فیلم تازه دنزل واشینگتن در صدر جدول گیشه آمریکا

سومین قسمت اکشن علمی تخیلی «اکولایزر» با کنار زدن «باربی»، صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از صبا، این فیلم با افتتاحیه خوب ۳۴ و ۵۰۰ میلیون دلاری توانست این کرسی را ازآن خود کند. این رقم در شرایطی نصیب فیلم شد که تحلیل‌گران اقتصادی سینما، پیش بینی افتتاحیه ۳۰ میلیون دلاری برای آن می‌کردند.

دیوید آ گراس در رابطه با موفقیت فیلم می‌گوید: چنین افتتاحیه‌ای برای یک اکشن دلهره آور بسیار خوب و امیدوار کننده است.

با توجه به تعطیلی روز دوشنبه که «لیبردی» است، گفته می‌شود رقم فروش اکولایزر ۳ به ۴۱ میلیون دلار می‌رسد. فروش بین‌المللی فیلم هم ۲۶ میلیون دلار بوده، که فروش جهانی آن را به رقم ۶۰ میلیون دلار می‌رساند.

افتتاحیه دو قسمت اول و دوم اکولایزر در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۴ به ترتیب ۳۶ و ۳۴ میلیون دلار بوده است.

دنزل واشنگتن در این اکشن علمی تخیلی غیرمتعارف در قالب کاراکتر رابرت مک کال ظاهر شده، که از قدرت‌های خاصی برخوردار است و به کمک آنها، با عناصر خبیث و شرور داستان مقابله می‌کند. آنتون فوکوآ کارگردان فیلم و کمپانی کلمبیا تهیه کننده آن است. برای فیلم هزینه ای ۷۰ میلیون دلاری صرف شده است.

مدتی قبل واشنگتن رسما اعلام کرد بعد از قسمت سوم این تریلوژی، قسمت چهارمی در کار نخواهد بود و او برای همیشه با کاراکتر خداحافظی خواهد کرد. حالا معلوم نیست با توجه به افتتاحیه بسیار خوب قسمت سوم، آیا سازندگانش به سراغ قسمت‌های بعدی خواهند رفت یا نه.

باربی با فروش آخر هفته‌ای ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری، ردیف دوم جدول گیشه را از آن خود کرد. فروش کلی این کمدی اکشن بلاک باستر هم اکنون در آمریکای شمالی به رقم بسیار بالای ۶۱۰ میلیون دلار رسیده است.

اکشن ابرقهرمانانه «بلو بیتل» با فروشی ۷ میلیون دلاری، در ردیف سوم جدول قرار گرفت و فروش کلی خود را به رقم نا امیدکننده ۵۷ میلیون دلار رساند. چهارمین فیلم جدول اکشن ورزشی «گراند توریسمو» است که در دومین هفته اکران توانست بالای ۶ میلیون دلار فروش کند.

فروش ده روزه فیلم هم اکنون به ۲۹ میلیون دلار رسیده است. اگر این اکشن ورزشی بتواند فروش کلی خود را به رقمی بالای ۴۰ میلیون دلار برساند، لقب کاری موفق را خواهد گرفت.

درام واقعگرایانه و زندگی نامه ای «اپنهایمر» هم ۵/۵ میلیون دلار فروش کرد تا بتواند ردیف پنجم جدول گیشه را به خود اختصاص دهد.

اثر جدید کریستوفر نولان که مورد پسند منتقدان هم قرار گرفته و از امیدهای اصلی مراسم اسکار پیش رو به حساب می‌آید، توانسته به فروش بسیار خوب کلی ۳۰۹ میلیون دلار دست پیدا کند.

«لاک پشتهای تین ایجر نینجا» با فروشی نزدیک ۵ میلیون دلار، در ردیف ششم جدول گیشه قرار گرفت. فروش کلی این کمدی اکشن انیمیشنی هم اکنون به رقم ۱۰۶ میلیون دلار رسیده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.