این شش نفر، اغواگرترین زنان سینمای جهان هستند

زنان اغواگر سینما تاکنون توانسته‌اند به ماندگاری آثار مختلف کمک شایانی کنند. منظور از زنان اغواگر چیست؟

به گزارش اینتیتر به نقل از فرتاک نیوز، همان به‌کارگیری جاذبه‌های زنانه در بستری از خبث طینت است که برای پیش‌برد نیات خود از ترفندهای جنسیتی استفاده می‌کنند.

در سینمای دنیا، تصویر این زنان بعضا بسیار جذاب به نمایش درآمده است و می‌خواهیم در این مقاله از این اغواگران خوش‌صورت برایتان بگوییم. این‌ها چه استایل و پوشش داشته‌اند و ظاهرشان چگونه بوده است؟

یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های اغواگر سینما را در محله چینی‌ها ساخته پولانسکی می‌بینیم. هر اثر از پولانسکی بی‌تردید راهی برای شناخت بهتر شخصیت‌های انسانی و نفوذکردن به زیر پوست معنا است.

در این اثر هم با زنی روبه‌رو هستیم که حضوری اغواگرانه دارد و برای پرده‌برداشتن از رازی درباره شوهرش اقدام به استخدام کارآگاهی خصوصی کرده است. او ویژگی‌های طبیعی شخصیتی اغواگر را دارد. چطور؟

استفاده از اکسسوری‌های شاخصی مانند گردنبند مروارید، مدل موهایی آراسته و با پیچیدگی و جزئیات آرایش‌شده، آرایش صورتی که رژ قرمز معمولا شاخصه اصلی آن است و البته استفاده از عناصری زینتی مانند کلاه توردار که انگار بر دست‌نیافتنی‌شدن او صحه می‌گذارد.

هرچند که با پیش‌رفتن داستان در فیلم محله چینی‌ها متوجه می‌شویم که این زن اغواگر که با سیاست و ترفند جلو می‌رود، خود قربانی است و مایه ترحم.

محرمانه در لس‌آنجلس

کیم بیسینگر از هنرپیشه‌های جذاب دهه ۹۰ میلادی است که نیمی از موفقیتش در آن سال‌ها را مدیون همین زیبایی اغواگرانه بود. در فیلم مطرح محرمانه در لس‌آنجلس هم در نقش زنی پرجاذبه و پرماجرا ظاهر شده است.

اگر به فیلم‌هایی با محوریت موضوعات کارآگاهی و معما علاقه دارید، از این اثر خوشتان خواهد آمد. سینمای دنیا در دهه ۹۰، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

کیم بیسینگر در این فیلم با لباس‌هایی باز، موهایی بلوند و آرایشی کلاسیک (رژ قرمز و صورت سفید) به‌خوبی از پس اجرای یک فم‌فتال اساسی (زن اغواگر) برآمده بود.

بتمن بازمی‌گردد

میشل فایفر یکی از زیباترین هنرپیشه‌های دهه‌های پیش است. او هنوز هم زیبا است، اما دیگر از طراوت روزهای جوانی‌اش کمی فاصله گرفته است. ویژگی‌های شاخص چهره‌اش از او یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای ایفای نقش زنی اغواگر می‌ساختند.

چشمانی گربه‌ای و رنگی، صورتی استخوانی با خط چانه‌ای ظریف و زیبا. اندام متناسب و نگاه نافذ میشل هم از برگ برنده‌های دیگری بودند که او برای ایفای نقش زنی اغواگر در آستین داشت.

در بتمن بازمی‌گردد که بی‌تردید یکی از بهترین نسخه‌های ساخته‌شده از بتمن است، او در نقش زن گربه‌ای ظاهر شد. زن گربه‌ای هم شخصیت معروف اغواگر کمیک‌های مصور است و پایش به سینما هم باز شده است.

اگر فیلم را دیده باشید، حتما می‌دانید که شخصیت زن گربه‌ای در ابتدا سلینا کایل گیج و غیرجذابی است که هیچ نگاهی را به خود جلب نمی‌کند و به‌ناگه بدل به زن گربه‌ای می‌شود که اغواگر است و حتی بتمن را هم از پا درمی‌آورد.

از زیبایی و توانایی میشل فایفر که بگذریم، آن لباس چرم چسبان هم در جذابیت زن گربه‌ای بی‌اثر نیست.

دختر گمشده

رزمند پایک بازیگر زن اصلی فیلم دختر گمشده است. این فیلم یکی از آثار شاخص کارنامه دیوید فینچر کارگردان اثر است. رزمند پایک در این فیلم، آنچنان با تعاریف اغواگری موردنظرمان در این مقاله هم‌سو نیست.

در واقع، او بیشتر ایفاگر کاراکتری است که خدعه می‌کند و بازی‌هایی برای پیش‌برد اهدافش در سر دارد. بااین‌حال، تاحدی می‌تواند خود را در این فهرست جای بدهد.

اگر اغواگری را با کمی اغماض، زیبایی و حیله‌گری توأم در نظر بگیریم، پایک هم راهی به این فهرست پیدا می‌کند. به‌طور کلی، چهره او ویژگی‌های جالبی برای ایفای نقش‌های مختلف دارد.

او هم ساده و معصوم به نظر می‌رسد و هم باهوش و گاهی پرحیله. البته از توانایی او در اجرای هوشمندانه ویژگی‌های روحی نمی‌توانیم غافل شویم. او در بخش عمده‌ای از فیلم با لباس‌هایی ساده ظاهر می‌شود و از نقطه‌نظر چهره و استایل شک‌برانگیز نیست.

غریزه اصلی

یکی از معروف‌ترین چهره‌های اغواگرانه سینمای دنیا، شارون استون در فیلم غریزه اصلی است. او که از زیبایی و جذابیت زیادی در آن سال‌ها برخوردار بود، در نقش زنی اغواگر توجه همه را به خود جلب می‌کرد.

پیراهن سفید و اندامی، مدل موها و لباس‌های خوش‌دوخت و خوش‌برش استون در غریزه اصلی به شکل‌گیری شخصیت او اثرگذاری زیادی داشتند.

استون هنوز هم با همان نقش در ذهن بسیاری از تماشاگران سینما ماندگار شده و لباس سفیدش در سکانس جنجالی از غریزه اصلی از آیکونیک‌ترین تصاویر و سکانس‌های فیلم‌های ماجراجویی و البته اغواگرانه است.

مالنا

مونیکا بلوچی شخصیت محبوب و معروفی درمیان مردمان نقاط مختلف دنیا است. این شهرت را هم مدیون زیبایی بیش از حد و البته ایفای نقش ماندگار مالنا است. او در مالنا یک زن جذاب به معنای واقعی کلمه است.

هم چهره زیبایی دارد و هم قامت کشیده و جذابی. او با لباس‌های زیبا و موهای آراسته‌اش دل همه افراد شهر را برده است و حضوری اغواگرانه دارد. البته او هم تاحدی با مشخصه‌های اصلی اغواگری فاصله دارد، اما حیف بود که او را در این فهرست یاد نکنیم.

مونیکا بلوچی یا همان مالنای اثر جوزپه تورناتوره همیشه زیبا و اتوکشیده دیده می‌شود، اما در نیمه دوم فیلم که بنا است از پوسته خود خارج شود و به خاطر معاش به تن‌فروشی دست بزند، استایلش تغییرات اساسی می‌کند.

او موهایش را می‌چیند و کوتاه می‌کند. مفهوم گیس‌بریدگی همیشه در سنت و تاریخ بسیاری از سرزمین‌ها معنای خوبی نداشته و نوعی از دست‌رفتن حیا و نجابت را یادآور می‌شده است.

مالنای گیس‌بریده با آرایشی سنگین و غلیظ و با گام‌هایی لرزان تصمیمی تازه می‌گیرد و البته عواقب خوبی هم نمی‌بیند. اگر طرفدار سینمای داستان‌گوی ساده، اما پرمفهوم هستید، مالنا را ببینید.

در آخر

در این مقاله از تصاویر زنان اغواگر در سینمای دنیا گفتیم. البته شمارشان به همین جا ختم نمی‌شود، ولی سعی کردیم که به‌سراغ چهره‌های مشهوری برویم که برای مخاطبان ایرانی هم معروف و شناخته‌شده هستند.

تعریف اغواگری کمی پیچیده است و برای همین، گزینش چهره‌هایی که در این زمینه ارتباط معنایی با مفهوم موردنظر دارند، کمی سخت می‌شود.

از میان چهره‌هایی که معرفی کردیم، کدام موارد را دیده‌اید و به خاطر دارید؟ به نظرتان استایل به کمک این شخصیت‌ها شتافته و به بهبود تعریف نقششان کمک کرده است؟

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.