این ۱۰ انیمیشن کلاسیک را حتما تماشا کنید!

از زمانی که والت دیزنی، میکی موس را خلق کرد تا کنون، انیمیشن‌های بسیاری منتشر شده‌اند!

به گزارش اینتیتر به نقل از فرارو، سینما همواره دری به سوی خیال و رویا بوده است. لحظاتی که در آن خود را در دنیایی دیگر می‌یابیم و برای لحظاتی از زندگی روزمره کسل‌کننده دور می‌مانیم. اما در کنار سینما، صنعتی زیباتر، هیجان‌انگیزتر و بی‌حد و مرزتر وجود دارد؛ انیمیشن. انیمیشن‌ها ما را به دنیایی به شدت خیالی‌تر، رنگارنگ‌تر و جذاب‌تر می‌برد.

دنیاهایی که هیچ حد و مرزی برای رویاپردازی و خلق لحظات لذت‌بخش قائل نیستند. از پیکسار بگیرید تا دیزنی، همه استودیوها سعی کرده‌اند در قالب دنیای رویایی و زیبایشان، لحظاتی ماندگار را در ذهن مخاطب حک کنند.

از زمانی که والت دیزنی، میکی موس را خلق کرد تا کنون، انیمیشن‌های کلاسیک و محشر زیادی کمنشر شده‌اند! با این حال باید گفت که تعداد انیمیشن‌های خوب آنقدر زیاد است که می‌توان چندین و چند مقاله برای آن‌ها نوشت.

در این مقاله، قصد داریم مروری بر بهترین انیمیشن‌های تاریخ ساز داشته باشیم. انیمیشن‌هایی که با داستان‌های جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و دنیاهای خیال‌انگیز خود، توانسته‌اند در قلب مخاطبان جای بگیرند.

۱. بامبی (Bambi)

کارگردان: دیوید هند

صداپیشگان: هاردی آلبرایت، استن الکساندر، پیتر بن و تلما بوردمن

بامبی یک گوزن جوان است که در جنگل بزرگ می‌شود. او همراه مادرش زندگی می‌کند و از او یاد می‌گیرد که چگونه در جنگل بتواند زندگی کند. بامبی دوستان زیادی پیدا می‌کند، از جمله فائونی، یک خرگوش و تاملین که یک سمور است.

بامبی در طول فیلم با چالش‌های زیادی روبرو می‌شود، از جمله مرگ مادرش، آتش‌سوزی جنگل و شکار توسط انسان‌ها. اما او با کمک دوستانش و مادر طبیعت، بر همه این چالش‌ها غلبه می‌کند. داستان بامبی جذاب و پرکشش است و مخاطب را از ابتدا تا انتها درگیر می‌کند.

فیلم با مرگ مادر بامبی آغاز می‌شود و با بزرگ شدن او و غلبه بر چالش‌های زندگی، پایان می‌یابد. بامبی یک انیمیشن کلاسیک زیبا و ماندگار است که داستانی جذاب و پرماجرا را روایت می‌کند.

۲. دامبو (Dumbo)

کارگردانان: بن شارپستین

صداپیشگان: استرلینگ هالووی، ادوارد بروفی، هرمان بینگ و مل بلنک

دامبو یک فیل جوان است که در سیرک متولد می‌شود. او گوش‌های بزرگ و آویزانی دارد که باعث می‌شود مورد تمسخر سایر حیوانات سیرک قرار بگیرد. مادر دامبو به دلیل عصبانیت مدیر سیرک از قطار دور می‌شود و دامبو تنها می‌شود.

دامبو با کمک دوستانش، روسو و میتی، یاد می‌گیرد که چگونه از گوش‌های بزرگ خود برای پرواز استفاده کند. او به زودی تبدیل به یک ستاره سیرک می‌شود و مدیر سیرک را پشیمان از رفتارش می‌کند. داستان دامبو جذاب و پرکشش است و مخاطب را از ابتدا تا انتها درگیر می‌کند.

فیلم با ماجراجویی‌های دامبو در سیرک آغاز می‌شود و با نجات مادر دامبو توسط دامبو، پایان می‌یابد. دامبو یک انیمیشن کلاسیک زیبا و ماندگار است که داستانی جذاب و پرماجرا را روایت می‌کند. این فیلم برای مخاطبان در هر سنی جذاب است و می‌تواند درس‌های ارزشمندی را به آن‌ها بیاموزد.

۳. سفید برفی و هفت کوتوله (Snow White and The Seven Dwarfs)

کارگردان: دیوید هند

صداپیشگان: آدریانا کاسلوتی، لوسیل لا لاورن، هری استاکول و روی اتول

سفید برفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs) یک انیمیشن کلاسیک آمریکایی محصول سال ۱۹۳۸ است که توسط والت دیزنی تولید شده است. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته برادران گریم ساخته شده است و داستان یک شاهزاده خانم جوان و هفت کوتوله را روایت می‌کند.

سفید برفی یک شاهزاده خانم جوان و زیبا است که توسط مادرخوانده‌اش، ملکه شیطان صفت، مسموم می‌شود. سفید برفی با خوردن سیب سمی به خوابی عمیق فرو می‌رود. هفت کوتوله که در نزدیکی زندگی می‌کنند، سفید برفی را پیدا می‌کنند و او را با خود به خانه می‌برند. هفت کوتوله از سفید برفی مراقبت می‌کنند و منتظر می‌مانند تا او بیدار شود.

ملکه شیطان صفت که از زنده ماندن سفید برفی مطلع می‌شود، لباس سفید برفی را می‌پوشد و به خانه هفت کوتوله می‌رود. او سفید برفی را مسموم می‌کند و او را می‌کشد. هفت کوتوله با دیدن سفید برفی که مرده است، بسیار ناراحت می‌شوند.

۴. سیندرلا (Cinderella)

کارگردانان: کلاید جرونیمی و همیلتون لاسک

صداپیشگان: لاین وودز، النور آدلی، ورنا فلتون و رودا ویلیامز

سیندرلا (Cinderella) یک انیمیشن کلاسیک آمریکایی محصول سال ۱۹۵۰ است که توسط والت دیزنی تولید شده است. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته شارل پرو ساخته شده است و داستان یک دختر جوان و مهربان را روایت می‌کند که توسط نامادری و دو خواهر ناتنی‌اش مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرد.

سیندرلا یک دختر جوان و مهربان است که با نامادری و دو خواهر ناتنی‌اش در یک عمارت زندگی می‌کند. نامادری و خواهران ناتنی سیندرلا او را مجبور می‌کنند که تمام کارهای خانه را انجام دهد و او را مورد ظلم و ستم قرار می‌دهند. یک روز، اعلان می‌شود که شاهزاده قصد دارد ضیافتی برگزار کند و با یکی از دختران جوان ازدواج کند.

دو خواهر ناتنی سیندرلا برای شرکت در ضیافت آماده می‌شوند، اما سیندرلا اجازه ندارد به ضیافت برود. یک پری مهربان به کمک سیندرلا می‌آید و او را برای ضیافت آماده می‌کند. سیندرلا در ضیافت با شاهزاده آشنا می‌شود و شاهزاده عاشق سیندرلا می‌شود.

سیندرلا یک انیمیشن کلاسیک زیبا و ماندگار است که داستانی جذاب و پرماجرا را روایت می‌کند. این فیلم برای مخاطبان در هر سنی جذاب است و می‌تواند درس‌های ارزشمندی را به آن‌ها بیاموزد.

۵. فانتازیا (Fantasia)

کارگردان: ساموئل آرمسترانگ

صداپیشگان: والت دیزنی، نایجل دِبرولیر، جولیدا نووپس و دیمز تیلور

فانتازیا (Fantasia) یک انیمیشن کلاسیک آمریکایی محصول سال ۱۹۴۰ است که توسط والت دیزنی تولید شده است. این فیلم یک مجموعه‌ای از قطعات موسیقی کلاسیک است که با انیمیشن‌های مختلف همراه شده‌اند.

فانتزیا داستان خاصی ندارد و بیشتر بر روی موسیقی و انیمیشن تمرکز دارد. فیلم با قطعه موسیقی The Sorcerer’s Apprentice اثر پیترو لوئیسجی بوتشینی آغاز می‌شود. در این قطعه، یک شاگرد جادوگر سعی می‌کند از یک جارو برای انجام کارهای خود استفاده کند، اما جارو از کنترل او خارج می‌شود و باعث ایجاد مشکل می‌شود. فانتزیا یک انیمیشن کلاسیک زیبا و ماندگار است که تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای مخاطبان ایجاد می‌کند.

۶. پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

کارگردانان: ران کلمنتس و جان ماسکر

صداپیشگان: جودی بنسون، کریستوفر دانیل بارنز، پت کرول و ساموئل رایت

پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) یک انیمیشن کلاسیک آمریکایی محصول سال ۱۹۸۹ است که توسط والت دیزنی تولید شده است. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته هانس کریستیان آندرسن ساخته شده است و داستان یک پری دریایی جوان را روایت می‌کند که آرزو دارد تبدیل به یک انسان شود. آریل یک پری دریایی جوان و زیبا است که در اعماق اقیانوس زندگی می‌کند.

او آرزو دارد تبدیل به یک انسان شود و با یک شاهزاده ازدواج کند. آریل با یک انسان به نام اریک آشنا می‌شود و عاشق او می‌شود. او برای تبدیل شدن به یک انسان، با جادوگر دریا قرارداد می‌بندد. آریل با کمک دوستانش، تلاش می‌کند تا اریک را عاشق خود کند. او موفق می‌شود اریک را عاشق خود کند، اما اریک به یاد نمی‌آورد که او را دیده است. آریل در آخرین لحظات، توسط مادرش نجات می‌یابد.

او با اریک ازدواج می‌کند و تبدیل به یک انسان می‌شود. شخصیت‌های اصلی فیلم پری دریایی کوچولو، آریل، اریک، جادوگر دریا و دوستان آریل هستند. آریل یک پری دریایی جوان و زیبا است که نماد رویاهای بزرگ و آرزوهای دست نیافتنی است. اریک یک شاهزاده جوان و خوش‌تیپ است که نماد عشق و امید است. جادوگر دریا یک موجود افسانه‌ای است که نماد خطر و فریب است. دوستان آریل، فلور، سکیلا و سباستین هستند که نماد وفاداری و دوستی هستند.

۷. شیرشاه (The Lion King)

کارگردانان: راجر آلرز و راب مینکاف

صداپیشگان: متیو برودریک، جیمز ارل جونز، روآن آتکینسون و مویرا کلی

شیرشاه (The Lion King) یک انیمیشن کلاسیک آمریکایی محصول سال ۱۹۹۴ است که توسط والت دیزنی تولید شده است. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته سیدنی ویلیامسون ساخته شده است و داستان یک شیر جوان را روایت می‌کند که پس از مرگ پدرش، به عنوان پادشاه جدید جنگل انتخاب می‌شود. سیمبا یک شیر جوان و بازیگوش است که در کنار پدرش، موفاسا، در سرزمین پرندگان زندگی می‌کند.

موفاسا به سیمبا می‌آموزد که چگونه یک پادشاه خوب باشد. اسکار، برادر موفاسا، از سیمبا متنفر است و می‌خواهد او را از سلطنت دور کند. اسکار سیمبا را فریب می‌دهد تا به او کمک کند تا موفاسا را بکشد. شخصیت‌های اصلی فیلم شیرشاه، سیمبا، موفاسا، اسکار، نالا، تیمون و پمبا هستند. سیمبا یک شیر جوان و مهربان است که نماد امید و شانس است. موفاسا یک شیر مهربان و دلسوز است که نماد رهبری و عدالت است.

اسکار یک شیر شرور و جاه‌طلب است که نماد بدی و زشتی است. نالا یک شیر ماده زیبا و شجاع است که نماد عشق و وفاداری است. تیمون یک خرگوش خرچنگ‌خوار است که نماد شادی و شوخ‌طبعی است. پمبا یک میمون است که نماد وفاداری و دوستی است.

۸. غول آهنی (The Iron Giant)

کارگردان: برد برد

صداپیشگان: وین دیزل، جنیفر انیستون، الی مارینتهال و کریستوفر مک‌دونالد

غول آهنی (The Iron Giant) یک انیمیشن آمریکایی محصول سال ۱۹۹۹ است که توسط برد برد کارگردانی شده است. این فیلم داستان یک پسر جوان به نام هوگار هِفمن را روایت می‌کند که با یک غول آهنی دوست می‌شود. داستان فیلم در سال ۱۹۵۷ در ایالت رود آیلند آمریکا رخ می‌دهد.

هوگار هِفمن یک پسر جوان و تنها است که با مادرش در یک مزرعه زندگی می‌کند. یک روز، هوگار یک غول آهنی عظیم‌الجثه را در جنگل پیدا می‌کند. غول آهنی به هوگار آسیب نمی‌رساند و هوگار تصمیم می‌گیرد از او محافظت کند. هوگوار نام غول آهنی را «مرد آهنی» می‌گذارد و با او دوست می‌شود.

مرد آهنی، هوگار را به دنیای خود، یعنی دنیایی از ماشین‌های هوشمند، می‌برد. هوگوار و مرد آهنی با هم ماجراجویی‌های زیادی را تجربه می‌کنند. آن‌ها با ارتش آمریکا روبرو می‌شوند که قصد دارد مرد آهنی را نابود کند. در نهایت، هوگار و مرد آهنی ارتش آمریکا را شکست می‌دهند و آهن‌مرد به فضا بازمی‌گردد. شخصیت‌های اصلی فیلم غول آهنی، هوگار هِفمن، مرد آهنی، و مادر هوگار هستند.

هوگار یک پسر جوان و مهربان است که نماد امید و شانس است. آهن‌مرد یک غول آهنی مهربان و دوست‌داشتنی است که نماد دوستی و عشق است. مادر هوگار یک زن مهربان و دلسوز است که نماد عشق و حمایت است. داستان غول آهنی جذاب و پرکشش است و مخاطب را از ابتدا تا انتها درگیر می‌کند. فیلم با ماجراجویی‌های هوگار و مرد آهنی آغاز می‌شود و با پیروزی خوبی بر بدی، پایان می‌یابد.

۹. زندگی جدید امپراطور (The Emperor’s New Groove)

کارگردان: مارک دیندال

صداپیشگان: دیوید اسپید، جان گودمن، ارثا کیت و پاتریک واربرتون

زندگی جدید امپراطور (The Emperor’s New Groove) یک انیمیشن کمدی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۰ است که توسط دیزنی تولید شده است. این فیلم داستان یک امپراتور جوان به نام کوزکو را روایت می‌کند که توسط وزیرش، یوزما، فریب داده می‌شود و تبدیل به یک لاما می‌شود.

داستان فیلم در کشور اینکای خیالی رخ می‌دهد. کوزکو یک امپراتور جوان و خودخواه است که تنها به فکر خوشگذرانی است. یوزما، وزیر کوزکو، از این فرصت استفاده می‌کند و کوزکو را فریب می‌دهد و او را تبدیل به یک لاما می‌کند. یوزما قصد دارد کوزکو را بکشد و خود را امپراتور کند.

کوزکو با کمک یک روستایی به نام پچی، از دست یوزما فرار می‌کند. پچی و کوزکو با هم به سفر می‌روند تا راه بازگشت کوزکو به شکل انسانی را پیدا کنند. در طول سفر، کوزکو متوجه می‌شود که زندگی به عنوان یک لاما می‌تواند ارزشمند باشد.

در نهایت، کوزکو و پچی موفق می‌شوند راه بازگشت کوزکو به شکل انسانی را پیدا کنند و یوزما را شکست می‌دهند. شخصیت‌های اصلی فیلم زندگی جدید امپراطور، کوزکو، یوزما، پچی، و کوا هستند. کوزکو یک امپراتور جوان و خودخواه است که نماد غرور و خودخواهی است. یوزما یک وزیر حیله‌گر و طماع است که نماد شر و بدی است.

پچی یک روستایی مهربان و ساده‌دل است که نماد خوبی و مهربانی است. کوا یک روح دوست‌داشتنی است که نماد خرد و آگاهی است. داستان زندگی جدید امپراطور جذاب و پرکشش است و مخاطب را از ابتدا تا انتها درگیر می‌کند. فیلم با ماجراجویی‌های کوزکو و پچی آغاز می‌شود و با پیروزی خوبی بر بدی، پایان می‌یابد.

۱۰. مولان (Mulan)

کارگردان: باری کوک و تونی بانکروفت

صداپیشگان: مینگ نا وون، ادی مورفی، هاروی فایراستین و بی دی وونگ

مولان (Mulan) یک انیمیشن آمریکایی محصول سال ۱۹۹۸ است که توسط والت دیزنی تولید شده است. این فیلم بر اساس یکی از اسطوره‌های کهن کشور چین ساخته شده است و داستان یک دختر جوان به نام مولان را روایت می‌کند که برای نجات پدرش، خود را به جای او جا می‌زند و به ارتش می‌پیوندد.

داستان فیلم در چین باستان رخ می‌دهد. مولان یک دختر جوان و سرکش است که رویای تبدیل شدن به یک جنگجو را در سر دارد. وقتی که امپراتور چین از همه مردان کشور می‌خواهد که برای جنگ با هون‌ها به ارتش بپیوندند، پدر مولان که پیر و بیمار است، نیز فراخوانده می‌شود. مولان تصمیم می‌گیرد که خود را به جای پدرش جا بزند و به ارتش بپیوندد.

او با نام پینگ وارد ارتش می‌شود و با گروهی از مردان جوان آشنا می‌شود. مولان و دوستانش در طول جنگ با هون‌ها با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند، اما در نهایت موفق می‌شوند که هون‌ها را شکست دهند و امپراتور چین را نجات دهند. شخصیت‌های اصلی فیلم مولان، مولان، لی شانگ، لی شائو، و کریکت هستند. مولان یک دختر جوان و سرکش است که نماد جسارت و شجاعت است.

لی شانگ یک فرمانده جوان و جدی است که نماد عدالت و قانون است. لی شائو پدر مولان است که نماد عشق و حمایت است. کریکت یک روح دوست‌داشتنی است که نماد شانس و خوش‌اقبالی است. داستان مولان جذاب و پرکشش است و مخاطب را از ابتدا تا انتها درگیر می‌کند. فیلم با ماجراجویی‌های مولان در ارتش آغاز می‌شود و با پیروزی خوبی بر بدی، پایان می‌یابد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.