خلاقیت افلاطون را بهترین مشاور تحصیلی اش سقراط ساخت

داستان را زیاد طولانی نمی کنم، اما اگر بخواهیم یکی از بهترین مشاوران تحصیلی تاریخ را مثال بزنیم آن سقراط است و اگر بخواهیم یک شاگرد مثال زدنی در یادگیری را در تاریخ نام ببریم آن فرد افلاطون است.

مشکل مدارس این است که کلی افلاطون سرگردان در آن پرسه می زنند و هیچ سقراطی نیست که دگرگونی افلاطونی را در آن ها شکل دهد.

همان افلاطون آکادمی افلاطون را زد و مشاور تحصیلی بنیانگذار سیستم منطق علی یعنی ارسطو شد و زنجیره ای از خرد و آگاهی را در طول تاریخ تا به امروز رساندند.

آیا تا به حال به دنبال راهنمایی مطمئن و موثر برای انتخاب رشته کنکور خود بوده‌اید؟

آیا در مسیر پر پیچ و خم تحصیلات و کنکور نیاز به یک راهنما و مشاور را حس کرده اید؟

آیا آنقدر از درس خواندن و کنکور ناامید شده اید که خود را کودن و خنگ فرض کنید؟

چند بار به خودتان گفتید یک ایرادی هست که من درس نمی خوانم و کسی آن ایراد را نگفته است ؟

انتخاب یک مشاور تحصیلی برتر می‌تواند تا حد زیادی بر نتیجه کنکور و امتحانات شما تأثیرگذار باشد. این امر حقیقتی است که رتبه‌های برتر کنکور به شدت بر آن تأکید می‌کنند.

رتبه های برتر کنکور می‌دانند که در این رقابت سخت و دشوار، ایستادن در کنار بهترین مشاوره تحصیلی ، برتری را در این زمینه امکان‌پذیر می‌کند.

خداحافظی با استرس کنکور با این ۵ راز طلایی!

در ایران آقای محمد قاسمی مدیر سایت کنکور تی وی که خودش یک مشاور کنکور حرفه ای است آموزشی ۱۵۶ دقیقه ای با نام ( استرس کنکور هیولایی خفته در برنامه ریزی و مشاوره کنکور ) به روش CBT در konkur.tv مانند collegewise.com در آمریکا قرار داده است که طی آن شما کاملاً به روش CBT مسلط می شوید و دیگر با استرس کنکور خداحافظی می کنید.

با ما همراه شوید تا ۵ راز طلایی کاهش استرس کنکور را برایتان فاش کنیم

  • شناخت سبک یادگیری شخصی و استفاده از روش‌های مناسب یادگیری مثل تندخوانی
  • تمرین تنفس عمیق و استفاده از آن در لحظات استرس
  • توجه به تکنیک‌های مدیریت زمان و تعیین برنامه ‌ریزی کنکور برای مطالعه و استراحت
  • جمع بندی کنکور که روشی مؤثر برای کاهش استرس است. با جمع بندی مطالب، نکات کلیدی هر درس را مرور کرده و خلاصه‌ها و نکات مهم را به خاطر می‌سپارید و از فراموش نکردن درس ها خیالتان راحت می شود.
  • مراقبت از بهداشت جسمانی و روانی، مانند خواب کافی، تغذیه سالم و فعالیت بدنی

اما یک نکته ششمی هم هست، تمام چیزهایی که بالا خوانده بودید را قبلاً صدها بار شنیده بودید اما کافیست در اینترنت این عبارت را سرچ کنید:

استرس کنکور هیولایی خفته در برنامه ریزی و مشاوره کنکور

و سپس ۲ ساعت و نیم برای خود وقت بگذارید تا با CBT که در konkur.tv آموزش داده شده است همه مشکل استرس کنکورتان به شکل کامل برطرف شود.

کنکوری‌ها این ۸ نکته طلایی را از دست ندهند!

خلاقیت افلاطون را بهترین مشاور تحصیلی اش سقراط ساخت

صحبت کلی و جامع درباره مراحل موفقیت در کنکور، شاید به ما درک دقیقی از نکات کلیدی و ضروری برای قبولی در این آزمون ندهد.

بهترین روش این است که نکات طلایی مربوط به کنکور را به صورت جداگانه شناسایی کرده و بدانیم که برای کسب آنها چه اقداماتی لازم است و به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم به ۸ راز طلایی موفقیت و رتبه‌های برتر در کنکور بپردازیم:

ایجاد دیدگاه مثبت واقع بینانه به کنکور

بهترین مشاوران کنکور معمولاً افراد را تشویق می‌کنند تا با جایگزینی افکار منفی به افکار مثبت و باور به توانایی‌های خود به موفقیت‌های بالایی دست یابند.

اندیشیدن به آینده روشن و موفقیت‌آمیز کمک می‌کند تا از تنبلی در مطالعه دوری کنید، اما این دیدگاه مثبت گرایانه نباید متوهمانه باشد و باید دیدگاهی واقع بینانه باشد.

در ادبیات مرسوم konkur.tv و آقای محمد قاسمی اصطلاحاً به این موضوع چشم انداز واقع بینانه می گویند که هر بار به هر طریقی دانش آموز کنکوری دچار شک و تردید در هدفش می شود با یادآوری این چشم انداز مثبت انرژی و ایمنی روانی دانش آموز احیا می شود.

استفاده از تکنیک‌های مختلف و اختصاصی برای هر درس

هر درس دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی است و باید با روشی مناسب به هر یک از آنها پرداخت.

به عنوان مثال، روش تست زنی در زیست‌ شناسی با ریاضی متفاوت است و مثلاً بهترین مشاور تحصیلی رشته تجربی معمولاً به دانش آموزان یاد می‌دهد که برای یادگیری درس زیست شناسی شیوه خاصی را انجام دهند و برای درس ریاضی که یک درس محاسباتی در کنکور است شیوه خاص دیگری را استفاده کنند.

حتی برخی مشاوران تحصیلی مانند مدیر کنکور تی وی معتقدند هر فصل و هر سرفصل هر درس تکنیک متفاوتی برای یادگیری و تفهیم دارد.

استفاده از خلاقیت اکتسابی و تقویت خلاقیت ذاتی

شما باید احساس کنید که کتاب دوست شماست، نه یک وظیفه برای انجام دادن. به عنوان مثال، اگر آثار نویسندگان درس ادبیات را فراموش می‌کنید، می‌توانید برای آنها داستانی بنویسید یا رمزی بسازید. این روش اطلاعات را در ذهن شما تثبیت می‌کند.

در اصلاح به این قضیه اصل ریداندنسی یا افزودن حشویات و اضافات می گویند که فوق العاده اصل مهمی در یادگیری است که توصیه می کنم مقاله آن را در کنکور تی وی حتماً بخوانید.

یک سری از دانش آموزان هم خلاقیت ذاتی دارند و ریز بین تر از بقیه هستند اما آن را تقویت نکردند و باید در کنار یک مشاور تحصیلی حرفه ای که که این خلاقیت ذاتی را تشخیص می دهد بازی ها و تکنیک هایی را یاد بگیرند که آن خلاقیت ذاتی را تقویت کنند.

داشتن برنامه استراحت و تفریح

استراحت و تفریح برای موفقیت در کنکور بسیار مهم است و در حقیقت چیزی خارج از برنامه درسی شما نیست، بلکه دقیقاً داخل برنامه درسی شماست.

رتبه‌های برتر کنکور به استراحت و تفریح توجه می‌کنند و این باعث تجدید انرژی روانی و جسمی و افزایش بازدهی مغز می‌شود.

استراحت کمک می‌کند تا تمرکز و توجه شما بهبود یابد و همچنین، فعالیت‌های تفریحی می‌توانند استرس خیالی بی دلیلی که از کنکور می آید را کاهش دهند و روان شما را تقویت کنند.

حل تمرین‌های تکراری بیشتر

بهترین مشاوره تحصیلی رشته ریاضی، تجربی یا انسانی معمولاً به شما می‌گوید که بیشتر تمرین کنید، اما یک چیز را جا می اندازند و آن این است:

حل تمرین های تکراری با دیدگاه جدید مهم تر از حل تمرین جدید بدون دیدگاه جدید است

گیچ شدید ؟!

درکتان می کنم، منظور دقیقاً این است که وقتی تمرینی را حل می کنید و پیروزمندانه از پس آن بر می آیید یک کار جدید شروع شده است و آن این است که آن تمرین را با رویکردی جدید چند روز بعد مجدد مرور کنید.

اگر منحنی ابینگهاوس را دیده باشید می دانید که ظرف ۱۸ دقیقه تقریباً نیمی از چیزی که فکر می کنیم یاد گرفتیم را فراموش می کنیم و با تکرار منظم بالای ۵ بار است که مطلب به شکل کامل تثیبیت می شود. پس آن چیزی که آن لحظه یاد فکر می کنید یاد گرفتید تازه شروع تثبیت حافظه است و باید در جهت تثبیت قوی تر آن برنامه تکرار و مرور منظمی زیر نظر مشاور تحصیلی خود تنظیم کنید.

نوشتن بی هدف

تحقیقات نشان داده است که نوشتن یادداشت و خلاصه مطلب به ویژه در دروس حفظی باعث افزایش ماندگاری اطلاعات می‌شود.

بنابراین، بهترین مشاور تحصیلی رشته انسانی که شاگردانش بیشتر با چیزهای حفظی سر و کار دارند به شما نوشتن بی هدف را پیشنهاد می‌کند، چرا که این امر می‌تواند در یادگیری و به خاطر سپردن مفاهیم کمک فراوانی کند.

موضع konkur.tv در این رابطه این است که یک کاغذ در کنار خود داشته باشید و هر چی به ذهنتان رسید آن جا بنویسید و اصلاً بعد از اتمام درس خواندن آن کاغذ را پاره کنید و دور بریزید.

این موضع درست است، چون همان کاغذی که قرار است پاره کنید مقدار فراوانی توجه و تمرکز برای شما ایجاد می کند.

تسلیم نشدن در برابر شکست پذیرش شکست

والدین معمولا تاثیرات زیادی بر روند موفقیت دانش آموزان دارند.

این موضوع باعث شده تا بهترین موسسات  تحصیلی در سراسر دنیا از جمله parents.com و konkur.tv برای ارائه مشاوره تحصیلی به والدین نیز ایجاد شوند.

یکی از مشورت‌های مهم در این موسسات، تشویق والدین برای جلوگیری از تسلیم دانش آموزان در برابر شکست‌های تحصیلی است که متاسفانه شکست در فرهنگ ما با نیستی و نابودی و نامیدی هم معنی گرفته می شود و بدتر از آن متاسفانه برخی از والدین شکست های تحصیلی فرزندشان را ابزار تحقیر آنان می کنند.

موضع درست این قضیه را می توانید در اپیزود ترس از شکست پادکست رادیو کنکور بشنوید که در آن جا آقای قاسمی اصلاً شکست را به عنوان بزرگترین دانشگاه زندگی بشر معرفی می کند و آن را اصلاً چیز بدی نمی داند که هیچ، آن را یک چیز خوب هم می داند به شرطی که توان استفاده از آن را پیدا کنیم.

شاید اینکه ما بگوییم شکست چیز بدی نیست کمی عجیب باشد، اما در خانه همه ی ما برق وجود دارد. برقی که اگر با آن تماس بگیریم می تواند موجب مرگ ما شود.

تنها چیزی که میان مرگی که برق می تواند ایجاد کند و زنده بودن ما قرار دارد آگاهی ما در به کار گیری برق است.

شکست هم مثل برق است و اگر برخورد بدی با آن داشته باشید می تواند مرگبار باشد، اما اگر برخوردی آگاهانه با آن داشته باشید کلی ابزار سودمند از آن استخراج می شود و خانه موفقیت های شما را روشن می کند.

انتخاب دوستان خوب و همدل

دوستانی که به تحصیلات و موفقیت علاقه ‌مند هستند می‌توانند انگیزه و اشتیاق شما را افزایش دهند که البته یک پرانتز هم اینجا باید باز کرد که برخی دوستان متاسفانه برعکس عمل می کنند که ما کاری با آن ها نداریم.

معمولاً بهترین مشاور کنکور به شما پیشنهاد می‌دهد که از افراد بی هدف که انرژی منفی را به شما انتقال می‌دهند، دوری کنید و افراد شبیه خود و هم فکر و هم هدف خود را کنار خود داشته باشید.

این کمی در محیط مدرسه سخت است چون انواع و اقسام مدل های فکری و مدل های هدفگذاری همکلاسی هم هستند و جدا شدن از جمع آن ها احساس تنهاییایجاد می کند که خودش بدتر است.

اینجا یک قلق را یاد بگیرید و قدرتمند باشید:

از تفریح و شوخی با دوستان غیر هم فکر و غیر هم هدف خود لذت ببرید، اما از افکارشان تاثیر نگیرید و در کنارش همدلانه از دوستان هم هدف و هم فکر خود هم تاثیر بپذیرید و هم لذت ببرید.

قبولی در رشته دلخواه با دانستن رمزهای پنهان موفقیت در کنکور

آیا قصد تحصیل در بهترین دانشگاه با رشته تحصیلی دلخواه خود را دارید؟

خب معلومه که داریم

آیا می‌خواهید رازهای پنهان موفقیت در کنکور را کشف کنید؟

شما یک نفر را نشان دهید که نخواهد راز پنهان موفقیت در کنکور را کشف کند

دریافت بهترین مشاوره تحصیلی انتخاب رشته و برنامه ریزی کنکور، زیرساخت و اسکلت این راز موفقیت در کنکور است.

در ادامه ۳ کلید ساده همین رمزهای پنهان را برای شما می گوییم:

خلاقیت افلاطون را بهترین مشاور تحصیلی اش سقراط ساخت

  • از نکات آموزنده و قدرتمند مشاوران کنکور خوب و با وجدان استفاده کنید تا راهنمایی‌های منحصر به ‌فردی برای موفقیت در کنکور دریافت نمایید که برنامه ریزی تحصیلی شخصی سازی شده خودتان را داشته باشید نه نسخه های آماده ناکارآمد
  • به خودتان اعتماد کنید و با پشتکار و تلاش مستمر به هدفتان برسید، نه صبر کنید، به خویشتن آگاه و با برنامه و مصمم خود اعتماد کنید و با حفظ پشتکار و با برنامه ریزی دقیق به تلاش مستمر خود ادامه دهید.
  • به اطرافیانتان بگویید که سبک زندگی شما در کنکور امسال با سال‌های قبل متفاوت خواهد بود و به حمایت و درک بیشتری نیاز دارید و وای به روزی که درک نکنند و همکاری نکنند.

چگونه در کنار مشاور تحصیلی کنکور رتبه برتر شویم؟

اگر می‌خواهید در کنکور رتبه برتری بگیرید، باید به خودتان و برنامه ریزی کنکورتان اعتماد کنید و برای اعتماد به خود و برنامه ریزی کنکورتان باید چشم اندازی طرح کرده باشید که حداقل برای خودتان قابل باور باشد تا محکم سر آن بمانید و این واقعاً بدون یک راهنمای پخته که نامش مشاور تحصیلی است میسر نمی شود.

دلیل اصلی عدم اجرای برنامه ریزی های عادی که کنکوری ها برای خود می کنند دقیقاً این است که هیچ واقعیتی در پشت پرده برنامه ریزی کنکوری که کرده اند نمی بینند

 در کنار دریافت بهترین مشاور تحصیلی ، برای دستیابی به اهداف خود تلاش مستمر داشته باشید، من به شما قول می دهم اگر برنامه ریزی کنکور خود و برنامه ریزی درسی خود را منطقاً باور نکرده باشید هیچ تلاش مستمری در کار نخواهد بود.

چه بخواهید چه نخواهید ما انسان هستم و سرشار از احساسات، بعضی وقت ها پر انگیزه و بعضی وقت ها کم انگیزه می شویم، مرشد شما یا همان مشاور تحصیلی شما در برابر تقویت انگیزه شما مسئول است. شاید جمله مضحک زیر را زیاد شنیده باشید:

هیچگاه انگیزه خود را در این راه از دست ندهید تا بتوانید به خواسته خود دست یابید.

مگر همه ی انگیزه دست من است که در این راه آن را از دست ندهم؟

واقعاً مسخره است…

ما انسان ها کلی خطای شناختی عمیق داریم که انگیزه های ما را می بلعند و وجود یک فرد خردمند متخصص که در مورد شما مشاور تحصیلی است نیاز است که آن هیولای بی شاخ و دم انگیزه خوار را با خرد و افزایش آگاهی و گسترش بینشتان از شما دور کند.

انتخاب رشته‌ ای که شما را با بهترین مشاوره تحصیلی به اهدافتان می‌ رساند!

در دوران تحصیل مدرسه ای ما در دو جا انتخاب رشته می کنیم:

اول زمانی که رشته دبیرستانمان را تعیین می کنیم و دوم زمانی که بر اساس رتبه کنکورمان رشته دانشگاهمان را تعیین می کنیم.

انتخاب رشته دبیرستان و دانشگاه موضوع عمیقی است هم آگاهی زیادی از رشته ها لازم دارد و هم به خودشناسی بسیار عمیقی در خود شما احتیاج دارد.

خب بهترین مشاوره تحصیلی همه ی ابعاد رشته های مختلف را می داند و این وظیفه به طور کامل به عهده اوست و خیال شما راحت باشد که نیازی نیست سراغ مطالعه هزاران رشته بروید.

اما شما موظف هستید یک خودشناسی از توانمندی ها و علایق فعلی خود را کشف کنید.

این هم به تنهایی میسر نیست و مشاور تحصیلی شما باید به علوم رفتاری و تست های رفتار شناسی و شخصیت شناسی مدرن برای اینکه شما را در مسیر خودشناسی تحصیلی یک گام به جلو ببرد و برای شما انتخاب رشته کند تسلط کامل داشته باشد.

انتخاب رشته ای که شما را به اهدافتان می رساند انتخاب رشته ای است مبتنی بر آگاهی وسیع مشاور تحصیلی شما از تمامی رشته ها به همراه خودشناسی عمیق شما که آن هم با علم به روز بهترین مشاور تحصیلی بدست می آید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.