سخنگوی شورای نگهبان: شاهد حضور خوب مردم پای صندوق‌های رای هستیم

سخنگوی شورای نگهبان از حضور خوب مردم پای صندوقهای رای خبر داد و گفت: در برخی از شعب اخذ رای شاهد ازدحام جمعیت هستیم.

به گزارش اینتیتر، هادی طحان‌ نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان امروز جمعه در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به فضل خدا از ابتدای آغاز فرآیند رای گیری شاهد حضور خوب مردم پای صندوق های اخذ رای بودیم؛ طبیعتاً ممکن است در ابتدای روز مشکلاتی جزیی وجود داشته باشد اما با هماهنگی‌هایی که به عمل آمده، همه شعب مشغول اخذ رای از مردم شریف هستند.

وی گفت: در برخی از شعب اخذ رای نیز شاهد ازدحام جمعیت هستیم که نشان دهنده پیگیری مردم و حضور باشکوه آنها برای رای دادن است.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: حسب اطلاعی که از ۴ حوزه رشت، آبادان، قم و ملایر که در آنها انتخابات به صورت الکترونیکی در حال برگزاری است داریم، در ۱۷۰۰ شعبه اخذ رای این حوزه‌ها فرآیند به طور روان و تسهیل شده در حال انجام است و با رضایت بالایی کار در حال انجام است.

طحان نظیف اظهار کرد: به لحاظ تعرفه نیز در جایی مشکل کمبود تعرفه نداریم و عزیزان ما در ستاد انتخابات مکرراً در حال پیگیری موضوعات هستند. همچنین گزارش‌هایی از سامانه مردم ناظر داشتیم که عزیزان ما به تفکیک استان‌ها در حال پیگیری موارد گزارش شده و تخلفات احتمالی هستند. تاکنون تخلف خاصی را همچنان شاهد نبودیم و موادی را که به ما گزارش می‌شود را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره فراهم بودن امکان اخذ رای در همه حوزه‌های انتخابیه با توجه به شرایط آب و هوایی و برودت هوا گفت: در برخی از شهرها موضوع برودت هوا را داریم اما همکاران و عوامل اجرایی و نظارتی در حال تمهید مقدمات لازم هستند. تمام تلاش ما این است که رای همه رای دهندگان اخذ شود و مردم رای‌شان را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا آماری از میزان مشارکت وجود دارد؟ تاکید کرد: نسبت مشارکت به فضل خدا خوب بوده ولی باید مقداری جلوتر برویم که آمارها دقیق‌تر شود.

طحان نظیف در پاسخ به پرسش دیگری درباره تخلفات احتمالی در انتخابات با بیان اینکه «تا کنون تخلف خاصی را که در نتیجه انتخابات و سرنوشت آن تاثیر گذار باشد نداشتیم»، تصریح کرد: وظیفه شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات این است که همه موارد را بررسی کند و سامانه مردم ناظر نیز درحال کار است و برخی از مواردی که ممکن است نسبت به داوطلبان، عوامل امرایی و نظارتی باشد به تفکیک در حال پیگیری است و اگر نکته اصلی در این زمینه وجود داشت با مردم در میان می‌گذاریم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.