قبض های نجومی برای پر مصرف ها

یک عضو مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که باید قبض هایی با مبلغ بالا برای مشترکان پرمصرف گاز صادر شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از موج، تعرفه‌گذاری پلگانی گاز خانگی یکی از مهم‌ترین اقدامات جهت کنترل مصرف گاز به نظر می‌رسد. این نگرش که باید از افراد پرمصرف، مبلغ بیشتری دریافت شود، به عنوان یک اقدام مناسب و درست محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح تعرفه‌گذاری پلگانی گاز خانگی، به منظور مدیریت مصرف این سوخت در کشور اجرا شده است و افراد پرمصرف باید به دلیل مصرف زیاد، هزینه بیشتری بپردازند. وی اظهار داشت: این اقدام ضروری است زیرا در بسیاری از موارد مصرف گاز در بخش خانگی به دلیل استفاده بیش از حد افراد مرفه جامعه، بسیار بالاست و این افراد نیز از یارانه پنهان بهره‌مند می‌شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: در کشور ما، متاسفانه مسئولان به وضعیت مصرف مردم توجهی نمی‌کنند و حتی در ادارات دولتی نیز مصرف گاز بسیار بالاست. وی افزود: مدیران کل هنوز یاد نگرفته‌اند که مصرف بهینه چیست و اصول مدیریت مصرف انرژی را نمی‌دانند.

این نماینده مجلس یازدهم به اهمیت اجرای طرح تعرفه‌گذاری پلگانی گاز خانگی برای افراد پرمصرف اشاره کرد و تاکید کرد: این طرح از سال گذشته آغاز شده و در سال جاری نیز به مرحله دوم اجرا رسیده است.

او توضیح داد: دلیل اجرای این طرح این است که بسیاری از مصرف گاز در بخش خانگی مربوط به افراد پرمصرف می‌شود که به دلیل استفاده بیش از حد و همچنین دریافت یارانه پنهان، مصرف آنان بسیار بالاست.

محمدنژاد بیان کرد: افراد مرفه عمدتاً خانه‌های بزرگ و مجهز به امکاناتی مانند استخر و جکوزی دارند که باعث افزایش چشمگیر مصرف گاز می‌شود و در مرحله دوم اجرای این طرح، انتظار می‌رود که برای این گروه افراد قبوض با مبالغ بیشتری صادر شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.