رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تحریم اپلیکیشن Google Chat برای کاربران ایرانی رفع شد

حال که تحریم‌های بیرونی برای استفاده از گوگل چت برداشته شده این اپ در داخل ایران فیلتر شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، بررسی‌ها نشان می‌دهد به تازگی اپلیکیشن Google Chat برای کاربران ایرانی در دسترس قرار گرفته است؛ اما از تیغ تیز فیلترینگ در امان نمانده است و بدون ابزارهای تغییر آی‌پی نمی‌توان از آن استفاده کرد.

گوگل چت بستری برای ارتباط هوشمند و ایمن بوده که برای گروه‌ها و کسب‌وکارها ارائه شده است. ارسال پیام‌های مستقیم، تشکیل اتاق‌های گفتگوی گروهی و… از جمله امکانات گوگل چت است این اپلیکیشن به علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دسترس نبود و کاربران ایرانی امکان استفاده از آن را نداشتند.

اما پس از اقدام جدید آمریکا جهت کاهش تحریم‌های ارتباطی، شاهد خدمت دهی این سرویس گوگل به کاربران ساکن ایران هستیم. اگرچه تحریم‌های این حوزه رفع شده اما سایه فیلترینگ بر روی Google Chat نیز افتاده و در حال حاضر تنها با استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی می‌توان از آن بهره برد. فیلترینگی که این روزها بسیار گسترده شده و پلتفرم‌های ارتباطی همچون اینستاگرام، واتس‌اپ، اسکایپ و حتی بازی کلش آو کلنز از تیغ تیز آن در امان نماندند.

همان طور که ذکر شد، رفع تحریم گوگل چت در راستای مجوزهای جدید آمریکا برای کاهش تحریم‌های حوزه ارتباطی است. وزارت خزانه‌داری آمریکا اول مهرماه امسال به شرکت‌های تکنولوژی این کشور اجازه داد تا فعالیت خود در ایران را که تحت تاثیر تحریم‌های گسترده است، افزایش دهند.

این وزارتخانه یک مجوز عمومی را آپدیت کرده که به شرکت‌های تکنولوژی اجازه می‌دهد خدمات مربوط به شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های اداری، ویدیو کنفرانس و از همه مهم‌تر، «خدمات ابری» را در ایران ارائه دهند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.