بارش پراکنده باران در نوار شمالی و ارتفاعات جنوب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پدیده غالب هواشناسی در این هفته، بارش باران پراکنده در نوار شمالی و ارتفاعات برخی مناطق جنوبی کشور است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی» اظهار داشت: طی دو روز آینده در بخش هایی از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، بلندی‌های استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق رخ می‌دهد.

وی اظهار داشت: روز دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی باران پراکنده رخ خواهد داد.

رفیعی توضیح داد: در دو روز آینده در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و بلندی‌های زاگرس مرکزی در برخی از ساعت‌ها، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی شده است. همچنین احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در سواحل شمالی کشور نیز افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و بعد از آن از روز سه شنبه تا پایان هفته کاهش دما و بارندگی رخ می دهد.

رفیعی اضافه کرد: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته در نوار شمالی به ویژه سواحل خزر بارش باران را داریم و در مناطق جنوبی در پنج روز آینده نیز در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، در بلندی‌های البرز مرکزی، بلندی‌های کرمان و شرق هرمزگان و جنوب سیستان‌وبلوچستان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه درمنطقه زابل وشرق خراسان جنوبی خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از روز دوشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد.

وی گفت: تهران در ساعات عصر با افزایش ابر و وزش باد همراه است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.