بهترین خودرو‌ها تا ۲ میلیارد تومان

اگر تا دو میلیارد تومان و حتی کمی بیش از این، بودجه برای خرید خودرو دارید، حتماً این مطلب را بخوانید تا احتمالاً از بین این گزینه‌ها بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

به گزارش اینتیتر به نقل از اقتصاد۲۴، شاید این سوال خیلی از شما است که با دو میلیارد چه ماشینی بخرم؟ فرقی نمی‌کند که به دنبال یک اتومبیل اسپرت برای گشت‌وگذار در شهر یا یک شاسی‌بلند جادار برای سفر‌های خانوادگی هستید، با بودجه دو میلیارد برای خودرو که به قول بعضی از مسئولین، طبقه متوسط هم توان پرداخت آن را دارند، محصولات متعدد چینی به قدرت رسیدند که در ادامه به معرفی منتخبی از آن‌ها می‌پردازیم و همچنین به بررسی خرید خودروهای کره‌ای کارکرده یا صفر چینی می‌رسیم.

۱- کیا سراتو مونتاژ اتوماتیک آپشنال ۲۰۰۰cc، مدل۱۳۹۷: یکی از محبوب‌ترین محصولات مونتاژی گروه خودروساز هیوندای/کیا، سدان کیا سراتو (فورته/Forte) نسل دوم با کد شناسایی TD است که از سوی شرکت سایپا و در چهار تیپ مختلف، دو تیپ ۱.۶ لیتر و ۲ لیتر ساده و دو تیپ مشابه با پسوند آپشنال به تولید رسید که بر همین اساس در ایران به سراتو سایپایی آپشنال و کیا سراتو آپشنال مشهور است.

نسخه ۲ لیتری کیا سراتو آپشنال از یک پیشرانه تنفس طبیعی بهره می‌گیرد که به خانواده پیشرانه‌های تتا ۲ (Theta II) هیوندای/کیا تعلق دارد. با این وجود توان فنی و گشتاور تولیدی این پیشرانه در نوع خود مناسب و به‌مراتب بهتر از نسخه ۱.۶ لیتری است. آنچه سایپا از سراتو در ایران مونتاژ کرد با حذف برخی ویژگی‌های استاندارد از مشخصات فنی سراتو آپشنال نظیر سیستم پایداری الکترونیکی، ایربگ‌های پرده‌ای جانبی، ترمز‌های دیسکی عقب، آینه‌های تاشو برقی جانبی و سیستم استارت بدون کلید بود. اما سایپا با اضافه کردن پسوند آپشنال به انتهای نام این مدل، ویژگی‌های دیگری، چون کروز کنترل، سیستم روشنایی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، سنسور و دوربین عقب، نمایشگر لمسی مولتی مدیا، وورد و استارت بدون کلید، صندلی‌های دارای روکش چرم و پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان را به آن افزود. (۲.۰۳۰.۰۰۰ تومان)

۲- فیدلیتی پرایم: خودرو جتور X ۷۰ چینی با نام مستعار فیدلیتی توسط گروه بهمن موتور در ایران معرفی و عرضه می‌شود. فیدلیتی زیر مجموعه کمپانی چری است و همانند سایر محصولات چری مثل فونیکس تیگو ۸ پرو، روی پلتفرم T ۱ X توسعه یافته و حتی از موتور مشترک با برخی خودرو‌های چری استفاده می‌کند. فیدلیتی پرایم به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو به کد E ۴ T ۱۵ C با توانایی تولید حداکثر ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته و این نیروی تولیدی به کمک یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. فیدلیتی پرایم دارای مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر در شرایط ترکیبی است همچنین می‌توان به سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو و چند اتصالی مستقل عقب اشاره کرد. (۲ میلیارد تومان)

۳- لاماری ایما مدل ۱۴۰۳: لاماری ایما در بازار چین و سایر کشور‌ها با نام دانگ فنگ T۵ Evo شناخته می‌شود که در حقیقت نسخه‌ای بهبود یافته از دانگ فنگ T۵ اصلی است. دانگ فنگ T۵ Evo خودرویی به روز است و در سال ۲۰۲۱ توسط یکی از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ به نام فنگ ژینگ معرفی شده است. این خودرو نیز با برند داخلی یعنی FMC T۵ به بازار ایران عرضه می‌شود هرچند برخلاف لاماری ایما، چندان اسپرت نیست و بیشتر یک کراس‌اوور خانوادگی محسوب می‌شود. برخلاف ظاهر خارجی اسپرت و ماجراجویانه، کابین لاماری ایما حس و حال یک خودرو مجلل را به شما تلقین می‌کند.

نمایشگر‌های به هم پیوسته بخش بزرگی از داشبورد خودرو را اشغال کرده‌اند که برای نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی و مجموعه نشانگر‌ها استفاده می‌شوند. از نظر مشخصات فنی و قوای محرکه، پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر قلب خودروی لاماری ایما است که این پیشرانه می‌تواند حداکثر ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. برای سیستم انتقال قدرت ایما نیز از جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است. (۱.۹۶۵.۰۰۰ تومان)

۴- دیگنیتی پرایم: این محصول اولین خودروی SUV کوپه تولید داخل است که در فاز اول تولید، ۲۰ درصد آن داخلی‌سازی شده است. طراحی داخلی و خارجی این خودرو اسپرت و بسیار جذاب است و سیستم‌های کنترل رانندگی همچون HAC ,HDC ,ESC و سیستم‌های ترمز ABS به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمز دیگنیتی را علاوه بر خودرویی زیبا به خودرویی ایمن نیز تبدیل کرده است.

همچنین دیگنیتی با دو تریم داخلی مشکی و مارون به بازار عرضه می‌شود. این چینی‌های جدیدالورود با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که می‌آیند، مدعی هستند پکیج ما خیلی بهتر و قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر از بقیه است. ولی در عمل تفاوت چندانی بین آن‌ها نمی‌بینیم. دیگنیتی پرایم هم با این قوای محرکه، قدرتی در کانال حدود ۱۵۰ اسب‌بخاری (دقیقاً ۱۴۸ اسب‌بخار) تولید می‌کند. این در حالی است که گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متری آن در بازه ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه‌ای به اوج خودش می‌رسد. (۲.۰۸۰.۰۰۰ تومان)

۵- چانگان cs ۳۵پلاس صفر مدل ١۴٠٣: شرکت سایپا برای چندمین‌بار قیمت چانگان CS۳۵ پلاس را اعلام کرد. این خودرو در قالب تیپ میان رده شماره ۲ و تیپ فول آپشن شماره ۳ به دست مشتریان خواهد رسید. قیمت‌ها مربوط به عرضه قطعی این خودرو هستند. چانگان CS۳۵ پلاس نخستین خودروی سواری وارداتی به ایران طی دور جدید واردات خودرو به‌حساب می‌آید. این خودرو در تعدادی محدود از گمرک ترخیص شد.

برای چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ نیز مانند تیپ ۲ از همان موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ و همان گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه‌تر (Wet DCT) استفاده شده است، به این ترتیب، تیپ ۲ و ۳ این خودرو از نظر فنی با هم هیچ تفاوتی ندارند. موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت (GDI) در نظر گرفته‌شده می‌تواند حداکثر توان ۱۵۵.۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را از طریق یک گیربگس ۷ سرعته دوکلاچه‌تر به چرخ‌های جلو تحویل دهد. از امکانات ایمنی در نظر گرفته‌شده برای تیپ ۳ می‌توان به کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، ترمز کمکی (BA)، شیب سنج (HAC و DAC)، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ایربگ راننده، سرنشین جلو، کناری و پرده ای، دوربین کناری سمت راست و دوربین عقب اشاره کرد.

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ به آپشن‌ها و امکاناتی نظیر، آنتن کوسه‎ای، دماسنج هوای بیرون، آینه‌های جانبی جمع شونده برقی، سنسور پارک دنده عقب، کامپیوتر سفری، صندلی ایزوفیکس، دی لایت و اتولایت، کلاستر دیجیتال، سیستم نمایش فشار باد تایر (TPMS)، مولتی مدیای ۱۰ اینچی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیتم تهویه مطبوع اتوماتیک و سقف پانوراما باز شونده مجهز است. (۱.۵۸۰.۰۰۰ تیپ دو و ۱.۷۶۰.۰۰۰ تیپ سه)

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.