دخترها بیشتر چه اسباب بازی هایی را دوست دارند؟ | برای دختر ها چه اسباب بازی هایی بخریم؟

درست است که تقسیم بندی اسباب بازی ها به دو گروه دخترانه و پسرانه کار چندان درستی نیست، اما گروه زیادی از دختران به اسباب بازی های خاصی علاقه نشان می دهند که اگر با آنها آشنا باشید، خرید اسباب بازی را با آگاهی و اطمینان بیشتری انجام خواهید داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از نی نی سایت، از طرف دیگر، خرید اسباب بازی دخترانه مناسب؛ نقش مهمی در رشد فکری دختران در سنین خردسالی و کودکی دارد. به همین دلیل، در این مطلب تلاش کرده ایم محبوب ترین اسباب بازی های دخترانه را به شما معرفی کنیم. همچنین اگر قصد خرید اسباب بازی دخترانه دارید، و به دنبال یک منبع راهنما هستید، پیشنهاد می کنیم راهنمای جامع خرید اسباب بازی دخترانه را نیز مطالعه فرمایید.

اسباب بازی ‌های ساختنی

اسباب بازی های ساختنی دخترانه؛ به محصولاتی مانند لگوها گفته می شود که هم جذابیت زیادی برای دختران دارند و هم توانایی های ذهنی و جسمی آنها را به خوبی پرورش می دهند. با خرید اسباب بازی های ساختنی که با روحیات دختران سازگار است می توانید آنها را غافلگیر کنید.

اسباب بازی دخترانه خیلی پیچیده و یا اسباب بازی دخترانه ارزان و ساده کمکی به شکوفایی خلاقیت کودکان و بخصوص دختر بچه ها نمی کنند. البته منظور ما از پیچیده و ساده بودن اسباب بازی، پیچیده و ساده بودن نسبت به توانایی های کودک است. حتی ما در این مرحله به سن کودک و جنسیت او کاری نداریم و فقط می گوییم که اسباب بازی را برای کودک خود انتخاب کنید که نسبت به توانایی های او زیادی ساده یا زیادی پیچیده نباشد اما چالش داشته باشد و ذهن و مغز دختر بچه ها را به چالش بکشد.

اسباب بازی ‌های هنری

هنر و کارهای دستی یکی از تفریحات محبوب دختربچه هاست که می تواند زمینه را برای شکوفایی استعدادهای هنری آنها به خوبی مهیا کند. از طرف دیگر، دختران از این راه خلاقیت خود را به چالش می کشند. دختربچه ها علاقه زیادی دارند تا با دوستان همسن و سال خود یک جا بنشینند و زیورآلات یا وسایل کاربردی درست کنند.

علاوه بر این، بازی های دیگری مثل خمیربازی، سفالگری با چرخ سفال اسباب بازی، یا حتی کارهای آرایشی مثل طراحی روی ناخن با ست هایی که در فروشگاه های اسباب بازی وجود دارد، جزو سرگرمی های پرطرفدار دختران در سنین کودکی به شمار می روند.

اسباب بازی ‌های مرتبط با خانه و آشپزخانه

بیشتر دختران در سنین خردسالی و کودکی به تقلید دنیای واقعی در بازی هایشان علاقه دارند. به همین دلیل، اسباب بازی هایی مثل انواع ظروف و لوازم خانگی که به خانه و آشپزخانه ارتباط دارند، برای کودک این فرصت را فراهم می کنند تا زندگی در مقیاس کوچکتر را مدیریت کند. اسباب بازی ‌های مرتبط با خانه و آشپزخانه

دخترانه؛ غیر از جنبه سرگرمی، مهارت های گوناگونی را به دختربچه ها می آموزد که در سال های آینده زندگی برای آنها مفید خواهد بود.

استفاده از اسباب بازی های خانه و آشپزخانه هم دختربچه ها را به خوبی سرگرم می کند، و هم نیروی خلاقیت و پذیرش مسئولیت را در آنان پرورش می دهد.

ماشین‌ های اسباب بازی

هیچ قانون نوشته شده ای درباره اینکه فقط پسربچه ها می توانند با ماشین های اسباب بازی سرگرم شوند وجود ندارد. خیلی از دختربچه ها به ماشین بازی علاقه دارند و اگر شما از این علاقه دختر کوچک خود خبر دارید، پس برای خرید ماشین های اسباب بازی برای او مردد نباشید.

اسباب بازی‌ های مناسب فضای باز

همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که باید کودکان را از سنین پایین به تحرک و فعالیت بدنی تشویق کرد و ورزش و تحرک را به عنوان یک عادت مفید و سالم به زندگی آنها اضافه نمود. اسباب بازی های متنوعی در بازار وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید دختران را از نشستن زیاد منع کرده و تشویق به تحرک کنید. به این ترتیب، هم آنها را سرگرم می کنید، هم به سلامت جسمانی آنها اهمیت داده اید، و هم شادی و هیجان را برای آنها به ارمغان می آورید. از محبوب ترین اسباب بازی های دخترانه مناسب برای فضای باز؛ می توان به دوچرخه، اسکوتر و تیر و کمان اشاره کرد.

اسباب بازی ‌های الکترونیکی

اسباب بازی های الکترونیکی به اسباب بازی هایی گفته می شود که با استفاده از تکنولوژی های دیجیتال و الکترونیکی ساخته شده اند و به قابلیت های مختلفی مثل صفحه نمایش، سنسور و غیره مجهز هستند. این وسایل بازی، علاوه بر اینکه برای کودکان جذابیت زیادی دارند، مهارت های ذهنی و عملی آنها را ارتقا می دهند و آنها را با ویژگی های زندگی مدرن آشنا می کنند.

یکی از انواع اسباب بازی های الکترونیکی و موزیکال دخترانه؛ که می توانید برای دختربچه ها خریداری کنید، مدل های باتری خور شخصیت های کارتونی است که آنها را به مدت طولانی سرگرم خواهد کرد.

عروسک

از آنجا که دختربچه ها علاقه دارند بزرگ ترها را الگوی خود قرار بدهند و مثل آنها رفتار کنند، بیشتر به اسباب بازی هایی تمایل نشان می دهند که به واسطه آن بتوانند نقش مادر را بازی کنند. بنابراین، عروسک؛ جزو محبوب ترین اسباب بازی های دخترانه است و می توانید با خرید انواع عروسک برای دختران آنها را خوشحال کنید.

مطالعات روانشناسی نشان می دهد که بازی با عروسک، احساس همدلی و پرورش مهارت های اجتماعی را در دختربچه ها بهبود داده و آنها را برای شروع تعامل با اطرافیانشان آماده می کند.

اسباب بازی ‌های رومیزی و فکری

این دسته از اسباب بازی ها هم مورد علاقه دختران و حتی خانواده ها هستند. این مدل بازی ها تنوع بسیار زیادی دارند و در رده اسباب بازی های فکری قرار می گیرند. اسباب بازی های رومیزی و فکری؛ مانند انواع پازل توانایی های مختلف دختران را به چالش می کشند و باعث رشد ذهن و فکر آنها می شوند.

علاوه بر این، می توان این بازی را به صورت گروهی و با دوستان یا اعضای خانواده انجام داد. به این ترتیب، روابط کودک هم گسترده تر شده و مهارت های برقراری ارتباط را آموزش خواهد دید.

از جمله مهم ترین مزیت های انجام بازی های رومیزی و فکری برای کودکان باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش قدرت تمرکز
  • پرورش نیروی تجزیه و تحلیل اشکال و رنگ ها
  • آشنایی با موضوعات گوناگون
  • پرورش مهارت های حل مسئله

اسباب بازی‌ های هوشمند

اسباب بازی های هوشمند و انواع گجت ها، در سال های اخیر به محصولات مورد علاقه کودکان از جمله دختربچه ها تبدیل شده است و سالانه تعداد بسیار زیادی از آنها توسط والدین خریداری می شود. اما نکته مهم این است که برای خرید بهترین اسباب بازی هوشمند دخترانه؛ باید دقت زیادی به خرج داد. توصیه ما به شما والدین عزیز این است که اسباب بازی های هوشمندی را انتخاب کنید که دختربچه هایتان را با مفاهیم پایه ای ریاضی، مهندسی و علوم آشنا کند. از جمله محبوب ترین اسباب بازی های هوشمند دخترانه باید به دوربین های مخصوص کودکان، کیت های فناوری، وسایل اختراع و غیره اشاره کرد.

جمع بندی

اکثر والدین با این مشکل روبرو هستند که هیچ یک از اسباب بازی هایی که برای فرزندان دختر خود می خرند نمی تواند آنها را برای مدت طولانی سرگرم کند و بچه ها خیلی زود از اسباب بازی هایی که برای آنها خریده شده، خسته می شوند و آنها را به کناری می اندازند. هر چه سن کودک بیشتر می شود، این احساس خستگی و کسالت هم به شکل واضح تری خود را نشان خواهد داد. بنابراین، توجه به ویژگی های شخصیتی، فردی و روانی دختربچه ها در هنگام خرید اسباب بازی دخترانه اهمیت زیادی دارد.

در این مطلب تلاش کردیم شما را با محبوب ترین اسباب بازی های دخترانه؛ آشنا کنیم تا بتوانید مناسب ترین اسباب بازی را برای دختران خود در سنین خردسالی و کودکی خریداری نمایید. به خاطر داشته باشید که خرید اسباب بازی محبوب دختران می تواند محرک ذهنی خوبی برای آنها باشد و به آنها کمک می کند تا علایق خود را کشف کرده و مهارت های مختلف خود را پرورش دهند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.