دلار تا عید به چه رقمی می‌ رسد؟

بازار ارز همچنان در حال رشد است و برخی فعالان آزاد سعی می‌کنند با تشدید جو افزایشی، نرخ ارز را بالاتر از سقف روزانه معامله کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از کاماپرس، دیروز دلار در پله آخر کانال ۵۷ هزار تومانی به کار خود پایان داد و نرخ فردایی با اختلاف ۴۵۰ تومانی در کانال بالاتر ثبت شد. در این میان، بانک مرکزی زمان عرضه سکه‌های طلای بدون تاریخ خود را ۱۳ اسفند ماه اعلام کرده و فشار تقاضا همچنان بازیگر اصلی بازار ارز تهران در روزهای اخیر است.

روز گذشته قیمت دلار در روند افزایشی خود به یک قدمی کانال ۵۸ هزار تومانی رسید. کارشناسان معتقدند که نتیجه سیاست ارزی جدید بانک مرکزی (افزایش سقف سهمیه ارز مسافرتی) به این زودی در بازار مشخص نخواهد شد و بانک مرکزی نباید میزان حضور خود در بازار را کاهش دهد.

عموماً، در شرایط رشد سطح تقاضا، برخی از معامله‌گران با هدف کسب سود بیشتر از عرضه دارایی‌های خود با نرخ روز خودداری کرده و به نرخ‌دهی در سطوح قیمتی بالاتر اقدام می‌کنند. در این میان، طی روزهای گذشته تعدادی از فعالان افزایشی از کمبود اسکناس نقدی در بازار سخن به میان آورده و سعی کردند جو روانی شرایط مازاد تقاضا را تشدید کنند.

در روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه، نرخ شاخص‌های ارزی در بازار تهران افزایشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه در میانه‌های کانال ۵۷ هزار تومانی فعالیت خود را خاتمه داده بود، صبح روز گذشته با حدود ۱۵۰ تومان افزایش کار خودر را در رقم ۵۷ هزار و ۷۵۰ تومان آغاز کرد. در ادامه فشار تقاضا شیب نمودار قیمت دلار را تندتر کرد و در نهایت قیمت دلار در رقم ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان ثبت شد. این در حالی بود که بازار فردایی نسبت به دلار رشد بیشتری داشت.

در عصر روز گذشته نرخ فردایی ارز مذکور در بازه قیمتی ۵۸ هزار و ۲۵۰ تا ۵۸ هزار و ۳۵۰ تومان بود. همچنین، یورو و پوند نیز در بازار دیروز با رشد قیمت مشترک ۷۰۰ تومانی به ترتیب در ارقام ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان و ۷۳ هزار و ۸۰۰ تومان خرید و فروش شدند.

 

نمودار قیمت دلار در بازار آزاد از ابتدای سال 1402

 

آغاز عرضه سکه و طلا از ۱۳ اسفند
روز گذشته، علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا ایران، در توضیحاتی درباره عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران به‌صورت حراج اظهار کرد: «عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران از روز یکشنبه ۱۳اسفند ۱۴۰۲ و از طریق سامانه طلای مرکز مبادله که آدرس آن متعاقبا اعلام خواهد شد، آغاز می‌شود و عموم مردم می‌توانند در حراج مذکور شرکت کنند.

آگهی عرضه سکه‌های طلای مرکز مبادله، دو روز قبل از عرضه در سایت این مرکز به نشانی www.ice.ir منتشر می‌شود و از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

او در ادامه افزود: «سکه‌های عرضه‌شده در حراج پیش رو، ضرب سال۱۳۸۶ است و زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام می‌شود.»

به نقل از دنیای اقتصاد، روند نرخ سکه طلا نیز روز گذشته افزایشی بود و هر قطعه این کالا با قیمت ۳۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد که نشان‌دهنده رشد قیمتی ۲۰۰ هزار تومانی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.