خبر مهم درباره بنزین شب عید

با توجه به این که مصرف بنزین در ایام پایانی سال افزایش می یابد اما وزرات نفت برای تامین بنزین در ایام نوروزی تمهیدات خوبی اندیشیده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، با نزدیک شدن به پایان سال و نزدیکی به عید نوروز، پیش‌بینی می‌شود که مصرف بنزین به طور عجیبی به رکورد ۱۵۰ میلیون لیتر در روز برسد. این به معنای افزایش ۱.۵ برابری ظرفیت تأمین و عرضه بنزین نسبت به روزهای عادی سال است.

متوسط مصرف روزانه بنزین در سال جاری حدود ۱۱۶ میلیون لیتر بوده است، در حالی که ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه‌ها در حدود ۱۰۶ میلیون لیتر در روز است. به‌عبارت دیگر، اگر با سقف ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه‌ها تولید کنیم، هنوز هر روز ۱۰ میلیون لیتر بنزین کمبود خواهیم داشت که این کمبود با تولیدات پتروشیمی و واردات بنزین تأمین می‌شود.

در روزهای اخیر باز هم رکوردهای جدیدی در مصرف روزانه بنزین به چشم می‌خورد و مصارفی بالای ۱۳۰ میلیون لیتر در برخی روزهای اسفندماه به‌ثبت رسیده است.

فضل‌اله اکبری، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این خصوص بر آمادگی زیرساخت‌های سوخت‌رسانی در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: سال گذشته میانگین توزیع روزانه بنزین (در ایام نوروز) ۱۴۴ میلیون لیتر بوده که پیش‌بینی می‌شود در این ایام به ۱۵۰میلیون لیتر برسد.

سقف سوخت گیری بنزین برای سال آینده

همچنین جواد اوجی، وزیر نفت در خصوص تأمین بنزین نوروزی اظهار کرد: در بحث بنزین شب عید در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور تمهیدات خوبی اندیشیده شده و مسافران نوروزی مشکلی نخواهند داشت.

همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز می‌تواند شرایطی را به‌وجود آورد که در مصرف بنزین بخش حمل‌و نقل برون شهری که محل اصلی مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در ایام تعطیلات رسمی است، تعدیل ایجاد کند؛ با این حال اگر پیش‌بینی معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی محقق شود و مصرف بنزین ۱۵۰ میلیون لیتری در ایام نوروز امسال داشته باشیم، به معنای ۱.۵ برابر شدن ظرفیت تأمین و عرضه بنزین نسبت به روزهای عادی سال است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.