با سردرد های بهاری چه کنیم؟

در فصل بهار به دلیل تغییر دما و تغییرات آب و هوایی بیشتر افراد دچار خواب آلودگی،‌ کسالت و یا سر دردهای شدید و مکرر می‌شوند؛ برخی از این عارضه‌ها با اصلاح تغذیه و برخی با مراجعه به متخصص درمان می‌شود، به طور کلی با توجه به مزاج افراد و تغییرات آب و هوایی و اصلاح تغذیه می‌توان درصد بسیاری از سردردها را درمان کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با اصلاح تغذیه و رعایت مثلث سلامت می‌توان فشارهایی را که بر سر وارد می‌شود، کاهش داد و سردردهای خود را درمان کرد.

حسن اکبری آسیب‌شناس و محقق طب سنتی ایران اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح تغذیه و رعایت مثلث سلامت از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها است، اظهار کرد: نخستین گامی که برای بهبود بیماری‌ها به ویژه سردردهای مکرر افراد می‌توان برداشت؛ اصلاح تغذیه و رعایت مثلث سلامت است؛ سردردهای مکرر در افراد دلایل مختلفی از جمله آلودگی هوا، کاهش قند خون، سردردهای میگرنی، فشارهای روحی و روانی، استرس، اضطراب،‌ سردی مزاج،‌ تغییرات هورمونی و یا نشانه‌هایی از بیماری‌های بدخیم دارد.

وی افزود: سردردهایی که ریشه تغذیه‌ای دارند را می‌توان به راحتی با اصلاح تغذیه و با استفاده از گیاهان دارویی درمان کرد، اما سردردهایی که ناشی از بیماری‌های بدخیم است را باید با انجام آزمایش‌ها و مراجعه به پزشک متخصص درمان کرد.

اکبری تصریح کرد: در فصل بهار به دلیل تغییر دما و تغییرات آب و هوایی بیشتر افراد دچار خواب آلودگی،‌ کسالت و یا سر دردهای شدید و مکرر می‌شوند؛ برخی از این عارضه‌ها با اصلاح تغذیه و برخی با مراجعه به متخصص درمان می‌شود، به طور کلی با توجه به مزاج افراد و تغییرات آب و هوایی و اصلاح تغذیه می‌توان درصد بسیاری از سردردها را درمان کرد.

وی تاکید کرد: در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرهایی مانند تهران بیشتر افراد دچار سر دردهای شدید و مکرر می‌شوند و عامل اصلی آن آلودگی هوا و کمبود اکسیژن است؛ به ویژه ساکنان مرکز شهرهای بزرگ دچار این سردردها می‌شوند در این شرایط بهتر است این افراد به مکان‌ دیگری که آب و هوای بهتری دارد مهاجرت کنند.

اکبری خاطرنشان کرد: افرادی که دچار سردردهای مکرر و همراه با نشانه‌هایی مانند حالت تهوع، استفراغ، تغییرات حالت چشم و یا ضعف‌های عضلانی می‌شوند باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه و این علائم را درمان کنند و یا افرادی که دچار سر دردهای شدید می‌شوند باید بعد از حمام به طور حتم موهای خود را خشک کنند و از یک کلاه یا سر بند استفاده کنند و با توجه به مزاج خود یک نوشیدنی مناسب مصرف کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.