بهترین ابزار صافکاری را از کجا بخریم؟

شاید فکر کنید در حرفه صافکاری مهارت و تجربه حرف اول را می زنند، اما واقعیت چیز دیگری است!

به گزارش اینتیتر، دانش و تجربه در کنار داشتن ابزار و لوازم صافکاری نیاز اولیه برای شروع این حرفه بوده و یک صافکار باید برای اجرای مهارت های خود بهترین ابزار صافکاری را در دست داشته باشد. یک صافکار تنها در صورتی می تواند مهارت خود را به خوبی پیاده سازی کرده و کار تمیزی تحویل مشتریان دهد که در کنار دانش و تجربه از بهترین ابزارها هم استفاده کند.

اهمیت استفاده از بهترین ابزار صافکاری باعث شده ما همواره با این سوال که بهترین ابزار صافکاری را از کجا بخریم مواجه شویم؛ پس امروز تصمیم داریم ضمن معرفی ابزارهای مختلف صاف کاری یکی از بهترین عرضه کنندگان آن را هم به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید!

برای خرید انواع آچار و دیگر ابزار ماشین به سایت ابزارمال مراجعه کنید.

ابزار مورد نیاز برای صافکاری شامل چه ابزاری می شود؟

قبل از آنکه به این سوال شما که باید بهترین ابزار صافکاری را از کجا بخریم، پاسخ دهیم، می خواهیم ابزارهای مختلف صافکاری را به شما معرفی کنیم. به طور کلی ابزارهای مختلفی برای کار صافکاری مورد نیاز است، از جمله این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ابزار صافکاری

شاسی کش

برگرداندن شاسی آسیب دیده و تعمیر آن را شاسی کشی می گویند، معمولا این کار را صافکارها با استفاده از جک یا جرثقیل انجام داده و جرثقیل هایی که برای این منظور استفاده می شود را شاسی کش می نامند.
معمولا زمانی که آسیب های وارده به ستون اصلی خودرو آنقدر زیاد باشد که باعث جابه جا شدن آن شود از شاسی کش برای تعمیر آن استفاده می کنند. این وسیله از مهم ترین ابزارهایی است که معمولا در صافکاری به کار می رود.

مشتی

در برخی مواقع خودرو به دلیل تصادف دچار تورفتگی شده و روی بدنه خودرو سطوح ناهمواری به وجود می آید، در چنین حالتی خودرو به صافکاری نیاز پیدا می کند. برای این منظورهم صافکار ابزارهای خاصی را مورد استفاده قرار می دهد که مشتی یکی از پرکاربرترین های آن به شمار می رود. صافکار به کمک مشتی به نقاط ناهموار ضرباتی وارد کرده تا مجددا آن ها را به سرجای خود برگرداند.

البته در کنار مشتی معمولا از ابزاری به نام قالب تنه هم برای این منظور استفاده می کنند که امروزه در پی پیشرفت های بسیار در زمینه صافکاری دیگر این ابزارها کارایی چندانی ندارند. ابزارهای نام برده در حال حاضر تنها در صافکاری سنتی به کار می روند. نکته ای که در مورد مشتی و قالب تنه باید بدانید این است که در بسیاری مواقع این ابزارها به صورت خاص و تنها برای یک مدل ماشین طراحی می شوند.

سمباده

بهترین ابزار صافکاری را از کجا بخریم؟ این سوالی است که سعی داریم به آن پاسخ دهیم. اما قبل از آن بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد انواع مختلف صافکاری به دست آورید.

از دیگر ابزارهایی که معمولا در صافکاری کاربرد زیادی دارد، سمباده است. بخش های آسیب دیده خودرو را صافکار با استفاده از سمباده تمیز می کند. سمباده ها با توجه به میزان آسیب خودرو انتخاب می شوند و معمولا می توان آن ها را به دو نوع برقی و دستی دسته بندی کرد.

قسمت آسیب دیده قبل از تعمیر سمباده کشی می شود، این اجازه می دهد که بدنه خودرو بعد از شاسی کشی و تعمیر رنگ پذیر باشد.

دستگاه مکش و جوش

از دیگر ابزارها برای صافکاری می توان به دستگاه مکش و جوش اشاره کرد. این دستگاه برای بیرون کشاندن قسمت آسیب دیده و تورفته مورد استفاده قرار گرفته و تنها صافکار حرفه ای و ماهر می تواند از آن استفاده نماید. یک صافکار مبتدی نمی تواند بدون آسیب مجدد به خودرو از این دستگاه استفاده کند.

لوازم بتونه کاری

رنگ آمیزی قسمت های آسیب دیده بعد از جایگزینی، ترمیم و تعویض انجام می شود. با این حال قبل از رنگ کاری به بتونه کاری نیاز است. به عبارت دیگر لوازم بتونه کاری به عنوان زیر سازی برای رنگ آمیزی بدنه ضروری هستند.

پولیش

برای آنکه به سوال بهترین ابزارصافکاری را از کجا بخریم، پاسخ دهیم، باید تمامی ابزار مورد نیاز را به شما معرفی کرده تا بتوانید بهترین ها را خریداری نمایید.

در مراحل نهایی صافکاری معمولا پولیش کاری صورت می گیرد. پولیش کاری به منظور یدست سازی رنگ آمیزی بدنه انجام شده و باعث می شود که رنگ خودرو مانند روز اول به نظر آید؛ از همین رو پولیش یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که برای صافکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

چرثقیل

در بالا به این نکته اشاره کردیم که جرثقیل از ابزارهایی است که برای شاسی کشی و اتاق سازی خودرو استفاده می شود. این وسیله اهمیت بسیار زیادی دارد مخصوصا اگر به بدنه خودرو آسیب های زیادی وارد شده باشد.
این وسیله به صافکاران کمک می کند که تورفتگی ها روی بدنه خود را به راحتی صاف کرده و آن ها تعمیر کنند. از مزایای دیگری که جرثقیل های صافکاری از آن برخوردارند می توان به جابه جا کردن خودروهای چند تنی اشاره کرد.

ویژگی یک فروشگاه خوب برای خرید بهترین ابزار صافکاری

در بالا ما به شما ابزارها و تجهیزات صافکاری را معرفی کردیم، حال می خواهیم پاسخ این سوال که بهترین ابزار صافکاری را از کجا بخریم را به شما ارائه کنیم. به طور کلی اگر می خواهید بدانید بهترین مکان برای خرید ابزارهای صافکاری کجاست، باید به ویژگی های آن فروشگاه توجه داشته باشید. یک فروشگاه خوب ابزارآلات صافکاری از ویژگی های زیر برخوردار است:

قیمت منصفانه

از ویژگی های یک فروشگاه خوب می توان به قیمت منصفانه تجهیزات آن اشاره کرد. کیفیت و قیمت تجهیزات موجود در یک فروشگاه باید تناسب داشته باشند. برای این منظور شما می توانید قیمت تجهیزات مورد نیاز را در فروشگاه های مختلف با یک دیگر مقایسه کنید.

کیفیت تجهیزات

از دیگر ویژگی های یک فروشگاه خوب می توان به کیفیت تجهیزات آن اشاره کرد. یک فروشگاه خوب بدون شک همواره بهترین ها را به مشتریان ارائه می کند. برای اطمینان از این موضوع می توانید از تجربه مشتریان فروشگاه استفاده نمایید.

امکان مشاوره به صورت رایگان

از دیگر ویژگی هایی که باید حتما به آن ها توجه داشته باشید، برخورداری از مشاوره رایگان و البته تخصصی است. فروشگاهی که بتواند در این زمینه به شما کمک کند، بدون شک یکی از بهترین فروشگاه ها خواهد بود.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم ابزارآلات مختلف صاف کاری را به شما عزیزان معرفی کرده و درمورد ویژگی های بهترین فروشگاه ابزارصافکاری اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. اما اگر بازهم می پرسید که بهترین ابزار صافکاری را از کجا بخریم؟ ما فروشگاه اینترنتی ابزارمال رو را به شما معرفی می کنیم. ابزارمال رو بهترین فروشگاه اینترنتی عرضه تجهیزات صافکاری در ایران بوده و از تمامی ویژگی های گفته شده برخودار است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.