قیمت این خودرو روزانه بیش از ۳ میلیون تومان رشد کرد | خودروی بی طرفداری که ناگهان محبوب شد

بررسی قیمت خودروهای پُر تقاضای بازار نشان می دهد رانا پلاس با سقف پانوراما (شیشه ای) ناگهان محبوب دل متقاضیان شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از اکو ایران، رانا پلاس با سقف شیشه ای در نیمه دوم ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ درصد رشد قیمت را در کارنامه خود ثبت کرد. این محصول ایران خودرو در پایان هفته اول پاییز پارسال با قیمت حدود ۵۴۰ میلیون تومان در بازار حاضر بود. اما بررسی قیمت همین خودرو در هفته پایانی اسفند سال گذشته نشان می دهد فروشندگان برای فروش خودروی در اختیار خود حول و حوش ۶۵۰ میلیون تومان از خریداران طلب می کردند. بنابراین شاهد رشد حدود ۱۱۰ میلیون تومانی قیمت این محصول آبی های جاده مخصوص در بازه زمانی ۶ ماهه دوم سال گذشته هستیم.

اما بررسی دقیق روند قیمتی رانا پلاس با سقف پانوراما در فاصله مهر تا اسفند ۱۴۰۲ نشان می دهد این محصول طی بازه ای ۴۰ روزه از یک خودروی کم طرفدار تبدیل به خودرویی رویایی در بازار شده است.

آن طور که اطلاعات ثبت شده در کارنامه رانا پلاس با سقف شیشه ای در نیمه دوم ۱۴۰۲ نشان می دهد این خودرو در یک بازه زمانی ۴۰ روزه رشد قیمت ۲۴ درصدی داشته است.

خریداران برای در اختیار گرفتن این خودرو در شب یلدا سال گذشته (۳۰ آذر) باید حدود ۵۲۵ میلیون تومان پرداخت می کردند. اما این محصول ایران خودرو در ۱۲ بهمن پارسال با قیمت نزدیک به ۶۵۵ میلیون تومانی در بازار حضور داشته است.

به عبارت دیگر قیمت رانا پلاس با سقف شیشه ای طی ۴۰ روز حدود ۱۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

این میزان رشد در بازه زمانی اعلام شده به آن معناست که قیمت رانا پلاس با سقف پانوراما روزانه نزدیک به سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جهش کرده است.

بنابراین می توان گفت رانا پلاس با سقف شیشه ای در فاصله زمانی ۳۰ آذر تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ عنوان خودروی طلایی بازار را به خود اختصاص داده است.

این محصول ایران خودرو در فاصله ۱۲ بهمن تا ۲۴ اسفند سال گذشته قله قیمتی ۶۶۰ میلیون تومانی را نیز تجربه کرد اما نتوانست روند صعودی خود را ادامه دهد و در نهایت با قیمت حول و حوش ۶۵۰ میلیون تومانی به کار خود خاتمه داد. به عبارت دیگر این محصول ایران خودرو در فاصله ۱۲ بهمن تا ۲۴ اسفند پارسال حدود ۵ میلیون تومان افت قیمت را در کارنامه خود ثبت کرد.

با توجه به روند قیمتی رانا پلاس با سقف شیشه ای می توان گفت این محصول ایران خودرو طی ۸۰ روز دو وضعیت متفاوت را تجربه کرده است؛ در چهل روز اول رشد ۲۴ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد و در چهل روز دوم افت نزدیک به یک درصدی را به خود دیده است.

بررسی سبد محصولاتی ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز از این به بعد قرار است رانا پلاس با سقف شیشه ای ارتقا یافته را به عنوان تنها محصول تولیدی خود با نام رانا روانه بازار کند. مدیران ایران خودرو در اواخر مهر سال گذشته مجوز افزایش قیمت این محصول ارتقا یافته را نیز دریافت کردند. این اتفاق به آن معناست که آبی های جاده مخصوص در سال جاری همچنان روی تولید رانا حساب ویژه ای باز کرده اند.

نمودار قیمت رانا پلاس

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.