تهران برفی می‌شود | احتمال کاهش ۸ درجه‌ای هوا در پایتخت

مدیرکل هواشناسی استان تهران از کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما طی آخر هفته خبر داد و پیش‌بینی کرد در مناطق شمالی تهران برف ببارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، مازیار غلامی عبور توده هوای ناپایدار جوی را علت وزش باد و کاهش غلظت آلاینده‌ها در تهران اعلام و اظهار کرد:‌ برای امروز ناپایداری هوا به‌تدریج تقویت خواهد شد و با وزش باد و باران همراه بوده است.

وی افزود: امروز عمدتاً سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند؛ در واقع در غروب و شب ناپایداری هوا به حدی می‌رسد که می‌توان بارش برف در برخی از نقاط شهر به‌ویژه نیمه شمالی (ارتفاعات) را پیش‌بینی کرد.

وی تصریح کرد:‌ هوای پایتخت تا پایان هفته ۴ تا ۸ درجه سردتر می‌شود، بنابراین از روز چهارشنبه تا جمعه کاهش دما و روز شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: ۵شنبه و جمعه هفته جاری، بارش برف و باران و وزش باد شدید به‌همراه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، به‌طوری که در ارتفاعات و نیمه شمالی شهر تهران به‌ویژه در مناطق ۱ و ۲ شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: بارش‌های هفته جاری به‌گونه‌ای خواهد بود که سبب لغزنده شدن سطح زمین می‌شود، از این رو بهتر است مردم برای آخر هفته از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

غلامی اضافه کرد: تا پایان هفته شرایط جوی برای کوهنوردی مناسب نیست، علاوه بر این، وزش باد شدید حتی می‌تواند موجب بروز خسارت به برخی از مناطق شود که در این زمینه شهروندان باید احتیاط لازم را انجام دهند.

غلامی در خصوص بارورسازی ابرها نیز گفت: این فرآیند زمانی تحقق می‌یابد که توده هوا در منطقه دارای رطوبت باشد تا بتواند به روش‌های مختلف بارورسازی ابرها بارش آن‌ها را افزایش داد. بارش‌های پیشِ‌رو ربطی به بارورسازی ابرها ندارد و این فرآیند در حوزه اختیارات وزارت نیرو است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.