بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم برای ایرانی‌ها

صرافی ارز دیجیتال، یک پلتفرم برای انجام معاملات ارز دیجیتال است. این صرافی‌ها، از تتر گرفته تا بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

صرافی ارز دیجیتال، یک پلتفرم برای انجام معاملات ارز دیجیتال است. این صرافی‌ها، از تتر گرفته تا بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. صرافی‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند که شامل صرافی متمرکز، صرافی غیرمتمرکز و صرافی ایرانی می‌شود. صرافی‌های متمرکز خارجی، محدودیت‌هایی برای کاربران ایرانی دارند که امکان برخی از فعالیت‌ها را به شما نمی‌دهند. در مقابل، صرافی‌های غیرمتمرکز، نیازی به احراز هویت ندارند و هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی ندارند. صرافی‌های داخل ایران نیز دقیقا مشابه با صرافی‌های خارجی هستند ولی هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی ندارند. محدودیت‌های صرافی‌های خارجی، مربوط به تحریم‌های موجود می‌شود که در ادامه، بیشتر به آن می‌پردازیم.

بررسی وضعیت تعامل صرافی‌های خارجی با معامله‌گران ایرانی

پس از ورود بازار ارزهای دیجیتال به دنیای اقتصاد، انقلاب بزرگی رخ داد. این انقلاب باعث شد که روزانه افراد زیادی جذب این بازار شوند و به دلیل علاقه، در آن فعالیت کنند. به مرور زمان، بازار ارزهای دیجیتال به ایران نیز وارد شد و معامله‌گران زیادی مشغول فعالیت در این بازار شدند. اما وضعیت به همین شکل باقی نماند و تحریم‌هایی برای کاربران ایرانی در بازار ارز دیجیتال اعمال شد. نتیجه این تحریم‌ها، محدود در زمینه فعالیت کاربران ایرانی در صرافی ارز دیجیتال خارجی شد. در ادامه به برخی از این چالش‌ها و ریسک‌های استفاده از صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی می‌پردازیم.

چالش ها و ریسک‌های ترید در صرافی های خارجی برای ایرانی ها

چالش‌ها و خطرات نسبتا زیادی برای کاربران در صرافی‌های خارجی وجود دارد. بسیاری از این چالش‌ها، مربوط به امنیت حساب کاربری و دارایی‌ها می‌شود. البته، بسیاری از صرافی‌های خارجی، با فعالیت کاربران ایرانی مشکلی ندارند و به کاربران ایرانی امکان احراز هویت می‌دهند. در این شرایط، هیچ خطر و ریسکی وجود ندارد.

چالش مربوط به احراز هویت

بسیاری از صرافی‌های خارجی، الزامی در انجام احراز هویت ندارند و اجازه فعالیت به کاربران ایرانی را هم نمی‌دهند. در این شرایط، بسیاری از کاربران ایرانی، با کمک نرم افزارهای تغییر IP، یک IP ثابت مربوط به کشوری به غیر از ایران تهیه می‌کنند و به کمک این IP فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

برخی دیگر از صرافی ارز دیجیتال خارجی، احراز هویت را اجباری می‌دانند و به کاربران ایرانی نیز اجازه فعالیت نمی‌دهند. در این شرایط، بسیاری از کاربران ایرانی، با آماده سازی مدارک جعلی، احراز هویت انجام می‌دهند و فعالیت خود را در صرافی آغاز می‌کنند. فعالیت این دسته از کاربران ایرانی، بیشترین خطر و ریسک را به همراه دارد. چرا که آنها با مدارک جعلی و فیک احراز هویت می‌کنند و هر لحظه امکان دارد که حساب آنها مسدود شود.

چالش عدم پشتیبانی مستقیم از تومان

یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های ترید در صرافی ارز دیجیتال خارجی، عدم پشتیبانی مستقیم از ارز تومان است. شما برای استفاده از صرافی‌ها، ابتدا باید در صرافی ایرانی دارایی تومان خود را به یک ارز فیات یا ارز دیجیتال تبدیل کنید و سپس، آن دارایی جدید را به صرافی خارجی انتقال دهید. انجام این مراحل، کمی ترید را پیچیده به نظر می‌رساند. پس، برای ساده‌تر شدن مراحل، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از صرافی ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید. صرافی‌های ایرانی به طور مستقیم از تومان پشتیبانی می‌کنند و امکانات بسیاری خوبی مانند صرافی‌های خارجی دارند.

چالش نداشتن خدمات پشتیبانی

از آن‌جایی که بسیاری از صرافی‌های خارجی، از کاربران ایرانی پشتیبانی نمی‌کنند، شما نمی‌توانید از خدمات پشتیبانی این صرافی‌ها استفاده کنید. حتی اگر هم بتوانید، باید به زبان انگلیسی صحبت کنید و مشکل خود را بیان کنید. پس از بیان کردن مشکل نیز، اگر متوجه شوند که شما کاربر ایرانی هستید، نمی‌توانند کاری برای دارایی شما انجام دهند. در مقابل، در صرافی‌های ایرانی، پشتیبانی ۲۴ ساعته وجود دارد و به سادگی می‌توانید از خدمات پشتیبانی استفاده کنید.

چالش عدم پیگیری دارایی

از آن‌جایی که بسیاری از کاربران ایرانی به طور غیرقانونی در صرافی‌های خارجی فعالیت می‌کنند، نمی‌توانند برای دارایی‌های خود پیگیری انجام دهند. در این شرایط، ریسک از دست رفتن دارایی بیشتر می‌شود و خطرات زیاد دیگری را به همراه دارد. برای امنیت بیشتر دارایی‌های خود، بهتر است که احراز هویت درستی انجام دهید تا در شرایط بحرانی امکان پیگیری دارایی خود را داشته باشید.

فهرست بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم برای ایرانیان

همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، صرافی ارز دیجیتال خارجی، هیچ مشکلی با فعالیت کاربران ایرانی ندارند. برخی دیگر مانند صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، از آن‌جایی که اجباری برای احراز هویت ندارند، کاربران ایرانی به سادگی می‌توانند در آن فعالیت کنند. این دسته از صرافی‌های خارجی بهترین و کم ریسک‌ترین صرافی‌ها برای فعالیت کاربران ایرانی هستند که در ادامه، چند نمونه از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

پنکینک سواپ (PancakeSwap)

پنکیک سواپ یکی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز است که کاربران ایرانی نیز به سادگی و بدون نیاز به احراز هویت می‌توانند از آن استفاده کنند. این صرافی در بایننس اسمارت چین (BSC) توسعه یافته و تراکنش‌هایی با سرعت بالا و هزینه کم را برای کاربران انجام می‌دهد. پنکیک سواپ به عنوان قلب دیفای (DeFi) شناخته می‌شود. در سال‌های فعالیت پنکیک سواپ، تجربیات مالی برای کاهش هزینه‌های تراکنش به دست آورده که باعث می‌شود در حال حاضر، یکی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز باشد.

یونی سواپ (UniSwap)

یونی سواپ نیز یکی دیگر پیشگامان حوزه صرافی غیرمتمرکز است. یونی سواپ به دلیل استفاده از پروتکل بازارساز خودکار (AMM) شهرت پیدا کرده است. این پروتکل در یونی سواپ، به کاربران اجازه می‌دهد تا معاملات بی نظیری را انجام داده و نقدینگی یکپارچه را در یک صرافی غیرمتمرکز تجربه کنند. یونی سواپ به صورت مداوم به روزرسانی می‌شود. امکانات زیادی به آن اضافه می‌شود و رابط کاربری آن بهبود می‌یابد. اگر قصد انجام تراکنش‌هایی سریع، کم هزینه و بدون نیاز به احراز هویت را دارید، صرافی یونی سواپ انتخاب خوبی برای شما است.

صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ

سوشی سواپ (UniSwap)

سوشی سواپ نیز یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز است که نیازی به احراز هویت ندارد و کاربران ایرانی به سادگی و بدون محدودیت می‌توانند از آن استفاده کنند. در صرافی سوشی سواپ، تاکید روی مشارکت کاربران و حاکمیت غیرمتمرکز است. در واقع، شما به عنوان کاربر می‌توانید در سوشی سواپ مشارکت داشته باشید و مانند یک بازیکن منحصر به فرد در فضای دیفای فعالیت کنید. شما در صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ می‌توانید علاوه بر انجام معاملات ساده، از خدمات دیگری مانند استیکینگ (Staking) و ییلد فارمینگ (Yield Farming) استفاده کنید. این خدمات به شما کمک می‌کند تا از دارایی خود، درآمد غیرفعال به دست آورید.

وان اینچ (۱inch)

صرافی غیرمتمرکز وان اینچ، آخرین صرافی غیرمتمرکزی است که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم. این صرافی به عنوان یک تجمیع کننده در میان صرافی‌های غیرمتمرکز شناخته می‌شود. وان اینچ، نقدینگی را به صورت هوشمندانه در صرافی‌های غیرمتمرکز تجمیع می‌کند و به این صورت، معاملات بهینه انجام می‌شود. به این دلیل است که در صرافی وان اینچ، تراکنش‌ها با هزینه بسیار کم در مقایسه با دیگر صرافی‌ها انجام می‌شوند. هدف صرافی وان اینچ، به حداکثر رساندن کارایی معاملاتی است. در حال حاضر نیز به هدف اصلی خودش رسیده است و یکی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز با قابلیت‌های زیادی است.

صرافی متمرکز مکسی

صرافی متمرکز کوینکس (CoinEx)

صرافی کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال خارجی است که در سال ۲۰۱۷ برای اولین فعالیت خودش را آغاز کرد. این صرافی، طیف گسترده‌ای از خدمات را به کاربرانش ارائه می‌دهد. برخی از این خدمات شامل معاملات آنی، معامله ارز دیجیتال، معاملات مارجین، خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) و استیکینگ می‌شود. همچنین، از بیش از ۵۰۰ بازار معاملاتی و ۱۰۰ جفت ارز پشتیبانی می‌کند. توکن بومی این صرافی به نام CET شناخته می‌شود. از این توکن می‌توانید به منظور کاهش کارمزدها، رأی‌گیری در حاکمیت صرافی و دریافت پاداش استفاده کنید. این صرافی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد برای استفاده کاربران ایرانی بسیار مناسب است و محدودیت و چالش خاصی ندارد.

ویژگی‌های صرافی کوینکس

کارمزد تراکنش در صرافی کوینکس بسیار کم است. این کارمزد کم به دلیل ساختار رقابتی کارمزد آن در بازار است که باعث می‌شود کاربران زیادی را به خودش جذب کند.

صرافی کوینکس رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد. حتی کاربران و معامله‌گران مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و به سادگی معاملات خود را در آن انجام دهند.

انجام برخی از فعالیت‌ها در برخی از کشورها قابل دسترسی نیست. به عنوان مثال، کاربران ایرانی در انجام برخی از فعالیت‌ها در صرافی کوینکس محدود هستند. کاربران ایرانی می‌توانند از خدمات خرید و فروش و معامله ارز دیجیتال استفاده کنند. البته تنها در شرایطی که از IP کشور دیگری استفاده کنند.

پاسخگویی پشتیبانی صرافی کوینکس برای کاربران ایرانی کار نمی‌کند. از آنجایی شما باید با IP کشور دیگری در صرافی کوینکس فعالیت کنید، پس نمی‌توانید از خدمات پشتیبانی استفاده کنید.

به طور کلی، صرافی کوینکس یک صرافی خوب و کم ریسک برای استفاده کاربران ایرانی است. با یک تغییر IP ساده می‌توانید از اصلی‌ترین خدمات صرافی کوینکس استفاده کنید. البته، قبل از هر اقدامی، باید احتیاط را رعایت کنید و تا جای ممکن، مراقب دارایی خود باشید.

صرافی مکسی (Mexc)

یکی دیگر از صرافی‌های متمرکز خارجی خوب برای استفاده کاربران ایرانی، صرافی مکسی است. این صرافی برای اولین در سال ۲۰۱۸ معرفی و راه‌اندازی شد. در حال حاضر، تقریبا بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد و به بیش از ۱۷۰ کشور خدمات ارائه می‌دهد. بسیاری از کاربران ایرانی، بخشی از کاربران صرافی مکسی هستند و به راحتی از آن استفاده می‌کنند. البته، به طور مستقیم امکان استفاده کاربران ایرانی از این صرافی وجود ندارد ولی با کمک یک نرم افزار تغییر IP، می‌توان از این صرافی استفاده کرد. استفاده از این روش، ریسک‌هایی هم به همراه دارد که بسیاری از کاربران، این ریسک‌ها را می‌پذیرند و از صرافی مکسی استفاده می‌کنند.

صرافی مکسی امکانات انجام انواع معاملات از جمله معاملات فیوچرز، اسپات، استیکینگ و سپرده‌گذاری را به کاربران می‌دهد. در واقع، شما حتی اگر یک تریدر مبتدی هم باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید و اگر هم یک تریدر حرفه‌ای باشید، به نیازهای شما پاسخ می‌دهد. این پلتفرم نیز دارای ساختار کارمزد رقابتی است. پس اگر به دنبال انجام معاملاتی با کمترین هزینه هستید، صرافی مکسی بهترین گزینه برای شما است. همچنین، رابط کاربری ساده این صرافی به شما کمک می‌کند تا به سادگی نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید و معاملات بسیار لذت‌بخش را تجربه کنید.

درباره احراز هویت در صرافی مکسی هم باید بگوییم که امکان احراز هویت کاربران ایرانی وجود ندارد. اما، امکان استفاده از برخی خدمات این صرافی بدون احراز هویت هم وجود دارد. پس، شما با تغییر IP خود می‌توانید بدون احراز هویت از چند خدمات این صرافی استفاده کنید.

آیا می‌توان تحریم‌ها رو دور زد؟

بله روش‌هایی برای دور زدن تحریم‌های صرافی ارز دیجیتال وجود دارد. اما این روش‌های دور زدن، بسیار پرریسک هستند و خطراتی هم دارند. البته که کار غیرقانونی هم به حساب می‌آیند. به عنوان مثال، یکی از روش‌های دور زدن تحریم‌های صرافی ارز دیجیتال خارجی، استفاده از نرم افزار تغییر IP است. با تغییر IP شما می‌توانید به عنوان یک کاربر غیر ایرانی وارد صرافی شوید و فعالیت‌های خود را انجام دهید. در شرایط پیچیده‌تر نیز، راهی برای دور زدن وجود دارد. اگر قصد احراز هویت در این صرافی‌ها را دارید، باید از مدارک فیک استفاده کنید که نشان ندهد شما کاربر ایرانی هستید. این کار مراحل پیچیده‌ای دارد و هر زمانی که هویت شما فاش شود، حساب کاربری‌تان نیز مسدود می‌شود. در این شرایط، ممکن است که تمام دارایی‌تان از بین برود.

راهکارهای جایگزین برای معامله ارزهای دیجیتال در ایران

بسیاری از معامله‌گران بازار ارز دیجیتال، ترجیح می‌دهند که روش‌های دور زدن تحریم را با پذیرفتن خطرات آن انجام دهند؛ ولی برخی دیگر، به دنبال راه‌های جایگزین هستند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، راه‌هایی جایگزین برای معامله ارز دیجیتال هم وجود دارد که نه تنها ریسکی ندارد، بلکه بسیار امن و معتبر هستند. این روش جایگزین، استفاده از صرافی ارز دیجیتال در ایران است. صرافی‌های ایرانی، امکان احراز هویت را برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌اند و معمولا، پشتیبانی ۲۴ ساعته دارند.

یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی، صرافی بیت پین است. این صرافی در حال حاضر، دقیقا مانند یک صرافی خارجی خدمات ارائه می‌دهد. به سادگی و در امنیت کامل می‌توانید معاملات خود را انجام دهید و از انجام معاملات خود لذت ببرید. صرافی بیت پین از بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله تتر پشتیبانی می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.