راهنمای خرید ساعت هوشمند با پشتیبانی از قابلیت مکالمه

تا همین چند سال پیش، ساعت‌های هوشمند فقط به مدل‌های اپل واچ محدود می‌شدند. به‌تدریج برندهای مختلف، اقدام به ساخت ساعت‌های هوشمند متنوع کردند.

به گزارش اینتیتر، برند سامسونگ، هواوی، شیائومی و انواع برندهای تولیدکننده لوازم جانبی موبایل، در این زمینه فعالیت خود را آغاز نمودند. در حال حاضر انواع ساعت اسمارت واچ در بازار ایران وجود دارند. به‌صورت کلی می‌توان انواع ساعت اسمارت واچ را به دو دسته دارای قابلیت مکالمه و بدون قابلیت مکالمه تقسیم کرد. اگر قصد خرید ساعت هوشمند با پشتیبانی از قابلیت مکالمه را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

آشنایی با قابلیت مکالمه انواع ساعت هوشمند

قابلیت مکالمه یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آید. وقتی که صحبت از خرید ساعت هوشمند به میان می‌آید، قطعاً همه ما انتظار داریم که ساعت هوشمند قابلیت‌های بسیاری داشته باشد. در اصل ساعت هوشمند باید به شکلی باشد که بدون احتیاج به خروج گوشی موبایل از جیبمان، بتوانیم از گوشی خودمان استفاده کنیم. حال سؤال اینجاست که یک ساعت هوشمند را چطور می‌توان برای مکالمه استفاده کرد؟ برخی انواع ساعت‌های هوشمند مجهز به سیم‌کارت هستند. یعنی به صورت مستقل عمل می‌کنند و می‌توان به آنها سیم‌کارت متصل کرد. در حال حاضر ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت و معروف همانند اپل، از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

در حقیقت ساعت هوشمند به گوشی متصل می‌شود و به این طریق اطلاعات را به دست می‌آورد. پس باید بدانید که ساعت‌های هوشمند برای ایجاد تماس صوتی، به صورت مستقل عمل نمی‌کنند. به صورت کلی ساعت‌های هوشمند از نظر نحوه ارتباط به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول آنهایی که بلندگو دارند و دسته دوم آنهایی که بلندگو مستقل ندارند. از نظر میکروفون باید بدانید که تمامی ساعت‌هایی که دارای پشتیبانی از مکالمه هستند، به میکروفون مستقل مجهز شده‌اند. حال باید بدانید مدل‌هایی که دارای بلندگو مستقل هستند، تماس را توسط بلندگو مستقل خود پخش می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید از طریق ساعت هوشمند خودتان مکالمه صوتی خودتان را انجام دهید.

قابلیت مکالمه انواع ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه

اگر قصد خرید انواع ساعت اسمارت واچ با قابلیت مکالمه را داشته باشید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرند. شما می‌توانید انواع مدل‌ها را از برندهای متفاوت تهیه کنید. سؤال اینجاست که چطور می‌توان بهترین مدل را انتخاب کرد؟ با وجود آنکه برخی مدل‌های ساعت‌های هوشمند در بازار ایران شهرت بسیاری پیدا کرده‌اند، با این حال هر ساعت هوشمند برای فرد خاصی مناسب خواهد بود. در حین خرید ساعت هوشمند باید به نکات خاصی دقت داشته باشید. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که باید به چه نکاتی حین خرید دقت داشته باشید تا با کمک فیلترهای فروشگاه‌های اینترنتی، بهترین مدلی که برای شما مناسب است را پیدا کنید.

فاکتور اول: قیمت

قیمت همیشه نقش کلیدی در انتخاب یک محصول را ایفا می‌کند. در اصل باید گفت اولین ریزش انتخاب‌های شما در بحث قیمت رخ می‌دهد. پس اولین فاکتور که باید در انتخاب خود لحاظ کنید، فاکتور قیمت است. اگر به قیمت اهمیت نمی‌دهید و به دنبال بهترین مدل ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه هستید، می‌توانید انواع برندها را انتخاب کنید. با این وجود قطعاً ساعت‌های اپل واچ جزو بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید بین آنها انتخاب کنید. همیشه آخرین مدل اپل واچ که به بازار عرضه شده است، قیمت بالا و البته تکنولوژی بسیار عالی دارد.

اگر به دنبال انواع اسمارت واچ با قیمت مناسب و کارایی عالی هستید، می‌توانید ساعت‌های هوشمند سامسونگ را انتخاب کنید. سامسونگ نیز بعد اپل، جزو بهترین تولیدکنندگان گوشی موبایل و لوازم جانبی آن محسوب می‌شود. مخصوصاً اگر گوشی موبایل شما سامسونگ باشد، بهتر است ساعت هوشمند این برند را تهیه کنید. در گزینه سوم، ساعت‌های هوشمند دیگری از برندهایی همانند هوآوی، شیائومی و البته برندهای تولیدکننده لوازم جانبی معروف را انتخاب کنید. این ساعت‌ها قیمت مناسبی دارند و در مقایسه با اپل و سامسونگ به مراتب اقتصادی‌تر هستند.

فاکتور دوم: انتخاب برند

گاهی ممکن است مشکلی در بودجه نداشته باشید، به این خاطر می‌توانید بین برندهای مختلف حق انتخاب داشته باشید. خب بهتر است کدام برند را انتخاب کنید؟ بهترین برند ساعت هوشمند کدام است؟ بسیاری افراد بر سر برند اپل تعصب دارند. اپل همیشه بهترین است. پس اگر بودجه شما با ساعت اپل هم‌خوانی دارد، در خرید اپل واچ تردید نکنید. در غیر این صورت برندهایی همانند سامسونگ، شیائومی و هوآوی ساعت‌های بسیار باکیفیتی را تولید می‌کنند.

فاکتور سوم: نسل بلوتوث

نسل بلوتوث سومین فاکتوری است که باید به آن دقت داشته باشید. در حال حاضر نسل پنجم بلوتوث بهترین نسل محسوب می‌شود. همچنین باید به همخوانی نسل بلوتوث با موبایل خود نیز مطمئن شوید. مخصوصاً برای مکالمه بدون تأخیر یا همان لگ، حتماً باید اقدام به خرید ساعت‌هایی با نسخه بلوتوثی بالا کنید.

فاکتور چهارم: باتری

باتری نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید به آن دقت کنید. قطعاً نمی‌خواهید که در طول روز و یا هنگام مکالمه، باتری ساعت شما تمام شود. باتری بر اساس میلی‌آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. هرچه این عدد بالاتر باشد، باتری قدرت و دوام بیشتری دارد. همچنین در برخی فروشگاه‌های اینترنتی، میزان ساعتی که می‌توانید با ساعت کار کنید نیز درج شده است.

فاکتور پنجم: تطابق با موبایل

در نهایت باید به این موضوع دقت داشته باشید که آیا انواع اسمارت واچ که انتخاب می‌کنید، با گوشی موبایل شما همخوانی دارد یا نه؟ برای این موضوع بهتر است از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مشورت کنید تا شما را راهنمایی کنند. معمولاً ساعت‌هایی که دارای برند مشابه با گوشی موبایل هستند، ۱۰۰ درصد همخوانی دارند. در غیر این صورت باید تحقیق کنید که دچار مشکل نشوید.

معرفی ساعت‌های هوشمند با قابلیت مکالمه

معرفی ساعت‌های هوشمند با قابلیت مکالمه

خب حالا که با قابلیت مکالمه ساعت‌های هوشمند به خوبی آشنا شدید، بهتر است مستقیم به سراغ معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند با این قابلیت در بازار ایران برویم.

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۷ مدل Aluminum Case 41mm

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۷ مدل Aluminum Case 41mm جزو بهترین مدل‌های ساعت هوشمند حال حاضر به حساب می‌آید. همیشه وقتی که صحبت از بهترین محصولات دیجیتال در دنیا به میان می‌آید، می‌توانید نام برند اپل را مشاهده کنید. برند اپل از جمله بهترین برندهای دنیا به حساب می‌آید. به همین خاطر محصولات آن نیز بسیار پرفروش، مقاوم و البته گران قیمت هستند. این ساعت دارای قابلیت‌های متعدد از جمله ژیروسکوپ، حسگر شتاب سنج، نسل سوم حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون و … است. این ساعت به صورت کامل در مقابل ورود آب و گرد و غبار مقاومت دارد و دارای IP6x است. پس می‌توانید حین ورزش نیز به راحتی از آن استفاده کنید. اندازه صفحه نمایشگر این ساعت ۱.۹ اینچ است. همچنین می‌توانید به صورت میانگین تا ۱۸ ساعت از ساعت هوشمند اپل واچ سری ۷ مدل Aluminum Case 41mm استفاده کنید. این ساعت ظاهری بسیار زیبا دارد و جزو جدیدترین مدل‌های اپل‌واچ به حساب می‌آید.

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۳ مدل ۳۸mm بدنه آلومینیوم با بند اسپرت

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۳ مدل ۳۸mm بدنه آلومینیوم با بند اسپرت تا حدودی از مدل قبلی که به شما معرفی کردیم قابلیت‌های کمتری دارد. در این ساعت هوشمند از صفحه ۱.۶ اینچی استفاده شده است. همچنین باید از نسخه بلوتوث ۴.۲ آن استفاده کنید. ساعت هوشمند اپل واچ سری ۳ مدل ۳۸mm بدنه آلومینیوم با بند اسپرت باتری با ظرفیت ۳۴۱ میلی‌آمپر ساعت به شما امکان می‌دهد تا حداقل ۱۲ ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید. ساعت هوشمند اپل واچ سری ۳ مدل ۳۸mm بدنه آلومینیوم با بند اسپرت مجهز به سنسورهای مختلف از جمله شتاب سنج، ژیرسکوپ، روشنایی سنج و البته سنسور ضربان قلب است.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R840 45mm

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R840 45mm از جمله زیباترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ به حساب می‌آید. این ساعت ظاهری کلاسیک دارد و با صفحه گرد خود طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R840 45mm از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده است و دارای استاندارد ضد آب IP68 است. این ساعت دارای تمامی امکاناتی است که از یک ساعت هوشمند انتظار دارید.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro Color

ساعت هوشمند شیائومی Mibro Color یک ساعت بسیار عالی با قابلیت تطابق بسیار مناسب است. این ساعت را می‌توانید با آیفون و اندروید تطابق دهید. پس امکان استفاده از آن برای گوشی‌های مختلف است. از نظر ظاهری، ساعت هوشمند شیائومی Mibro Color جزو زیباترین ساعت‌های هوشمند شیائومی است و طرفداران بسیاری دارد. این ساعت قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی دارد و از نظر توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند.

کلام آخر

خب دوستان عزیز، حال با دانش کافی می‌توانید بین انواع اسمارت واچ با قابلیت مکالمه، یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حین انتخاب، دقت داشته باشید و تمام نکات و پارامترهای ساعت را به خوبی بررسی کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.