بررسی و نقد فیلم راهبه ۲ The Nun II 2023 : احضار ترسناک!

فیلم راهبه ۲ (The Nun 2) یک فیلم فراطبیعی ترسناک به کارگردانی مایکل چاوز و نویسندگی آکلا کوپر است.

به گزارش اینتیتر به نقل از نواندیش، فیلم راهبه ۲ (The Nun 2) یک فیلم فراطبیعی ترسناک به کارگردانی مایکل چاوز و نویسندگی آکلا کوپر است.

این فیلم به عنوان دنبالهٔ راهبه (۲۰۱۸) و به عنوان قسمت نهم در فرانچایز دنیای سینمایی احضار عمل می‌کند. جیمز وان و پیتر سفرن برای تهیه‌کنندگان این پروژه هستند.

فروش فیلم

راهبه ۲ توسط برادران وارنر در ۸ سپتامبر ۲۰۲۳ در ایالات متحده اکران شد. این فیلم ۲۳۱ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد، اما گزارش شد که به طور کلی نسبت به نسخه قبلی خود بهبود یافته است.

داستان فیلم

در سال ۱۹۵۶ و در فرانسه، یک کشیش می‌میرد و خیلی زود نیروهای شیطانی کل منطقه را احاطه می‌کند. خواهر آیرین که اکنون یک راهبه رسمی است، برای تحقیق درباره قتل‌هایی که اخیرا اتفاق افتاده، انتخاب می‌شود. او در راه خود به تاراسکون با یک راهبه تازه کار به نام دبرا همراه می‌شود که بی‌اجازه قصد دارد با او به جستجو بیاید. آیرین باری دیگر باید با والاک که اکنون در بدن ماریس حضور دارد روبه‌رو شود. آیا او می‌تواند این شیطان بزرگ را شکست دهد؟

بازیگران فیلم راهبه دو

استورم رید در نقش لیزا
تایسا فارمیگا در نقش آیرین، خواهرِ روحانی
آنا پاپپلول در نقش کیت
کیتلین رُز داونی در نقش سوفی
بونی آرونز در نقش والاک / راهبه
جوناس بلوکت در نقش موریس «فرنچی» تریو

نقد فیلم راهبه دو ۲

راهبه از آن دسته فیلم‌های پر سر و صدا بود که دست روی شخصیتی وحشتناک از دنیای احضار به نام والاک گذاشت که به خودی خود در فیلم احضار ۲ یک کابوس محسوب می‌شد. این اثر قصد داشت خاستگاه والاک را به ما نشان دهد که از کجا آمده و چگونه احضار شده است. اما با تمام تفاسیر فیلم اگرچه فروشی موفق داشت اما نظر منتقدان را نتوانست جلب کند. حال راهبه ۲ را می‌بینیم که اگرچه نسبت به فیلم اول خود پیشرفت‌هایی داشته اما هنوز هم نظرات متوسطی از منتقدان دریافت کرده است. از سوی دیگر فروش فیلم در ابتدای کار نشان می‌دهد که گیشه را راضی خواهد کرد.

نمرات فیلم راهبه ۲

آی‌ام‌دی‌بی (IMDb) 6/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) 46/100
متاکریتیک (Metacritic) 47/100

از مجموع ۲۴ منتقدی که به فیلم سینمایی راهبه ۲ رای داده‌اند، ۵ رای مثبت، ۱۲ رای متوسط و ۷ رای منفی هستند که در ادامه چند نظر را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

سامانتا کولی (Samantha Coley) / Collider: نمره ۸۳

فیلم سینمایی راهبه ۲ با فیلمنامه خوب، شخصیت‌پردازی به جا و صحنه‌های ترسناک رضایت بخش، یک اسپین آف موفق است که فضای فیلم‌های اصلی را برای مخاطب تداعی می‌کند.

بن تراویس (Ben Travis) / Empire: نمره ۶۰

این اثر فیلمی متوسط در دنیای احضار است که قرار نیست چیزی را به آن اضافه کند یا در تاریخ تغییر دهد. لحظات ترسناک مبتکرانه هستند و همچنین داستان آکلا کوپر خلاقانه و جالب است.

کیتی والش (Katie Walsh) / St. Louis Post-Dispatch: نمره ۵۰

دستیابی به معنا در راهبه دوم به اندازه سرگردانی در یک سالن قدیمی تاریک و غبارآلود پر از اثاث است. چیزهایی را در خواهید یافت که در شب ممکن است شما را بترساند اما چیزی جز بدبختی و تاریکی نخواهید دید.

جنی نولف (Jenny Nulf) / Austin Chronicle: نمره ۴۰

فیلم سینمایی راهبه ۲ ممکن است کمی بالاتر از افتضاحی که راهبه ۲۰۱۸ بود، باشد، اما باز هم یک پسرفت برای دنیای کانجورینگ محسوب می‌شود.

نیکی بان (Nikki Baughan) / Screen Daily: نمره ۳۰

اگرچه منطق نباید اولویت فیلم The Nun II باشد، اما چیزهای بیشتری نیز در آن وجود ندارد و فیلم صرفا سعی می‌کند با جامپ اسکیرها و موسیقی وحشتناک مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

رایان گیلبی (Ryan Gilbey) / The Guardian: نمره ۲۰

اگرچه فیلم راهبه ۲ آن روتین فیلم‌های دیگر را ندارد، اما بی‌شباهت به فیلم‌های دیگر دنیای احضار نیست. اگرچه کلمه دنیا برای این فرنچایز فیلم که چیزی جز گیشه برای آن مهم نیست، کلمه بزرگی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.