ با ۲۲ درصد سهم بازار، برترین تولیدکننده بوده و اپل با ۱۹ درصد و شیائومی با ۱۳ درصد در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. در مقایسه با سال ۲۰۲۱، سهم سامسونگ و اپل ۲ درصد افزایش پیدا کرده و سهم شیائومی ۱ درصد کمتر شده است.

برای سال ۲۰۲۳، کانالیس در پیش‌بینی خود به «رشد ثابت تا حاشیه» برای کل بازار موبایل اشاره کرده است. به گفته تحلیلگر این شرکت، شرکت‌های تولیدکننده سودآوری را در اولویت خود قرار خواهند داد تا بتوانند از سهم بازار خود محافظت کنند. همچنین برای انطباق با واقعیت جدید بازار، هزینه‌های خود را کاهش خواهند داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.