دستگاه بسته بندی خشکبار و حبوبات

از مراحل مهم تولید و عرضه محصول در کارگاه های تولیدی و کارخانه های بزرگ صنعتی خشکبار و حبوبات، مرحله بسته بندی است که اهمیت زیادی در فروش بیشتر و جذب خریداران داخلی و خارجی محصول دارد.

به گزارش اینتیتر، بر همین اساس تولیدکنندگان محصولات مختلف باید نسبت به خرید دستگاه بسته بندی بسیار هوشمندانه و دقیق عمل کنند تا یک محصول با کیفیت و با بسته بندی زیبا و شیک به مشتریان داخل و خارج از کشور ارائه کنند.

آراد ماشین یکی از شرکت های معتبر سازنده دستگاه های مورد نیاز برای فرآوری و بسته بندی خشکبار و حبوبات است.

در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه بسته بندی خشکبار آراد ماشین و همچنین دستگاه های مورد نیاز برای تصفیه حبوبات آشنا کنیم و به توضیح موارد کاربردی و انتخاب مناسب دستگاه بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دستگاه بسته بندی خشکبار و حبوبات

انواع دستگاه های خط تولید و بسته بندی خشکبار

امروزه خط تولید و بسته بندی خشکبار با روش های نوین در تناژهای مختلف برای محصولاتی از قبیل: تخمه، فندق، گردو، بادام، پسته، نخود چی و … طراحی و ساخته می شوند. دستگاه هایی همچون: دستگاه تفت، دستگاه لووک، دستگاه شورکن، دستگاه سرند، دستگاه بسته بندی توزین و پرکن در خط تولید خشکبار به کار می رود.

دستگاه تفت آجیل و خشکبار

دستگاه تفت در ظرفیت های مختلف برای تفت انواع تخمه، کنجد، بادام و غیره طراحی و ساخته می شود.

کار این دستگاه، تفت آجیل و خشکبار، برشته کردن، بو دادن و گاهی شور کردن آن است.

مخزن دستگاه تفت معمولا از جنس استیل ساخته می شود. امکان نصب بالابر جهت انتقال نمک و محصول به داخل مخزن وجود دارد.

دستگاه لووک(طعم زن خشکبار)

دستگاه لووک یا دستگاه طعم زن برای طعم دار کردن و روکش دار کردن آجیل و خشکبار کاربرد دارد.

پس از تفت محصولات در لووک، خشکبار، با طعم های مختلفی نظیر نمک، آبلیمو، سرکه، فلفل، گلپر و.. به صورت مایع روی محصول ریخته می شود و به مرحله بعدی خط تولید انتقال پیدا می کند.

دستگاه سرند

دستگاه سرند محصولات مختلف را که در خط تولید طعم دار شده اند، توسط دمش هوای گرم خشک می کند و به کمک سیستم هاپر مواد اضافی مانند نمک را از محصول جدا و محصول خشک شده را برای مرحله بعدی آماده می کند.

دستگاه بسته بندی خشکبار و حبوبات

دستگاه بسته بندی خشکبار

دستگاه بسته بندی توزین دار یکی از دستگاه های پرکاربرد برای بسته بندی انواع خشکبار است که با دقت بالا بسته بندی می کند.

دستگاه های توزین که در ظرفیت های مختلف تک توزین، دو توزین و چهار توزین، شش توزین و مولتی هد ساخته می شوند توانایی بسته بندی انواع موا گرانولی(دانه دار) در وزن های ۱۰ گرم الی ۲۰۰۰ گرم دارند.

دستگاه های بسته بندی توزین، خشکبار را در لفاف های بسته بندی ( پلی استر، سلفون صدفی، فویل آلومینیوم و…) بسته بندی می کند.

دستگاه های مورد استفاده در خط فرآوری و بسته بندی حبوبات

برای تولید و بسته بندی انواع حبوبات نظیر لوبیا، عدس، ماش، لپه، نخود، گندم، جو، غلات، برنج، گندم و سایر محصولات مشابه از دستگاه های پرکاربردی همچون:

دستگاه بوجاری، پولیش، نوار نقاله دستچین، بالابر محصول و دستگاه بسته بندی توزین استفاده می شود.

دستگاه بوجاری

دستگاه بوجاری مراحل جداسازی گرد و غبار و دانه بندی انواع حبوبات را به خوبی انجام می دهد به عبارتی دیگر محصول مورد نظر را الک و محصول تصفیه شده را برای مرحله بعدی آماده می کند.

دستگاه نوار نقاله دستچین

پس از تصفیه حبوبات توسط دستگاه بوجاری، محصول بر روی نوار نقاله قرار می گیرد و این دستگاه جداسازی ضایعات از محصول و بازبینی مجدد توسط اپراتور را انجام می دهد.

دستگاه پولیش

محصول تصفیه شده توسط نوار نقاله دستچین به دستگاه پولیش انتقال می یابد تا علاوه بر حذف گرد و غبار از روی محصول، جلا دادن و براق کردن محصول توسط دستگاه پولیش انجام گیرد.

بالابر Z

انتقال محصولات به مخزن دستگاه های پولیش، بوجاری و نوار نقاله دستچین توسط بالابر Z انجام می گیرد.

در این مرحله حبوبات به وسیله بالابر Z به دستگاه بسته بندی توزین دار جهت بسته بندی انواع حبوبات منتقل می گردد.

دستگاه بسته بندی خشکبار و حبوبات

دستگاه توزین

دستگاه توزین در ظرفیت های مختلف تک توزین، دو توزین، چهار توزین و… ساخته می شوند. این دستگاه دارای PLC بوده و تنظیمات مربوط به بسته بندی محصول مانند:

طول بسته، وزن بسته، سرعت بسته بندی و … بوسیله آن تنظیم می شود.

با استفاده از دستگاه توزین می توان تاریخ تولید، انقضاء و قیمت بر روی پاکت ها درج کرد همچنین با تزریق گازدرون پاکت، ماندگاری خشکبار و حبوبات را افزایش داد.

فرآیند بسته بندی خشکبار و حبوبات، امروزه به صورت تخصصی انجام می گیرد و مزیت های زیر را دارا می باشد:

  • ظاهری شیک و مناسب به محصول می دهد
  • حمل و نقل و جا به جایی محصول آسان می شود
  • از ورود هر گونه ذرات خارجی و گرد جلوگیری می کند
  • باعث افزایش طول عمر محصول می شود
  • بهداشتی و سالم می باشد

عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه های بسته بندی خشکبار و حبوبات

دستگاه های بسته بندی خشکبار و حبوبات از تنوع گسترده ای برخوردار هستند که عوامل مختلفی وجود دارد که قیمت این دستگاه ها متغییر باشند که ما در اینجا به چند نمونه از این عوامل اشاره می کنیم:

  • کیفیت دستگاه
  • کاربردهای مختلفی که دستگاه دارد
  • قطعات و تکنولوژی به کار رفته در دستگاه
  • گارانتی و خدمات ارائه شده توسط شرکت سازنده

فاکتورهای زیادی برای خرید دستگاه بسته بندی خشکبار و حبوبات وجود دارند که رعایت کردن آنها می تواند کاربردی و از همه مهم تر خریدی مطمئن و رضایت بخش باشد:

مواردی از قبیل کاربرد دستگاه، ابعاد دستگاه (متناسب با محلی که برای استفاده از آن در نظر گرفته شده)، کیفیت قطعات و تجهیزات به کار رفته در آن، میزان بودجه و شرکت معتبری که قصد خرید از آن را دارید.

آراد ماشین سازنده دستگاه ها و ماشین آلات فرآوری و بسته بندی حبوبات و خشکبار

همانطور که پیش تر گفته شد، خریداری دستگاه های بسته بندی از شرکت های سازنده معتبر اهمیت ویژه ای دارد. با خرید از شرکت های معتبر نسبت به کیفیت و کارکرد دستگاه، گارانتی و خدمات آن اطمینان بیشتری خواهید داشت.

انواع دستگاه ها و ماشین آلات، مشخصات، فیلم کارکرد دستگاه های بسته بندی آراد ماشین را با مراجعه به وبسایت این شرکت به آدرس aradmachinery.com مشاهده کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.