با ۵ ابر قهرمان زن سینما آشنا شوید

اگرچه در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی ابرقهرمان زن تولید شده‌اند، اما با توجه به تصویر جنسی ارائه شده از این رزمندگان زن، نباید چندان خوشحال باشیم که نگاه هالیوود به زنان در این ژانر را تغییر دهیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از همشهری آنلاین، فیلم های ابرقهرمانی تا حدود ۱۰ سال پیش در انحصار مردان بود و زنان در دنیای مردانی که دارای قدرت های ماوراء طبیعی و مافوق بشری هستند و برای دفاع از شیاطین به جنگ شیاطین می روند، نقش عمده ای نداشتند. مردم. به طور سنتی، ماهیت مردسالار استودیوهای هالیوود تمایل دارد زنان را به نقش‌های فرعی کوچک تنزل دهد، و حتی اگر به ندرت به آنها فرصت داده می‌شود که نقش اصلی را داشته باشند، آنها بخشی از یک بازیگر کاملاً مرد بوده‌اند.

به عنوان مثال، دو شخصیت «طوفان» (با بازی هلی بری) و «جین گری» (با بازی فامکه جانسون) در سری فیلم‌های «مردان ایکس»، با وجود ستاره بودن، از شخصیت‌های اصلی مرد فاصله زیادی دارند. به عنوان “ولورین” (با بازی هیو جکمن) و “مگنیتو” (با بازی ایان مک کلن و مایکل فاسبندر). اما در سال‌های اخیر، ما وارد دورانی شده‌ایم که استودیوها و فیلمسازان شروع به بازنگری در ساختارهای سنتی کرده‌اند.

در حال حاضر، بازیگران زن نقش‌های بزرگ‌تری را در فیلم‌هایی بازی می‌کنند که ممکن است در سال‌های نه چندان دور بهترین‌های ژانر ابرقهرمانی در نظر گرفته شوند. از حدود سال ۲۰۰۸، تعداد بیشتری از ابرقهرمانان زن روی پرده ظاهر شدند و برخی از آنها حتی فیلم های خود را داشتند. اما چه تصویری از زنان در فیلم های ابرقهرمانی ارائه شده است؟ همانطور که اکثر ابرقهرمان های زن در کتاب های مصور دارای بدن های منحنی و لباس های تنگ هستند، هالیوود نیز آنها را در سینما ارائه کرده است.

در واقع هالیوود از ایده جنسی سازی ابرقهرمانان زن برای جذب بینندگان بیشتر به این فیلم ها استفاده می کند. به طور کلی، اگرچه در سال‌های اخیر فیلم‌های بیشتری با محوریت ابرقهرمان‌های زن تولید شده‌اند، اما با توجه به تصویر جنسی ارائه‌شده از این زنان جنگجو، نباید خیلی خوشحال باشیم که نگاه هالیوود به زنان در این ژانر را تغییر دهیم.

زنان در فیلم‌های دو کمپانی بزرگ تولیدکننده فیلم‌های ابرقهرمانی – یعنی دی سی و مارول – همتایان مرد در تلاش برای نجات جان مردم هستند، اما در نهایت تصویری که از آنها به یادگار خواهد ماند دخترانی زیبا با ساعت شنی است. بدن در لباس های براق لاتکس.

برابری جنسیتی ممکن است هرگز در فیلم های ابرقهرمانی به دست نیاید، اما در حال حاضر، زنان به عنوان شخصیت های اصلی این ژانر پذیرفته شده اند. علاوه بر این نباید از فروش تقریبا خوب فیلم های ابرقهرمانی زن غافل شد که در افزایش تعداد ابرقهرمانان زن در هالیوود موثرتر بوده است.

در مطلب زیر به معرفی پنج ابرقهرمان زن محبوبی که در سال های اخیر بر روی صفحه نقره ای ظاهر شده اند را معرفی کرده ایم.

کاپیتان مارول

کارول دانورز که با نام کاپیتان مارول نیز شناخته می‌شود، قوی‌ترین ابرقهرمان زن در دنیای مارول است که فیلم مستقلش در سال ۲۰۱۹ اکران شد و بیش از یک میلیارد دلار فروخت. در این فیلم بری لارسن که در سال ۲۰۱۵ در فیلم «اتاق» بازی چشمگیری داشت، در نقش کاپیتان مارول ظاهر شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

در کمیک های مارول، کارول دانورز یک خلبان نیروی هوایی ایالات متحده است که در حال انفجار است. اما در فیلم «کاپیتان مارول» دانورز در حین آزمایش یک موتور آزمایشی مورد حمله دشمنانش قرار می گیرد و در نهایت بر اثر انفجار موتور به قدرت های ماورایی دست می یابد.

عنکبوت

ناتاش رومانوف یا بیوه سیاه یکی او یکی از ساخته های استن لی خالق بسیاری از شخصیت های ابرقهرمانی و جاسوسی است که از سرما آمده و راه خود را در آمریکا باز کرده و به گروه انتقام جویان مارول پیوسته است. نقش بیوه سیاه را اسکارلت جوهانسون بازی می‌کند که توانایی‌های عاطفی او بیشتر از قدرت‌های ماورایی‌اش است.

او رابطه عاشقانه ای با آرچر دارد. یکی در بین ابرقهرمانان مرد او انتقام جویان دارد و می تواند در مواقع لزوم با تاثیر کلام هالک را به هوش بیاورد. بلک ویدو برخلاف دیگر ابرقهرمانان که دارای قدرت های مافوق بشری هستند مهارت فوق العاده ای در مبارزه تن به تن و تیراندازی با سلاح های مختلف دارد و همچنین یک استراتژیست درجه یک نظامی است.

جین گری

یکی یکی دیگر از دختران قدرتمند مارول جین گری یا همان «ققنوس» است که در مجموعه فیلم «مردان ایکس» نقشی کلیدی دارد. جین جهش یافته ای است که قدرت تله پاتی، خواندن و کنترل ذهن دیگران را دارد و از این نظر تا حدودی به «پروفسور خاویر» شباهت دارد. فامکه جانسون در ۵ فیلم و سوفی ترنر بازیگر نقش سانسا استارک در سریال Game of Thrones در ۲ فیلم X-Men حضور داشته اند.

جین از افسردگی عمیق رنج می برد که کنترل نیروی روانی مخرب او را غیرممکن کرده است. همچنین، او با اسکات سامرز و ولورین، دو تن از مردان ایکس، در یک مثلث عشقی قرار دارد. آخرین حضور جین گری روی پرده در گیشه موفقیت آمیز نبود و منتقدان جنبه های مختلف فیلم از بازیگری گرفته تا فیلمنامه را زیر سوال بردند.

زن شگفت انگیز

محبوب ترین ابرقهرمان زن در دنیای رقیب مارول یعنی دی سی کسی نیست جز Wonder Woman که حتی توسط گروهی از فمینیست ها تحسین شده است. Wonder Woman که در اصل پرنسس دایانا نام داشت، از نوادگان زنان جنگجوی آمازونیایی است که منشأ آنها را می توان در اساطیر یونان جستجو کرد.

این ابرقهرمان زن محبوب دارای توانایی های مختلفی مانند پرواز، سپر جاودانه و قدرتی برابر با سوپرمن است. این شخصیت در سال ۲۰۱۵ در بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت با بازی گال گدوت و پس از آن فیلم مستقل پتی جنکینز Wonder Woman در سال ۲۰۱۷ دیده شد. این اولین فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی یک زن و با حضور یک زن در نقش اصلی بود. موفقیت چشمگیر این فیلم در گیشه باعث ساخت و اکران قسمت دوم فیلم های مستقل «زن شگفت انگیز» شد.

هارلی کوین

شاید زن گربه ای به جای هارلی کویین باید در این لیست قرار می گرفت، اما از آنجایی که از سال ۲۰۱۲ شوالیه تاریکی برمی خیزد، زن گربه ای وجود نداشت، ما به جای آن انتخاب کردیم. یکی از زنان شرور دنیا دی معرفی Si که دارای قدرت های ماوراء طبیعی است، اما قصد استفاده از این قدرت ها را برای کمک به دیگران ندارد. هارلین کوینزل زمانی روانشناس جوکر در گاتهام بود و به تدریج به او تبدیل شد.

پس از آن او نام خود را به هارلی کوین تغییر داد و جوکر را در شیطنت های او همراهی کرد. کوین یک ژیمناستیک ماهر است که در هنرهای رزمی تسلط دارد و از سموم و بیماری مصون است. مارگوت رابی در سال ۲۰۱۶ در فیلم “جوخه انتحار” نقش هارلی کویین را بازی کرد و اگرچه این فیلم درباره این شخصیت نبود اما بازی رابی به قدری جذاب بود که فیلم را برای خودش ساخت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.