رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بزرگترین معامله موسیقی قرن!

باب دیلن، خواننده و ترانه‌سرای بزرگ آمریکایی، طی قراردادی چند صد میلیون دلاری با یونیورسال، امتیاز و حقوق کلیه ترانه‌های خود را به این شرکت بزرگ پخش موسیقی واگذار کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، بازوی انتشارات «بخش موسیقی یونیورسال»(Universal Music Group) طی قراردادی چند صد میلیون دلاری، امتیاز و حقوق کلیه ترانه‌های «باب دیلن» که بیش از ۶۰۰ ترانه می شوند را به دست آورد. ترانه هایی نظیر «همچون یک خانه به دوش»(Like a Rolling Stone) و حماسه ۱۷ دقیقه ای «شنیع ترین قتل»(Murder Most Foul) از آن جمله هستند.

«UMG»(بخش موسیقی کمپانی یونیورسال) در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: این معامله مهمترین توافق نامه انتشار موسیقی در این قرن و یکی از مهمترین توافقنامه هاست.

فایننشال تایمز اعلام کرد که میزان این قرارداد ۹ رقمی است. کارشناسان مبلغ قرارداد «باب دیلن» و کمپانی یونیورسال را بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار تخمین می زنند.

بر اساس این قرارداد، باب دیلن ۷۹ ساله کلیه درآمدهای آینده و حق کپی‌رایت بیش از ۶۰۰ ترانه خود که طی ۶ دهه خلق و منتشر کرده را به کمپانی یونیورسال واگذار کرده است.

واگذاری امتیاز این ترانه‌ها به این معناست که باب دیلن از این پس دیگر کنترلی بر چگونگی استفاده از ترانه‌هایش برای نمونه در آگهی‌های بازرگانی، نخواهد داشت.

آخرین آلبوم او (راه های سخت و ناهموار»(Rough and Rowdy Ways) که امسال منتشر شد، یک موفقیت مهم و تجاری بود. مجله رولینگ استون در بررسی خود از این اثر گفت: دیلن در حال کشف فضایی است که شخص دیگری قبلاً به آن نرسیده بود اما او همچنان به آینده فشار می آورد.

«لوسین گرینج»، مدیر بخش موسیقی کمپانی یونیورسال گفت: بر کسی پوشیده نیست که ترانه‌نویسی عنصر اساسی در هر اثر موسیقیایی بزرگی است و آثار «باب دیلن» از عالی‌ترین نمونه‌های هنر ترانه‌نویسی است. ترانه‌های او زیبا، الهام‌بخش، تکان‌دهنده و بی‌زمان هستند، چه نیم قرن پیش نوشته شده باشند چه دیروز.

آهنگ های «باب دیلن» بیش از ۶۰۰۰ بار توسط صدها هنرمند ضبط شده و بیش از ۱۲۵ میلیون آثار ضبطی او در سطح جهان فروخته شده است. در سال ۲۰۱۶ در موفقیتی استثنایی و غافلگیر کننده به خاطر مجموعه آثارش برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.