روزنامه‌نگار آمریکایی: زلنسکی افتضاح به بار آورد

یک روزنامه‌نگار آمریکایی در کتاب تازه‌ خود اظهار کرده که ولودیمیر زلنسکی در نخستین دیدار خود با جو بایدن در کاخ سفید «افتضاح به بار آورد».

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا،‌فرانکلین فوئر، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی در کتاب تازه خود به نام «آخرین سیاستمدار: درون کاخ سفید جو بایدن و تقلا برای آینده آمریکا» نوشته است که پافشاری ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برای عضویت کشورش در ناتو و «ارزیابی مضحک» او از مناسبات این ائتلاف، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را «کفری کرد».

این کتاب درباره نخستین دیدار بایدن و زلنسکی در کاخ سفید در سپتامبر ۲۰۲۱، چند ماه پیش از حمله روسیه به اوکراین نوشته است: حتی دوآتشه‌ترین حامیان زلنسکی در دولت بایدن هم اعتراف کردند که او در این دیدار افتضاح به بار آورد. این نشان از آن داشت که مکالمات آتی تا چه حد دشوار خواهند بود.

فوئر همچنین در این کتاب حمایت‌های جهانی از اوکراین تحت رهبری جو بایدن را ستایش کرده است؛ اما با طولانی شدن جنگ اوکراین و با بدل شدن حمایت نظامی و مالی از کی‌یف به یکی از بحث‌های داغ انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، خبر ترسیم چنین تصویری از نخستین دیدار بایدن و زلنسکی کاخ سفید را نگران کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.