با گوشی جدید هواوی می توانید بدون اینترنت تصاویر ارسال کنید!

هواوی با معرفی گوشی هوشمند پیشرفته جدید خود، Pura 70 Ultra، امکان ارسال تصاویر به مخاطبین را در مواقع اضطراری بدون نیاز به اتصال به اینترنت فراهم کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایران ۳۶۰ نیوز، هواوی با معرفی گوشی هوشمند پیشرفته جدید خود، Pura 70 Ultra، امکان ارسال تصاویر به مخاطبین را در مواقع اضطراری بدون نیاز به اتصال به اینترنت فراهم کرده است. به گفته وب سایت مرکزی هوآوی و به نقل از مدیر ارشد فناوری این شرکت، بروس لی، این ویژگی که از طریق ماهواره ها کار می کند، نیازمند استفاده از اپلیکیشنی به نام Changlian برای ارسال و دریافت تصاویر است. در این گزارش همچنین اشاره شده است که افرادی که از این برنامه استفاده نمی کنند فقط می توانند پیامک دریافت کنند.

این ویژگی خاص Pura 70 Ultra اولین نمونه از نوع خود در صنعت تلفن همراه است و بر اساس پلت فرم ارتباطی ماهواره ای است که قبلاً توسط هواوی ارائه شده بود. در سال ۲۰۲۲، گوشی‌های هوشمند هواوی میت ۵۰ و میت ۵۰ پرو با استفاده از سیستم ماهواره‌ای BeiDou، که معادل چینی سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) توسعه یافته توسط نیروی هوایی ایالات متحده است، امکان ارسال پیام‌های کوتاه و استفاده از ناوبری را به دست آوردند. این شرکت با معرفی سری میت ۶۰ در سال ۲۰۲۳، قابلیت برقراری و دریافت تماس تلفنی از طریق ماهواره را به لیست امکانات گوشی های پرچمدار خود اضافه کرد.

با این حال، اپل اولین شرکتی بود که امکان ارسال پیامک از طریق ماهواره را ارائه کرد. در سال ۲۰۲۲، آیفون ۱۴ با ویژگی «SOS اضطراری از طریق ماهواره» معرفی شد که به کاربران آیفون در برخی کشورها اجازه می داد در مواقع اضطراری از طریق ماهواره پیامک ارسال کنند. به گفته برخی از ناظران، انتظار می رفت این ویژگی که اکنون تبدیل به یک نعمت بزرگ شده است، موجی از گوشی های هوشمند مجهز به ماهواره را راه اندازی کند. اما در آن سال این اتفاق نیفتاد و امسال کم کم شاهد اضافه شدن این ویژگی به گوشی های پرچمدار و رده بالا هستیم.

برخی از گوشی‌های اندرویدی امسال ویژگی‌های اتصال بیشتری را ارائه خواهند کرد. از این نظر، شایعه شده است که گوگل به طور رسمی امکان ارسال پیام های متنی از طریق ماهواره را در رویداد معرفی پیکسل ۹ در اواخر سال جاری تایید می کند. پرچمدار سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ نیز با اتصال ماهواره ای عرضه نشد، حتی اگر این شرکت کره ای در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که فناوری ارتباط مستقیم بین تلفن های هوشمند و ماهواره ها را دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.