درخواست ترامپ از جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن

رئیس جمهور پیشین آمریکا به دنبال گرفتن انتقام از دموکرات‌ها درباره استیضاح خود است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا به دنبال گرفتن انتقام از دموکرات ها در ماجرای استیضاح خود است.

بر این اساس، دو منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود به نشریه رولینگ استون گفتند ترامپ از متحدان ارشد خود در کنگره آمریکا خواسته است به دنبال استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا و مقامات دولتش تمرکز کنند.

این درخواست همزمان با افزایش تلاش های انتخاباتی ترامپ برای پیروزی جمهوریخواهان در کنگره صورت گرفته است. ترامپ بارها از هم حزبی های خود پرسیده است در صورت کنترل مجلس نمایندگان آمریکا چند بار اقدام به استیضاح بایدن خواهند کرد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بارها از مقامات ارشد جمهوریخواه درباره نحوه و سازوکار استیضاح بایدن و روند زمانی این موضوع سوال کرده است.

با این حال، کوین مک کارتی، جمهوریخواه ارشد که در صورتی که این حزب اکثریت را در مجلس نمایندگان در دست بگیرد رئیس مجلس نمایندگان خواهد شد استیضاح بایدن را اقدام سیاسی بی ارزش می داند. مک کارتی بر این باور است استیضاح بایدن می تواند باعث افزایش محبوبیت وی شود.

گفتنی است انتخابات میان دوره ای کنگره امروز (سه شنبه) برگزار خواهد شد. نتایج نظرسنجی ها حاکی از اقبال بالای جمهوریخواهان برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان است. با این حال، مجلس سنا همچنان محل رقابت اصلی دو حزب خواهد بود.

دونالد ترامپ تنها رئیس جمهوری در تاریخ آمریکاست که در طول چهار سال تصدی کاخ سفید دو بار استیضاح شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.