تنفس ۱۵ دقیقه‌ای برای دیدن جدیدترین فیلم دیکاپریو!

اکران فیلم جدید و سه ساعت و بیست و شش دقیقه‌ای «قاتلان ماه کامل» با شش تا پانزده دقیقه وقفه در میان نمایش فیلم با انتقاد سازندگان این فیلم سینمایی همراه شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از همشهری آنلاین، گزارش‌هایی مبنی بر قرار دادن یک وقفه در برخی سالن‌های سینما برای نمایش فیلم «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» منتشر شده است، موضوعی که بویژه باعث عصبانیت «تلما شون میکر» تدوینگر سرشناس آثار اسکورسیزی شده است.

«شون میکر» در مصاحبه‌ای جدید درج یک وقفه در برخی از اکران های این فیلم را «تخلف» دانست و گفت: در پی یافتن نام سینماهایی است که این کار را انجام می دهند. گفته می‌شود دو سینمای زنجیره ای در اروپا اقدام به ایجاد وقفه شش تا پانزده دقیقه ای در میانه نمایش فیلم «قاتلان ماه کامل» کردند.

این تدوینگر برنده چند جایزه اسکار در این باره گفت: «من هرگز طرفدار وقفه ها نبوده ام چرا که به راحتی می تواند جریان و حرکت فیلم را مختل کنند. اگر من جای شما بودم، از هر سالن نمایشی که برای «قاتلان ماه کامل» یک وقفه دارد، دور می ماندم. فیلم را باید از ابتدا تا انتها، بدون وقفه دید».

«شون میکر» از سال ۱۹۸۰ تا کنون تمامی فیلم‌های اسکورسیزی را تدوین کرده است. بنابراین، او همه چیز را در مورد پروژه های طولانی اسکورسیزی می داند، زیرا تدوین فیلم های طولانی مدت «گرگ وال استریت»، «مرد ایرلندی»، «کازینو»، «دار و دسته های نیویورک» و «هوانورد» را نیز بر عهده داشته است.

اسکورسیزی نیز اخیرا از طولانی شدن فیلم «قاتلان ماه کامل» دفاع کرد و گفت: «مردم می گویند این سه ساعت فیلم است، پس چگونه می توانید پنج ساعت جلوی تلویزیون بنشینید و چیزی تماشا کنید. افراد زیادی هستند که ۳.۵ ساعت تئاتر تماشا می کنند. بازیگران واقعی روی صحنه هستند، شما نمی توانید بلند شوید و راه بروید. شما به آن احترام می گذارید. کمی به سینما احترام بگذارید. این فیلم به لطف تدوین فوق العاده سون میکر شبیه یک فیلم دو ساعته است. او تدوین این فیلم شایسته اسکار دیگری است و بدون شک یکی از تدوینگران بزرگ سینماست»

«قاتلان ماه کامل» که برخی از قوی‌ترین نقدهای سال را به خود اختصاص داده است، امیدوار است در هفته‌های آتی به اکران موفق خود ادامه دهد.

این فیلم ۲۰۶ دقیقه‌ای که نخستین نمایش خود را جشنواره فیلم کن تجربه کرد، برگرفته از کتاب پرفروش غیرداستانی نوشته «دیوید گرن» با همین عنوان و فیلم‌نامه‌ای از اسکورسیزی و اریک راث ساخته شده است و روایتگر داستان قتل چندین نفر در منطقه نفت‌خیز اوسیج در اوکلاهاما در دهه ۱۹۲۰ است.

در این فیلم «لئوناردو دی کاپریو» در نقش «ارنست برکهات» بازی می‌کند که خواهرزاده یک دامدار قدرتمند به نام «ویلیام هیل» با نقش‌آفرینی «رابرت دنیرو» است. «لیلی گلداستون» نیز در نقش همسر «دی کاپریو» بازی می‌کند.

«قاتلان ماه کامل» یکی از شانس‌های اصلی اسکار محسوب می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.