به بهانه تولد سعید پورصمیمی

سعید پورصمیمی، بازیگر دوست داشتنی سینما و تئاتر ایران ۷۷ ساله شد.

اینتیتر- آوا سپهر؛ سعید پورصمیمی، بازیگری که با نقش هایش و حالات خاص چهره اش خاطرات به یادماندنی را در سینمای ایران ثبت کرده است. او بازیگری را از صحنه تئاتر آغاز کرده و بسیار از این هنر وام گرفته است. به گونه ای که حتی در آثار سینمایی اش شمه ای از تئاتر وجود دارد.

پورصمیمی را استاد بازی در نقش های دوم می دانند. او برای بازی در فیلم های ناخدا خورشید، تحفه ها و پرده آخر موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد شده است.

پورصمیمی فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران است. او بازیگری تئاتر را از سال ۱۳۴۰ شروع کرد و در سال ۱۳۶۵ وارد سینما شد.

به بهانه تولد سعید پورصمیمی

به بهانه تولد سعید پورصمیمی، آثار سینمایی برگزیده اش را مرور می کنیم.

ناخدا خورشید یکی از مهم ترین فیلم های کارنامه پورصمیمی و اولین تجربه بازیگری اش در سینما است. وی در سال ۱۳۶۶ به ایفای نقش در فیلم تحفه‌ها اثر ابراهیم وحیدزاده پرداخت. فیلم های تا غروب و پرده آخر از دیگر نقش آفرینی های پورصمیمی در دهه شصت است.

پورصمیمی از بازیگران پرکار دهه هفتاد به حساب می آید. او در این دهه در آثار مدرسه پیرمردها، دلشدگان، آبادانی‌ها، چهره، سرزمین خورشید، ایران سرای من است، نسل سوخته و عروس آتش نقش آفرینی کرده است.

به بهانه تولد سعید پورصمیمی

اینجا چراغی روشن است، قاعده بازی، تک درخت‌ها، یه حبه قند، بوسیدن روی ماه، در سکوت، نرگس مست، کلمبوس و دوزیست از دیگر آثار اوست که در دهه هشتاد و نود، بازی کرده است.

تحریریه این تیتر، تولد سعید پورصمیمی بازیگر نوستالژیک سینمای ایران را به ایشان و اهالی سینما تبریک می گوید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.