جایگاه اینترنت کشور از زبان وزیر ارتباطات

زارع‌پور باز هم برای توجیه وضعیت ارتباطی کشور به آمارهای اسپید تست استناد کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، وزیر ارتباطات برای سومین‌بار طی چند ماه گذشته به مجلس رفت و بالاخره یکی از نمایندگان مجلس درباره کیفیت سرعت اینترنت در کنار کندی توسعه اینترنت روستایی از وی سؤال کرد؛ اگرچه بازهم از فیلترینگ و اختلالات سخنی به میان نیامد.

«عیسی زارع‌پور» با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به انتقادات «محمدرضا پورابراهیمی»، نماینده مجلس کرمان، اعلام کرد اینکه می‌گویید سرعت اینترنت در کشور ما آخر است، درست نیست: «مرجعی به نام اسپیدتست وجود دارد که برای آمریکایی‌هاست و نه من. براساس دیتای موجود در این پایگاه، سرعت اینترنت سیار در ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ مگابیت بر ثانیه بوده و الان به ۳۵ مگابیت رسیده است. ما کشور ۶۵ از بین ۱۹۰ کشور هستیم.»

او از نماینده مجلس خواست تا مرجع خود برای ادعای رتبه آخر سرعت اینترنت کشور در بین کشورهای دنیا را اعلام کند.

احتمالاً مرجع نماینده مجلس، گزارش اخیر انجمن تجارت الکترونیک تهران است که براساس معیارهای مختلف و بررسی‌های گوناگون، اعلام کرده سرعت اینترنت ایران از میانمار هم پایین‌تر است.

در گزارش این انجمن به اینکه چرا سرعت اینترنت در پایگاه اسپیدتست نیز بیشتر نشان داده می‌شود چنین پاسخی داده شده بود: «این پایگاه به‌صورت پیش‌فرض کاربر را به نزدیک‌ترین سرور در کشور متصل کرده و سرعت ارتباطات داخلی را اندازه‌گیری می‌کند. درواقع اسپیدتست کیفیت سرعت اینترنت را نمی‌سنجد.»

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود با ادعای اینکه «از کف اقیانوس تا اوج آسمان»، حوزه مأموریت وزارتخانه او است، اظهار داشت: «برای اولین‌بار جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس را با فیبر نوری به سرزمین مادری متصل کردیم. سرعت دسترسی به شبکه در این سه جزیره افزایش یافته و ارتباطاتشان پایدار شده است. ۶۰۰ سایت نسل پنجم در این مدت راه‌اندازی شده. رکورد ۶.۵ ترابیت بر ثانیه برای تولید ترافیک داخلی را زدیم. پینگ بازی‌ها را کاهش دادیم و ۱۰ میلیون نفر از سرویس گیم رادار استفاده می‌کنند.»

زارع‌پور همچنین مدعی شد درحال‌حاضر پیام‌رسان‌های بومی ۴۰ میلیون کاربر یکتای ماهانه دارند، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ۳۲ درصد در ابتدای دولت، به ۶۲ درصد رسیده و سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی از ۶.۴ درصد در ابتدای دولت به ۷.۵ درصد رسیده است.

نماینده مجلس در پاسخ به دفاع وزیر به‌صورت مشروط قانع شد و گفت: «اگر شاخص‌ها را تعهد کنند، تا سه ماه پای وزیر صبر می‌کنیم، درصورت عدم تحقق موضوع را به رأی خواهم گذاشت.»

درصورت به رأی گذاشته‌شدن اظهارات وزیر ارتباطات، اگر اکثریت نمایندگان از اظهارات زارع‌پور قانع نشوند او بار دیگر از مجلس کارت زرد خواهد گرفت.

گفتنی است اوایل خردادماه سؤال «محمدرضا پورابراهیمی» از وزیر ارتباطات وصول شد. این سؤال درباره علت ضعف عملکرد در توسعه بسترها و شبکه‌های مخابراتی و نظارت بر عملکرد اپراتورها بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    معلوم نیست با همین اسپید تست چیکار کردن که به طور واضح دروغ میگه….در ضمن وزیر به ظاهر محترم شما که از خارج رفتن خوشتون میاد یه سر ب کشورهای دیگه مثل سنگاپور یا کره جنوبی و هنگ کنک و نه اصلا قطر همن قطر رو برید سرعت اینترنت اونجا رو ببینید .میخوام بدون بعد از اون واقعا به این نت مزخرف خودمون میتونید بگید سرعت؟ میخوام بدونم بعد از اون روتون میشه بیان جلوی دوربین از جایگاه ایران و پیشرفت و از این مهملات بگید؟

    لطفا نظرمو تائید کنید. من توهینی نکردم که اگر هم توهین برداشت بشه در برابر اون توهینی که اون داره به شعور ما میکنه چیزی نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.