رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طلا سربلند شد

طلا امروز، جمعه سومین افزایش هفتگی در چهار هفته اخیر را با تشدید مناقشه روسیه و اوکراین تجربه کرد، در حالی که افزایش قیمت نفت در هفته جاری باعث افزایش تقاضا برای شمش به عنوان یک دارایی امن و محافظ تورم شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش ۶.۴ درصدی به ۱۹۶۳ دلار و ۳۰ سنت رسید و در روز گذشته با کاهش ۴.۷۰ درصدی با ۱۹۳۹ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

بیشتر بخوانید:

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با افزایش ۰.۳۳ درصدی به ۱۹۶۴ دلار و ۳۰ سنت رسید و روز گذشته با کاهش ۰.۲۴ درصدی به ۱۹۴۰ دلار و ۳۰ سنت رسید. این به‌روزرسانی قیمت طلا در ساعت ۷ و ۵۵ دقیقه صبح به وقت شرقی است.

به گزارش رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد روسیه با استفاده از ذخایر طلای خود تلاش می کند تحریم‌ها را دور بزند.

فدرال رزرو آمریکا در ۱۶ مارس هزینه‌های استقراض را ۲۵ واحد افزایش داد و از آن زمان سیاست‌گذاران ارشد بانک مرکزی ایالات‌متحده از رویکرد تهاجمی‌تر برای تشدید سیاست پولی در سال جاری برای مبارزه با تورم فزاینده خبر دادند.

به گفته تحلیلگران، نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد اما به گفته تحلیلگران، عدم اطمینان در مورد بحران اوکراین و افزایش قیمت نفت بر فشار تورمی موجود بر قیمت طلا افزوده است.

هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۵.۶۴ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۰۲۶.۹۰ دلار و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۵۲۷.۶۹ دلار رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.