ثروتمندترین افراد آفریقا چه کسانی هستند؟ + اینفوگرافیک

در اینفوگرافیک زیر مشاهده می کنید که ثروتمندترین افراد آفریقا چه کسانی هستند؟

به گزارش اینتیتر به نقل از استاتیستا، الیکو دانگوته متولد نیجریه با ثروت ۱۴.۹ میلیارد دلار که توسط فوربس در سال جاری ارزیابی شده است، ثروتمندترین فرد آفریقا است. این مرد ۶۵ ساله ثروت خود را عمدتا در صنایع سیمان و شکر به دست آورده است. این میلیاردر موسس سیمان Dangote، بزرگترین تولید کننده سیمان آفریقا است. دارایی خالص او با اختلاف قابل توجهی از سایر افراد موجود در فهرست ثروتمندان آفریقا پیشی گرفته و نیکی اوپنهایمر و خانواده اش با ۸.۶ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارند.

اوپنهایمر بخش عمده ای از پول خود را در صنعت معدن الماس در آفریقای جنوبی به دست آورده است. اوپنهایمر با به ارث بردن از کسب و کار خانوادگی،۴۰ درصد باقیمانده سهام خود را به قیمت ۵.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ به Anglo American فروخت. صنعت معدن تنهای یک جایگاه را در این لیست به خود اختصاص داده است.

عبدالصمد رابیو از نیجریه نیز با ارزشی بالغ بر ۶.۷ میلیارد دلار ثروت خود را از این راه سیمان و شکر به دست آورد. به گفته فوربس، رابیو زمینی را از پدرش به ارث برده و در ابتدا تجارت خود را در سال ۱۹۸۸ با واردات آهن، فولاد و مواد شیمیایی راه اندازی کرد.

در ادامه لیست افراد ثروتمند در آفریقا را مشاهده می کنید.

مترجم: سحر سادات زمانی

اینفوگرافیک

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.