قتل خونین دختر و پسر بچه تهرانی با شلیک گلوله + جزئیات

مرد میانسال که در جشن عروسی پسرش دست به شلیک خونین زده و مرگ تلخ دو کودک را رقم زده بود برای دومین بار پای میز محاکمه ایستاد و مدعی شد تیر ناخواسته از اسلحه اش شلیک شده است، وی پیش تر از اتهام قتل عمدی تبرئه شده بود اما این حکم در دیوان عالی کشور شکسته شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسکانیوز، شامگاه ۵ تیرماه سال ۱۴۰۰ جشن عروسی که در ملارد برپا شده بود که با شلیک خونین پدر داماد به خون کشیده شد. مرد ۶۰ ساله به نام اصغر در پایان مراسم عروسی دست به شلیک تیر هوایی زد. تیرها با دختری ۱۲ ساله به نام دریا و پسری ۹ ساله به نام رهام برخورد کرد و آنها را به کام مرگ کشاند.

شلیک خونین در جشن عروسی همچنین موجب مجروح شدن پدر دریا و مادر رهام شد .آنها که به بیمارستان منتقل شده بودند تحت درمان قرار گرفتند و جسد دختر و پسر خردسال با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

در این میان اصغر که مست بود بازداشت شد و به شلیک خونین اعتراف کرد .اما مدعی شد برای خوشحالی در جشن عروسی پسرش دست به شلیک زده است.

نخستین دادگاه
وی در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه پدر دریا در حالی که اشک می‌ریخت گفت: ما برای شرکت در جشن عروسی به آنجا رفته بودیم .آخر شب بود که یکباره پدر داماد شروع به شلیک تیر هوایی کرد. اما نمی‌دانیم چطور شد که یکباره اسلحه را به سمت زمین گرفت که تیرها به من و دخترم برخورد کرد و دخترم مقابل چشمانم جان سپرد. من از خون دخترم گذشت نمی‌کنم و تقاضای قصاص دارم.

مادر رهام نیز که از ناحیه پا آسیب دیده بود گفت :پسرم از ناحیه طحال گلوله خورده بود که به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد. اما ساعتی بعد جان سپرد. من برای پسرم تقاضای قصاص دارم و از طرف خودم دیه می‌خواهم .

وقتی نوبت دفاع به متهم رسید گفت: شب عروسی پسرم بود و چون ما اهل لرستان هستیم به خاطر رسم قدیمی و برای نشان دادن خوشحالی ام دست به شلیک زدم. اما نمی دانم چطور شد وقتی اسلحه را پایین آوردم ناخواسته چند تیر از آن شلیک کرد و با دو کودک برخورد کرد.قبول دارم مشروب خورده و مست بودم ولی هرگز قصد آسیب زدن به کسی را نداشتم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود ادامه داد: من شرمنده بستگانم هستم که بچه شان را از دست دادند. باور کنید هرگز نمی خواستم جشن عروسی پسرم به عزا تبدیل شود .من اتهام قتل را عمدی را قبول ندارم .چون تیر ناخواسته از اسلحه ام شلیک شد.

شکسته شدن حکم در دیوان عالی کشور
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و وی را به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه و ۳ سال زندان محکوم کردند .

با اعتراض اولیای دم به حکم صادره پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و حکم قتل شبه عمد مرد میانسال شکسته شد.

قضات دیوان عالی کشور با بررسی موشکافانه پرونده اعلام کردند با توجه به اینکه قتل با اسلحه که وسیله ای نوعاً کشنده است صورت گرفته نمی‌تواند شبه عمد باشد .

با شکسته شدن حکم قتل شبه عمد این مرد، پرونده به شعبه همعرض فرستاده شد تا مرد میانسال این بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کند.

دومین دادگاه
در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده پدر دریا گفت: نمی دانم چطور ممکن است برای کسی که با اسلحه دست به جنایت زده فقط مجازات ۳ سال زندان در نظر گرفته شود. اصغر دو کودک را کشته و باید اعدام شود. من تقاضای قصاص دارم و برای جراحت های خودم هم دیه می خواهم.

مادر رهام نیز بر صدور حکم قصاص اصرار کرد و گفت حاضر به گذشت نیست.

سپس وکیل اولیای دم روبه روی قضات ایستاد و گفت: متهم مدعی است به خاطر مصرف مسکرات اختیاری بر رفتارش نداشته و قصد قتل نیز نداشته است. ولی مستی متهم در دادسرا بررسی و ادعای وی مبنی بر مسلوب الاراده بودن رد شده است.او از اسلحه که وسیله ای کشنده است استفاده کرده و این موضوع نیازی به قصد و نیت او برای قتل ندارد.عمل متهم کشنده و اتهامش قتل عمدی است.

سپس مرد میانسال در جایگاه ویژه ایستاد و اتهام قتل عمدی دو کودک را نپذیرفت.

وی گفت: باور کنید عمدی در کار نبوده است.هیچ پدری راضی نیست تا شب عروسی پسرش به عزا تبدیل شود. من حاضر بودم خودم نابود می شدم ولی کسی آسیب نمی دید.من طبق رسم قدیمی اسلحه به دست گرفتم.و چهار تیر هوایی شلیک کردم. اما یکباره اسلحه لگد زد و از دستم رها شد و روی زمین افتاد. همان لحظه یک تیر شلیک شد.

قاضی گفت: گلوله ها به گلو و شکم دو کودک برخورد کرده و ممکن نیست اسلحه از روی زمین شلیک شده باشد. چه دفاعی داری؟

که متهم پاسخ داد:باور کنید من تیرها را هوایی شلیک کردم. من مشروب خورده بودم و چیز زیادی از ماجرا به خاطر ندارم.

وی ادامه داد: من ۲۱ ماه در جبهه جنگیدیم و کار با اسلحه را بلد بودم.اما ان شب اسلحه ناخواسته از دستم روز زمین افتاد.

قاضی: اسلحه نیمه خودکار بوده و باید برای هر شلیک ماشه را می چکاندی.چطور ممکن است بدون چکاندن ماشه، تیر شلیک شده باشد؟

متهم: من نمی دانم.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: فیلم عروسی نشان می دهد ۴تیر هوایی شلیک شده و اسلحه روی زمین سقوط کرده و پنجمین تیر غیرعمدی شلیک شده است.موکلم قصد و نیتی برای قتل نداشته است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.