دختران مسلمان از ورود به مدارس فرانسه منع شدند

در پی اعمال محدودیت‌های شدید برای ورود دانش‌آموزان مسلمان با پوشش عبا به مدارس فرانسه، ده‌ها دانش‌آموز دختر به دلیل امتناع از پیروی از سیاست‌های ضداسلامی، به مدارس این کشور راه داده نشدند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، به رغم محدودیت‌های شدیدی که دولت فرانسه برای نوع پوشش دانش‌آموزان مسلمان به منظور کسب اجازه ورود به مدارس این کشور تعیین کرده است، گزارش وزیر آموزش و پرورش فرانسه نشان می‌دهد که حدود ۳۰۰ دانش‌آموز روز دوشنبه هفته جاری با عبای اسلامی به مدارس رفتند.

«گابریل آتال» وزیر آموزش و پرورش فرانسه اعلام کرده بود که با شروع مدارس از اول سپتامبر (۱۰ شهریور ماه)، دانش‌آموزان اجازه حضور در کلاس‌ها را با پوشش اسلامی که منظور همان عبا است، نخواهند داشت.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، با این‌حال وزیر آموزش و پرورش فرانسه اعلام کرد که در پی وضع این محدودیت‌ها، اغلب دختران مجبور شدند با پوششی متفاوت به مدارس بروند و اجازه ورود به کلاس‌ها را پیدا کردند.

طبق این گزارش، ۶۷ دانش‌آموز دختر به واسطه امتناع از پیروی از محدودیت‌هایی که دولت فرانسه برای پوشش دختران مسلمان برای ورود به مدارس تعیین کرده بود، از ورود به مدارس منع شدند.

دولت فرانسه می‌گوید که مسئولان مدارس و دولت، گفت‌وگو با خانواده‌های این دانش‌آموزان را آغاز کرده‌اند که در صورتیکه مذاکرات به شکست بیانجامد، فرزندانشان از مدارس اخراج می‌شوند.

این اولین بار نیست که فرانسه سعی دارد با قوانین ضداسلامی خود، فشار به جامعه مسلمانان این کشور اروپایی را تشدید کند، پیش از این نیز دولت این کشورف استفاده از روسری را برای مسلمانان ممنوع کرده بود. فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که اقدامات متعددی را علیه مسلمانان به کار بسته است.

دود ۴۵۰۰۰ مدرسه در فرانسه وجود دارد و ۱۲ میلیون دانش آموز روز دوشنبه به مدرسه باز گشتند. جناح چپ تندرو دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را متهم کرده که با ممنوعیت عبا تلاش می‌کند با حزب دست راستی «مارین لوپن» رقابت کند.

در حالی که تعداد مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی روندی فزاینده داشته، اسلام هراسی نیز در این کشورها طی سال های اخیر تشدید یافته است.

اسلام‌هراسی، در نتیجه تحولات متعدد در سطح روابط تاریخی بین جهان اسلام و غرب از یک سو و در سطح تحولات معاصر در جوامع اسلامی و کشورهای غربی از سوی دیگر، ایجاد شده است. این اصطلاح از اوایل قرن ۲۰ پدیدار شد اما در عمل، پیش از آن نیز وجود داشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.