ترامپ احتمالا به توطئه و اخاذی متهم می‌شود

خبرگزاری رویترز با استناد به یک گزارش ارسالی به دادگاه فولتون آمریکا مدعی شد که احتمالا دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به توطئه و اخاذی متهم شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، رویترز گزارش داد که بر اساس یک سند دو صفحه‌ای که به وب سایت دادگاه فولتون ارسال شده، به نظر می رسد که ایالت جورجیا دونالد ترامپ را به اتهام‌های مختلفی از جمله اخاذی، توطئه و اظهارات نادرست متهم کند.

رویترز در این گزارش نوشت که سند دو صفحه‌ای پس از دقایقی از روی سایت برداشته شده و در دسترس نیست.

پس از این گزارش، دفتر دادستان منطقه فولتون گفت که هنوز هیچ اتهامی در پرونده تحقیقاتی درباره ترامپ و دیگران به دلیل تلاش آنها برای لغو انتخابات ۲۰۲۰ مطرح نشده است.

دادستان ایالت جورجیا که مسئول انجام تحقیقات درباره تلاش دونالد ترامپ ودوستانش به منظور تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در این ایالت است، اعلام کرد هفته آینده کیفرخواستی را به هیئت منصفه عالی ارسال می کند.

براساس این گزارش، اگر ترامپ در دادگاه جورجیا متهم شود، چهارمین مورد اتهامی به او در کمتر از ۵ ماه اخیر و دومین مورد اتهام تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ است.

ترامپ به‌عنوان یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ با اتهاماتی مانند توطئه برای فریب ملت، تلاش برای ممانعت از اقدام کنگره در تأیید پیروزی جو بایدن و سلب حقوق رأی‌‌دهندگان روبه‌رو است.

فانی ویلیس، دادستان دموکرات منطقه آتلانتا طی تحقیقاتش در مورد تلاش رئیس‌جمهور سابق برای ابطال آرای ایالت کلیدی جورجیا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، حداقل دو شاهد کلیدی را برای حضور در برابر هیئت منصفه در روز سه‌شنبه فراخوانده است.

انتظار می‌رود که ویلیس اتهاماتی را علیه بیش از ۱۲ نفر وارد کند. ترامپ معتقد است که در میان این متهمان خواهد بود و در حال حاضر در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کیفرخواست‌های بیشتر است. او این تحقیقات را تلاش‌های دموکرات‌ها برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۴ می‌داند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.