بارش‌ها شروع شد |‌ صدور هشدار نارنجی برای ۷ استان

چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد هشدار نارنجی دریافت کردند.

به گزارش اینتیتر به نقل از همشهری، مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه (۱ دی) و وزش باد شدید در برخی استان‌ها اطلاع داد. کارشناس هواشناسی در این باره به همشهری گفت:‌ «امروز جمعه (۱ دی) با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور مناطقی از شمال‌غرب، غرب و همین‌طور جنوب غرب و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های این بخش و همچنین زاگرس مرکزی بارش و گاهی وزش باد شدید موقتی دارند. این بارش‌ها در جنوب همراه با رعد و برق و در مناطق کوهستانی و سرد با برف همراه است.»

به گفته «کبری رفیعی»، جمعه چهامحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و شمال شرق خوزستان و روز شنبه، آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، نیمه شرقی و شمال خوزستان و جنوب ارتفاعات لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت و هشدار هواشناسی نارنجی برای این منناطق صادر شده است.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد که گستره بارش‌های سامانه جدید روز شنبه (۲ دی) علاوه بر مناطق گفته شده نیمه شمالی استان فارس را هم در بر می‌گیرد و همچنین در این روز، درجنوب و غرب اصفهان و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و شمال و شرق کشور هم احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

روز یکشنبه (۳ دی) نوار غربی کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارش خواهند داشت و در دامنه‌های جنوبی البرز هم سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند.

طی ۳ روز آینده، در شمال غرب و غرب و شمال شرق کشور به ویژه در آذربایجان‌ها، اردبیل، کردستان و زنجان وزش باد شدید و در برخی مناطق بسیار شدید پیش‌بینی شده است. همچنین در این مدت، سواحل دریای خزر در بعضی ساعات باد شدید جنوبی و افزایش نسبی دما را خواهد داشت.

هوای تهران برای امروز، جمعه با بیشینه ۱۲ درجه بالای صفر و کمینه ۷ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است و به تدریج، شاهد افزایس ابر و گاهی وزش باد در آسمان پایتخت خواهیم بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.