فروش جهانی فیلم Dune 2 از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد

فروش جهانی فیلم Dune Part 2 امروز از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور می‌کند تا به‌راحتی مجموع فروش آن از قسمت اول بیشتر شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، فیلم Dune Part 2 پس از تحسین گسترده منتقدان با استقبال گرم سینماروها مواجه شد و حالا در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، این فیلم علمی تخیلی به عملکرد درخشان خود در گیشه جهانی ادامه می‌دهد. فروش جهانی فیلم Dune 2 تا پایان روز یکشنبه به بیش از ۴۹۴.۷ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است که این فروش شامل بیش از ۲۰۵.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۸۹.۴ میلیون دلار در گیشه جهانی می‌شود. همچنین فروش جهانی فیلم Dune: Part 2 امروز دوشنبه از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد.

بدین ترتیب مجموع فروش فیلم از مجموع فروش جهانی فیلم Dune با احتساب اکران دوباره آن که بیش از ۴۳۳.۹ میلیون دلار بوده، عبور کرده است. به‌جز آمریکا و کانادا، بیشترین سهم فروش فیلم Dune: Part Two به چین با فروش ۳۶ میلیون دلار، بریتانیا با فروش ۳۲.۸ میلیون دلار، آلمان با فروش ۲۵ میلیون دلار، فرانسه با فروش ۲۴.۹ میلیون دلار و استرالیا با فروش ۱۵.۶ میلیون دلار اختصاص دارد.

همچنین فیلم Dune 2 به‌تنهایی در سینماهای IMAX بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش کرده که هفتمین فروش سریع اختصاصی این سینماها را تجربه کرده است. این فیلم با همکاری برادران وارنر و لجندری با بودجه‌ای در حدود ۱۹۰ میلیون دلار تولید شده است که تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار هم به بودجه تبلیغات فیلم Dune: Part Two اختصاص داده شده بود. با وجود این هزینه بالا، فیلم حفظ فروش فوق‌العاده‌ای را برای بازگردادن هزینه ساخت و سوددهی را تجربه کرده است.

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، زندیا، خاویر باردم، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، جاش برولین، شارلوت رمپلینگ، استیون مک‌کینلی هندرسون، فلورنس پیو، کریستوفر واکن، لئا سیدو، آستین باتلر، تیم بلیک نلسون، آنیا تیلور جوی و سهیلا یعقوب، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Dune Part 2 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. دنی ویلنوو که وظیفه کارگردانی فیلم Dune را بر عهده داشته، برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Dune 2 بازگشته است که مانند قسمت اول، جان اسپیتز به ویلنوو در نوشتن فیلمنامه این فیلم کمک کرده‌ است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.