تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر دفاع از آرمان فلسطین

نویسنده لبنانی در سخنانی با تاکید بر اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین به آن پویایی بخشید، ماهیت داد و آن را به جهان صادر کرد گفت جمهوری اسلامی ایران نقش محوری را در مقابله با استکبار جهانی ایفا کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، «شوقی عواضه» نویسنده و روزنامه‌نگار لبنانی در پاسخ به سوالی پیرامون نقش و تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر حمایت از مسئله و آرمان‌ فلسطین تصریح کرد: از نخستین روز پیروزی انقلاب مبارک اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) شعار «امروز ایران، فردا فلسطین» مطرح شد. انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی آن تا به امروز با حمایت به معنای واقعی کلمه از مسئله و آرمان‌های فلسطین متمایز شده است.

وی در همین زمینه اظهار داشت، این حمایت نه کلامی و شفاهی و نه ادعایی بود، بلکه با همه ابزارها و در همه سطوح انجام شد. باید یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران با انقلاب مبارک آن اولین طرفی بود که سفارت رژیم اشغالگر صهیونیستی در تهران را بست و اولین سفارت فلسطین را در جریان سفر یاسر عرفات به تهران و دیدار با امام خمینی (ره) افتتاح کرد. امام خمینی (ره) در آن هنگام فرمودند: «امروز ایران و فردا فلسطین».

نویسنده لبنانی در ادامه خاطرنشان کرد: بر این اساس، هر پیروزی یا هر دستاوردی از سوی مقاومت فلسطین، دستاورد و پیروزی انقلاب پربرکت اسلامی و از برکات حضرت روح الله موسوی خمینی است. بنابراین، من معتقدم هر رویارویی که امروز با دشمن صهیونیستی شاهد آن هستیم، بدون حمایت انقلاب پربرکت اسلامی از مسئله فلسطین ممکن نبود. بله، اما این امر چیزی از اهمیت مقاومت فلسطین نمی‌کاهد. مقاومت فلسطین وجود دارد اما حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین به آن شتاب و پویایی بخشید، بُعد داد، به آن ماهیت داد و آن را به جهان صادر کرد.

شوقی عواضه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها از انقلاب فلسطین و مقاومت فلسطین بلکه از همه جنبش‌های آزادی‌بخش حتی مقاومت اسلامی لبنان حمایت کرد. حمایت گسترده‌ای از سوی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران وجود داشت. مقاومت با این حمایت توانست پیروزی‌هایی را یکی پس از دیگری رقم بزند.

نویسنده لبنانی عنوان داشت: در سطح سیاست خارجی، جمهوری اسلامی ایران نقش محوری را در عرصه جهان در مقابله با استکبار جهانی به ویژه شیطان بزرگ، ایالات متحده آمریکا و سیاست‌های آن در منطقه ایفا کرد و تا به امروز این نقش همچنان ادامه داشته است.

وی در خاتمه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با ارسال کشتی‌های حامل نفت به ونزوئلا و شکستن محاصره ونزوئلا و همچنین زمانی که محاصره سوریه و قانون تحریم‌های آمریکا علیه سوریه معروف به قانون سزار را با ارسال کشتی‌های نفتی به سوریه و به لبنان شکست، هیبت و اقتدار این شیطان آمریکایی را فروریخت. بنابراین من معتقدم یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران حمایت از مظلومان جهان به ویژه در سطح مسئله فلسطین و مسائل جنبش‌های آزادی‌بخش در جهان است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.