دولت‌ها به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ عمل نمی‌کنند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران یک راهبرد ملی بود ولی دولت‌ها به آن عمل نکردند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، سردار رحیم یحیی صفوی روز دوشنبه در نخستین کنفرانس “حکمرانی دانش مبنا، حکمرانی سرزمینی” اظهار داشت: دولت‌ها و حکومت ها باید استراتژی ۳۰ – ۲۰ ساله داشته باشند که ما به آن راهبرد ملی می گوییم.

وی با بیان اینکه دولت ها باید دارای سند حداقل ۲۰ ساله باشند، افزود: سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران یک راهبرد ملی بود ولی دولت ها به آن عمل نکردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه تربیت مدیران کارآمد برای دولت‌ها ضروری است، بیان کرد: حکومت های انقلابی و مردمی چون جمهوری اسلامی ایران با حضور ملت در صحنه ارکان قابلیت بقا و دوام دارند.

سرلشکر رحیم‌صفوی با بیان اینکه ما جنگ را با دانش نظامی پیش بردیم، تصریح کرد: ما عاقلانه و مدبرانه و با علم در دوران هشت سال دفاع مقدس جنگیدیم و یک تئوری جدیدی را در جنگ ارایه کردیم.

وی در ادامه گفت: دانشگاه‌های ما علمی را که برای اداره سرزمین لازم است باید آموزش دهند تا در همه حوزه‌ها مدیرانی که دانش داشته باشند و هم مردمدار و مردم یار باشند تا حکمرانی همراه با دانش داشته باشند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: در خصوص حکمرانی سرزمینی در ایران چندین سوال مطرح است که یکی از مهمترین سوال‌ها این است که کارویژه‌های یک سیستم حکمرانی مطلوب برای کشورمان چیست؟ آیا نظام حکمرانی با رویکرد کنونی یا برای بقا در برابر هجمه نظامات رقیب و متعارض غربی توان مقابله دارد؟

سرلشکر رحیم‌صفوی خاطرنشان کرد: در عمل این همایش پاسخ به این پرسش است نظام حکمرانی سرزمین کشور، نوبه نو شدن را باید با احترام به محیط جغرافیایی و فرهنگ بومی و دینی کشور و در عین حال متناسب با تغییرات جهانی پاسخ دهد بنابراین نیاز به حکمرانی سرزمینی دانش مبنا، یک الزام اولیه و مهم است.

وی گفت: ساز وکارهای مختلف دولت در حوزه‌های رفاه، محیط زیست، امنیت جمعی و با حکمرانی دانش مبنا به دست خواهد آمد و معتقد به پیشبرد حکمرانی مدبرانه همراه با علم هستیم به ویژه که حکومت ما انقلابی و مردمی است.

سرلشکر صفوی افزود: حکمرانی سایبرنتیک (نظریه‌ای است که مناسبات انسان و ماشین، و مناسبات ماشین‌ها با یکدیگر را تبیین می‌کند) در حال به وجود آمدن است که در یک جمله دانش کنترل و حاکمیت بر پدیده های هوشمند از طریق کنترل و اشراف بر جریان اطلاعاتی است و ۲۵ زیر مجموعه دارد که می‌تواند آینده جهان را متحول کند.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، لباس‌های هوشمند، بلاکچین رایانش ابری، واقعیت مجازی دوقلوهای دیجیتالی، اینترنت ۶G، ۵G و فضا پایه، پلتفرم های دیجیتالی، فناوری نانو و علم مواردی از این فناوری ها هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.