ثبت نام سومین دوره مبانی علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد در ایران (CS50x) آغاز شد

دوره جدید مبانی علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد موسوم به CS50 برای آشنایی با علوم کامپیوتر و هنر برنامه‌نویسی تابستان امسال برای سومین و آخرین بار در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از روابط‌ عمومی CS50x ایران، این دوره در ابتدا مختص دانشگاه هاروارد و دانشگاه یل بود اما به‌دلیل نحوه متفاوت تدریس به سرعت شهرت جهانی پیدا کرد و کشور‌های مختلف دنیا با دریافت مجوز رسمی از این دانشگاه، دوره CS50 را به‌صورت محلی در کشور خود برگزار کردند. تیم برگزارکننده CS50 ایران هم از سال ۲۰۱۹ پس از مکاتبات با دانشگاه هاروارد و فراهم‌سازی استاندارد‌های لازم، موفق به دریافت مجوز برگزاری این دوره و رویداد‌های پیرامون آن در ایران شد.

مبانی علوم کامپیوتر

شرکت‌کنندگان در این دوره می‌توانند پس از گذراندن مراحل آموزشی و انجام تکالیف مربوطه، گواهی معتبر و رسمی از دانشگاه هاروارد تحت دامنه رسمی سایت این دانشگاه دریافت کنند. این گواهی از آدرسی تحت دامنه سایت رسمی دانشگاه هاروارد قابل استعلام است و همچنین تمام فرایند امتیازدهی و اعطای گواهی از سمت CS50 هاروارد آمریکا انجام خواهد شد.

مبانی علوم کامپیوتر

 

این رویداد تا کنون ۲ دوره در ایران برگزار شده و تابستان امسال شاهد برگزاری سومین دوره آن هستیم. دوره سوم شامل ۱۱ هفته آموزش آنلاین، ۱۱ جلسه رفع اشکال، دسترسی به ۳ دوره تکمیلی «وب»، «اندروید» و «هوش مصنوعی» و ۲ رویداد حضوری «هکاتون» و «نمایشگاه پایانی» می‌شود.

سومین دوره علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد از ۱۷ تیر ماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ شهریور ادامه دارد. جلسات تدریس این دوره هر جمعه به‌صورت آنلاین طی ۱۱ هفته برگزار می‌شود و چهارشنبه‌ها جلسات رفع اشکال برپا خواهد بود.

سرفصل‌های این دوره شامل مباحث مختلفی از جملهHTML, CSS, C, JavaScript, Data Structure, Memory, Algorithms, Arrays, Python, SQL و Flaskاست.

با ثبت نام و گذراندن دوره تابستانی CS50x، از طرف تیم برگزار کننده، ۳ دوره آموزشی کاملا رایگان هوش مصنوعی (۷ جلسه)، وب (۹ جلسه) و اندروید (۹ جلسه) دریافت می‌کنید.

نکته جذاب در مورد این دوره این که شرکای تجاری تیم برگزارکننده CS50x ایران در این دوره حضور خواهند داشت و با بررسی رزومه دانشجویان، امکان کارآموزی و حتی استخدام در شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های برتر را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کنند.

برای ثبت نام در این دوره می‌توانید از طریق لینک cs50x.ir/summer اقدام کنید. همچنین برای مشاوره تلفنی می‌توانید با شماره ۰۲۱-۲۸۴۲۹۰۳۵ تماس بگیرید.

برگزاری پازل‌دی

رویداد بین‌المللی پازل‌دی یک رویداد جانبی ۶ روزه در کنار دوره CS50x است که به‌صورت همزمان در تمامی کشور‌ها برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این رویداد به‌صورت انفرادی یا تیمی در چالش حل معمای دانشگاه هاروارد شرکت می‌کنند و در پایان اگر موفق به حل تعداد مشخصی از معماها شوند، از سوی دانشگاه هاروارد برای شرکت در این رویداد گواهی رسمی دریافت می‌کنند.

هدف برگزاری این رویداد پرورش مهارت حل مساله و تفکر خلاقانه و همچنین انتقال این پیام است که برنامه‌نویسی فقط کدنویسی نیست و بخش مهمی از آن، مهارت حل مساله است.

پازل‌دی امسال هم مانند سال‌های گذشته در ایران برگزار شد. تیم CS50 ایران رویداد پازل‌دی امسال را در محیط کارخانه نوآوری آزادی تهران برگزار کرد که بیش از ۷۰۰ نفر در آن شرکت کردند. علاوه بر شرکت‌کنندگان حضوری، این دوره شاهد حضور هزاران نفر از شرکت‌کنندگان آنلاین هم بود. عمده مخاطبان این رویداد را بازه سنی ۱۶ تا ۲۶ سال شکل می‌دهد اما محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود نداشت و نکته جالب این که مسن‌ترین شرکت‌کننده این دوره ۶۱ سال داشت و کوچک‌ترین عضو هم نوجوانی ۹ ساله بود.

در این رویداد حسن قلیچ خانی مدیر ارشد اجرایی سی‌اس‌فیفتی ایران از کتاب تیم‌گیک و رسانه داکبورد و مدرسه برنامه‌نویسی ایران رونمایی کرد و از برنامه‌های آینده تیم CS50xIran خبرداد.

مبانی علوم کامپیوتر

همانطور که اشاره شد رویداد پازل‌دی به‌صورت بین المللی و همزمان در کل دنیا برگزار می‌شود. رویداد پازل‌دی امسال که فروردین ۱۴۰۱ در ایران همزمان با دیگر کشور‌ها برگزار شد برای کشور ایران رویداد خاصی بود. از این جهت که کشور ایران پس از هند و آمریکا، با ۱۱۵۱ شرکت‌کننده، سومین کشور برگزارکننده این رویداد از نظر میزان مشارکت بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.