خراسان رضوی آخر هفته سرد و بارانی پیش رو دارد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی از امروز، پنجشنبه وضعیت جوی استان با کاهش دما و بارش های رگباری همراه خواهد بود و تا صبح روز شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، زهرا آهنگرزاده روز پنج‌شنبه افزود: کاهش دما از بامداد امروز در خراسان رضوی آغاز شده است و میانگین دمای استان فردا جمعه نسبت به چهارشنبه هفته گذشته حدود ۱۳ درجه کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین بارش باران که از صبح امروز در نواحی شمالی استان آغاز شده است تا شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت و باران میهمان بیشتر نقاط خراسان رضوی خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: بارندگی ها به دلیل کاهش دما در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و باران خواهد بود و به دلیل رگباری بودن بارش ها امکان وقوع آبگرفتگی و رواناب در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

آهنگرزاده خاطرنشان کرد: هم اکنون ایستگاه های قوچان، کلات و درگز میزبان بارش های بهاری هستند و به تدریج این بارش ها همه استان را فرا خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۲ و سرخس با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۶ تا ۲۳ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد هشت درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز از ۱۴ درجه فراتر نخواهد رفت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.