داستان خودکشی مینا یعقوبی در زندان چیست؟

ماجرای دو بار خودکشی مینا یعقوبی، یکی از متهمان پرونده هتک حرمت گلزار شهدای اراک در زندان را اینجا بخوانید.

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ مینا یعقوبی، دختری که اخیرا به عنوان یکی از متهمان پرونده هتک حرمت گلزار شهدای اراک بازداشت شده بود، تا زمان تشکیل دادگاه به دلیل شرایط خاص روحی و روانی با اخذ وثیقه قانونی از زندان آزاد شد.

خبر خودکشی مینا یعقوبی در زندان پیشتر منتشر شده بود. روابط عمومی دادگستری استان مرکزی در خصوص آخرین وضعیت این متهم اطلاعیه ای صادر کرد و درباره علت خودکشی او توضیحاتی را ارائه داد. همچنین در اطلاعیه از آزادی مینا یعقوبی با قرار وثیقه خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

در پی اقدام هنجارشکنانه این فرد، در پرتاب سنگ به سردر گلزار شهدای اراک و پخش کلیپ تصویری آن در فضای مجازی که تاثر مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران را در پی داشت، دستگاه قضایی با حساسیت و فوریت وارد عمل شده، با دستورات صادره فرد نامبرده شناسایی و بازداشت شد.

طبق این اطلاعیه متهم به علت برخی مشکلات روحی و روانی قبلی طی مدت بازداشت، دو نوبت اقدام به خودکشی کرد که در یک نوبت خود را از طبقه دوم بخش نسوان ندامتگاه به پایین پرتاب میکند، اما با هوشیاری مراقبین دچار صدمات جزئی از قبیل کبودی صورت شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌گردد.

بنابر اعلام روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، کیفرخواست این متهم صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است، اما براساس شرایط متهم، این فرد تا زمان تشکیل دادگاه، با اخذ وثیقه قانونی آزاد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.