طوفان و سرما در راه گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از صدور هشدارهای سطح نارنجی دریایی و سطح زرد برای مناطق جلگه‌ای و کوهستانی استان خبر داد و افزود: همزمان با نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان شاهد طوفان و امواج ۵۰ سانتی‌متر تا ۲.۵ متر دریا خواهیم بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، امان‌محمد کمالی، مدیرکل هواشناسی گلستان در این رابطه اظهار کرد: بررسی مدل‌ها نشان می‌دهد که از عصر امروز یکشنبه ۲۶ آذرماه شاهد نفوذ امواج سرد و بارشی به استان گلستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارندگی، در مناطق کوهستانی و سردسیر ریزش برف، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش محسوس دمای بین ۱۰ تا ۱۲ درجه از اثرات فعالیت این سامانه است، ادامه داد: سامانه مذکور لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در مناطق کوهستانی و یخبندان در نواحی کوهستانی و سردسیر را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تأکید بر اینکه فعالیت این سامانه شب دوشنبه ۲۷ آذر ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: اقصی نقاط گلستان با شدت و ضعف تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند و ره آورد متفاوت این سامانه برقراری سرمای شبانه تا پایان هفته در استان است.

وی با اشاره به اینکه احتیاط در تردد جاده‌ای، تنظیم دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها، مدیریت مصرف انرژی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و دیگر تمهیدات پیشگیرانه از توصیه‌های سازمان هواشناسی به شهروندان است، افزود: علاوه بر این، هشدار سطح نارنجی دریای سازمان هواشناسی برای امروز یکشنبه ۲۶ آذر صادر شده که آگاهی از جزئیات این هشدار برای همه فعالان صید و صیادی و دریانوردی الزامی است.

کمالی وزش شدید باد گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت، متلاطم شدن دریا و افزایش امواج ۵۰ سانتی‌متر تا ۲.۵ متر را از دیگر مخاطرات ورود این سامانه برشمرد و تصریح کرد: فعالیت‌های صید و صیادی و دریانوردی تا ظهر سه شنبه ۲۸ آذرماه به هیچ عنوان مناسب نیست و کاربران از هرگونه فعالیت‌های مرتبط بپرهیزند.

گفتنی است، در تعاریف وضعیت هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی واندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.