این استان ها منتظر برف و باران باشند

روز دوشنبه (۲۷ آذر) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های خراسان رضوی، زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید و در شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: روز دوشنبه (۲۷ آذر) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های خراسان رضوی، زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید و در شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شدت بارش طی روز دوشنبه در مازندران است، گفت: همچنین در این روز انتظار می‌رود به سبب وزش باد ملایم از غلظت آلاینده‌ها در تهران کاسته شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۸ تا ۳۰ آذر) جوی آرام در کشور خواهیم داشت و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: روز جمعه(۱ دی) در برخی نقاط شمال غرب و غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: دریای خزر در روز دوشنبه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ آذر) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و در ‌روز چهارشنبه (۲۹ آذر) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.