فوری ؛ تعطیلی دو روز در هفته برای کارگران | ساعت کاری کاهش یافت

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مقرر شد تعطیلات پایان هفته به دو روز افزایش پیدا کند. از طرفی ساعات کاری کارمندان را هم تقلیل و از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته کاهش دادیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز (دوشنبه ۹ بهمن‌ماه) مجلس با بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت اولویت‌دار، عنوان کرد: این لایحه در ماه‌های گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد تصویب قرار گرفت و با توجه به اینکه ماه‌ها است که در انتظار طرح و بررسی در صحن علنی مجلس است، امروز براساس تبصره یک ماده ۱۰۰ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با امضای نمایندگان به رای گذاشته شد و براساس مصوبه امروز مقرر شد در اولین جلسه رسمی صحن علنی مجلس در دستور کار قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح مواد این لایحه اضافه کرد: با توجه به محتوای مصوب در کمیسیون اجتماعی، براساس متن لایحه مقرر شد تعطیلات پایان هفته به دو روز افزایش پیدا کند. البته همچنان که در لایحه هم روز آن مشخص نشده است، تعیین روز تعطیل و اینکه پنجشنبه باشد یا شنبه، در اختیار و برعهده دولت است و ما در مجلس تنها تعطیلی دو روز را تصویب کردیم.

گودرزی کاهش چهار ساعته ساعات کاری را از دیگر مواد این لایحه خواند و افزود: از طرفی ساعات کاری کارمندان را هم تقلیل و از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته کاهش دادیم.

به گفته نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هدف نمایندگان مجلس از پیگیری این لایحه افزایش اوقات فراغت خانواده‌ها در جهت تحکیم بنیان خانواده و گرمی‌بخشی به فضای زندگی کارمندان و کارکنان دولت بوده و هست.

گودرزی با تاکید بر اینکه همه کشورهای دنیا به جز ایران و یک کشور دیگر، دو روز تعطیلات در هفته دارند، تصریح کرد: شایسته بود که ما هم به جهت افزایش بهره‌وری و رضایت‌مندی و انگیزه کارکنان و همچنین در جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها، توجه به اوقاتی که خانواده‌ها بتوانند بیشتر در کنار همدیگر باشند و از فرصت پایان هفته بهتر بهره ببرند این مصوبه را پیگیری کردیم تا در اولین جلسه صحن علنی مجلس در دستور کار قرار بگیرد. پیش‌بینی می‌شود که با رای قاطعی تصویب و پس از تایید شورای نگهبان، اجرا شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.