دریای سرخ را به گورستان کشتی‌های اسرائیلی تبدیل خواهیم کرد

فرمانده دفاع سواحل یمن با تاکید بر اینکه یمنی‌ها در دفاع از مردم فلسطین تنها به شعار دادن اکتفا نخواهند کرد، هشدار داد نیروهای این کشور از امکانات لازم برخوردارند و دریای سرخ را به گورستان کشتی‌‌های اسرائیلی تبدیل خواهند کرد.

به گزارش اینتیتر و به نقل از فارس، «محمد علی القادری» فرمانده دفاع سواحل یمن می‌گوید حملات اخیر به کشتی‌‌های اسرائیلی بعد از هشدارهای مکرر انجام شده است.
یمن، دیشب، به دنبال گزارش برخی رسانه‌ها درباره احتمال حمله به ۲ کشتی در تنگه باب المندب در بیانیه‌ای این گزارش‌ها را تایید و اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور ۲ کشتی اسرائیلی را در حمایت از مردم غزه هدف حمله قرار داده‌اند.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره گفت که حمله به یکی از کشتی‌ها با «پهپادی دریایی» و حمله دوم با یک «موشک دریایی» انجام شده است.

براساس گزارش امروز (دوشنبه) روزنامه یمنی «۲۶ سپتامبر»، فرمانده دفاع سواحل یمن در این باره گفت: «رهبر انقلاب یمن پیشتر به رژیم صهیونیستی تذکر داد که دریای سرخ برای شما ممنوعه است. عملیات حمله [به کشتی‌های اسرائیلی] پس از آن انجام شد که دو کشتی متعلق به اسرائیل پیام‌های هشدار نیروی دریایی یمن را نادیده گرفتند. این مسئله باعث شد نیروی دریایی ما با این دو کشتی برخورد کند».

ارتش یمن علی‌رغم عملیات روز گذشته علیه کشتی‌های اسرائیلی، چند عملیات دیگر علیه کشتی‌هایی مرتبط با این رژیم انجام داده که در یکی از این عملیات‌ها نیروی دریایی یمن کشتی‌ای اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورد و سپس آن را به سواحل الحدیده در غرب یمن هدایت کرد.
محمد علی القادری فرمانده دفاع سواحل یمن در ادامه اظهارات خود به این مسئله اشاره و تاکید کرد: «تا زمانی که تجاوزات اسرائیل علیه برادران پایدار ما در نوار غزه متوقف شود، ما به کشتی‌های اسرائیلی اجازه دریانوردی دریاهای سرخ و مکران را نخواهیم داد».

این سرلشکر یمنی در عین حال تاکید کرد: «آب‌های منطقه‌ای ما گورستان کشتی‌های دشمن صهیونیستی خواهد بود».

او همچنین به اظهارات برخی مقامات غربی درباره به خطر افتادن دریانوردی در دریای سرخ اشاره کرد و در این باره توضیح داد عملیات‌های نیروی دریای یمن آسیبی به کریدورهای بین‌المللی یا کشتی‌های تجاری دیگر نمی‌رساند و این عملیات‌ها تنها علیه کشتی‌های اسرائیلی است.او در این خصوص تاکید کرد: «ما بار دیگر به تمام کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌‌های مرتبط با اسرائیلی هشدار می‌دهیم چنانچه از پاسخ به هشدارهای ما تخطی کنند، هدف مشروعی خواهند بود».مقامات یمنی پیشتر در بیانیه‌های مکرر خود تاکید کرده‌اند که تا زمان تداوم عملیات‌های ارتش اسرائیل علیه مردم غزه، عملیات‌هایشان را علیه منافع و مواضع اسرائیل ادامه خواهند داد.

این فرمانده ارشد یمنی در بخش دیگری از اظهاراتش به عملیات روز گذشته علیه کشتی‌های اسرائیلی اشاره کرد و افزود یمن بخصوص بعد از سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنگ غزه از امکانات و توانمندی‌های دریایی لازم برای رصد و زیرنظر گرفتن تحرکات کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، تنگه باب المندب و دریای مکران برخوردار است.

فرمانده دفاع سواحل یمن با اشاره به اینکه یمنی‌ها تنها با حرف و شعار از مردم فلسطین حمایت نمی‌کنند، تاکید کرد موضع یمن در قبال فلسطین تغییر نمی‌کند و یمنی‌‌ها از تمام ظرفیت‌های خود برای پیروزی مردم فلسطین استفاده خواهند کرد.

ارتش یمن علی‌رغم حمله به کشتی‌های اسرائیلی، از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» بارها بندر ایلات در جنوب اراضی اشغالی را هدف حملات پهپاد و موشکی قرار داده است.سرلشکر القادری در پایان اظهارات خود خاطرنشان کرد نیروی دریایی یمن از امکانات لازم برای خنثی‌سازی نقشه کشورهای غربی برخوردار است و نیروهای مسلح یمن به آمریکا، انگلیس و اسرائیل اجازه ایجاد جای پا در دریای سرخ و تنگه باب المندب را نخواهد داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.