حقایقی در خصوص سوخو۳۵ که از آن بی‌خبرید

سوخوی Su-۳۵ یک جنگنده دفاع هوایی است که یک نسخه بهبود یافته از هواپیمای Su-۲۷ است. این یک هواپیمای تک سرنشین و دو موتوره است که برای نقش های برتر هوایی و همچنین نقش های چندگانه دیگر طراحی شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین،‌ این هواپیما توسط دفتر طراحی سوخوی طراحی و توسط کارخانه هواپیماسازی Komsomolsk-on-Amur ساخته شده است.

سوخو Su-۳۵ در اصل در اتحاد جماهیر شوروی طراحی شد و Su-۲۷ طراحی اصلی پایه بود. اولین پرواز Su-۳۵ در ژوئن ۱۹۸۸ انجام شد. پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی، طراحی های بیشتری برای آماده سازی آنها برای صادرات انجام شد. حدود ۱۴ هواپیما تولید و برای آزمایش و نمایش استفاده شد.

این هواپیما اولین بار در نوامبر ۱۹۹۳ هنگامی که قابلیت های پروازی آن در مقابل تماشاگران در دبی به نمایش گذاشته شد، به پرواز درآمد. پس از آن در تظاهرات دیگری در برلین و پاریس پرواز کرد. به دنبال آن، دولت روسیه این هواپیما را برای صادرات در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ انتخاب کرد.

جدول

گونه ای از Su-۳۵، Su-۳۵S اولین استقرار جنگی خود را در جریان مداخله روسیه در جنگ داخلی سوریه در ژانویه ۲۰۱۶ تجربه کرد. Su-۳۵S هنگام انجام مأموریت های بمباران، پوشش هوایی را برای سایر هواپیماها فراهم می‌کند.

آیا Su-۳۵ بهتر از داسو رافال است؟

سوخو Su-۳۵S می تواند در ارتفاعات بالاتر به حداکثر سرعت ۲.۲۵ ماخ دست یابد که قابل مقایسه با F-۲۲ و سریعتر از F-۳۵ یا F-۱۶ است. سوخو Su-۳۵S قادر به پرواز در ارتفاع ۶۰۰۰۰ پایی است که برابر با F-۱۵ و F-۲۲ و ۱۰۰۰۰ فوت بالاتر از Super Hornet، Rafale و F-۳۵ است.

Su-۳۵ قطعاً تواناترین جنگنده در نیروی هوایی روسیه است و هیچ شکی وجود ندارد که تهدیدی جدی برای هر هواپیمای نسل ۴ خارج از کشور است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.