رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

جزییات جدید پرونده «زنگار» مشخص شد

محققان پرونده «زنگار» جزئیات جدیدی از گلوله‌های واقعی این پرونده منتشر کردند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس سوگندنامه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، کارشناس اسلحه که سلاح‌های گرم را برای استفاده از فیلم «زنگار» تهیه کرده به بازرسان گفته است می‌داند چگونه گلوله‌های واقعی با ساختگی با هم ترکیب می‌شوند.

پلیس شهر سانتافه همچنان در حال بررسی علت تیراندازی سر صحنه فیلم «زنگار» در تاریخ ۲۱ اکتبر است که در آن الک بالدوین، به عنوان بازیگر این فیلم تیراندازی کرد که منجر به کشته شدن هالینا هاچینز فیلمبردار و مجروح شدن جوئل سوزا، کارگردان فیلم شد.

حالا سوال بازرسان این است که چگونه گلوله‌های واقعی که معمولا بودن و استفاده از آنها در اطراف صحنه‌های فیلم ممنوع است با گلوله‌های ساختگی ترکیب می‌شوند؟

ست کنی، کارشناس اسلحه که مسئول تهیه اسلحه‌های فیلم بود، در تاریخ ۲۹ اکتبر به بازپرسان این پرونده گفت از یکی از دوستانش این مهمات را دریافت کرده که همان آرم گلوله‌های خالی و ساختگی را داشته است که او معمولا برای فیلم‌ها تهیه می‌کرده است؛ به همین دلیل، او درمورد چگونگی تهیه گلوله‌ها از طریق دوستش در سال‌های گذشته توضیح داد.

سوگندنامه حکم تفتیش، همچنین شامل جزئیات جدیدی است که از آن جمله می‌توان به مصاحبه با هانا گوتیرز رید، زره پوش ۲۴ ساله فیلم و پدرش به عنوان زره پوش کهنه کار فیلم، تل رید و سارا زاکری اشاره کرد.

گوتیرز رید درمورد بارگذاری کردن پنج گلوله ساختگی در اسلحه در تاریخ ۲۱ اکتبر توضیح داد و گفت که که گلوله ششم در آن جا نمی‌شد و بعد از ناهار، پس از تمیز کردن اسلحه، توانست گلوله‌ها را در آن بگذارد.

او گفت قبل از گذاشتن آخرین گلوله، خیلی آن را بررسی نکرده چراکه اسلحه را در زمان ناهار، قفل کرده بود.

در سوگندنامه‌های قبلی، بازپرسان گفتند که دیو هالز، دستیار اول کارگردان توضیح داده است قبل از اینکه اسلحه را به بالدوین بدهد آن را به طور کامل بررسی نکرده است.

گوتیرز رید هم ادامه داد وقتی که صدای شلیک را شنیده بیرون کلیسا بوده است و پس از آن متوجه شد که افراد بدنبال اورژانس و پزشک بودند و به بازپرسان گفت که قبل از آن و تمام مدت اسلحه را در اختیار داشتند و هیچ اتفاقی نیفتاد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه، گوتیرز رید هنگامی که بازرسان و نمایندگان سر صحنه آمدند، بسیار احساساتی شد.

در تاریخ ۱۵ نوامبر، تل رید، پدر گوتیرز رید بیانیه‌ای را در اختیار بازپرسان قرار داد و در تاریخ ۱۷ نوامبر بود که مصاحبه بعدی را انجام داد.

او نظرش درمورد گلوله‌های واقعی را بیان کرد و زاکری هم در بازجویی به بازپرسان گفت که پس از تیراندازی، جعبه گلوله‌های کالیبر ۴۵ روی چرخ دستی که برای پر کردن اسلحه استفاده شده بود را بررسی کرد.

زاکری به بازپرسان گفت که این گلوله‌ها از طریق چند نفر از جمله کنی و مردی به نام بیلی ری تهیه شده اند و تعدادی از گلوله‌ها را هم گوتیرز رید از باقی مانده پروژه قبلی آورده است.

به دنبال این بازجویی ها، بازپرسان حکمی برای بررسی شرکت Kenny، PDQ Arm، Prop, LLC دادند که این حکم به بازپرسان اجازه می‌دهد تا اسناد و مدارک و هرگونه گلوله و مهمات با آرم Starline Brass را ثبت و ضبط کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.