لاوروف: داشتن سلاح هسته‌ای تنها پاسخ به‌تهدیدات خارجی است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که تسلیحات هسته‌ای تنها پاسخ ممکن به‌برخی تهدیدهای خارجی علیه امنیت این کشور به‌شمار می‌آید.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با مجله «Mejdunarodnaya Jizn» اعلام کرد: تسلیحات هسته‌ای تنها پاسخ ممکن به برخی تهدیدهای خارجی علیه امنیت روسیه است.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به نقش تسلیحات هسته‌ای در سیاست خارجی روسیه گفت: استفاده احتمالی روسیه از سلاح هسته‌ای در اسناد دکترین مسکو مشخص شده است.

سرگئی لاوروف تصریح کرد: سیاست روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای، صرفاً دفاعی است و هدف آن به حداقل رساندن توان هسته‌ای به منظور تضمین دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و جلوگیری از تجاوز به روسیه است.

وی خاطرنشان کرد: تحولات اوکراین به حق بودن نگرانی‌های مسکو در این زمینه را تأیید می‌کند. ناتو، خود را یک ائتلاف هسته‌ای خوانده و روی شکست راهبردی روسیه شرط‌ بندی کرده است.

لاوروف ضمن انتقاد از رویکرد غرب گفت: خطر بزرگ‌تر در درگیری با اوکراین این است که با تشدید تنش‌ها، ایالات متحده و ناتو خود را در وضعیتی خواهند یافت که در آن خطر درگیری مسلحانه مستقیم میان قدرت های هسته‌ ای به وجود بیاید.

وی در ادامه تاکید کرد: ما معتقدیم که باید از وقوع چنین تحولی جلوگیری کرد. به همین دلیل باید وجود خطرهای شدید نظامی- سیاسی را به رقبای خود یادآوری کنم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. خسرو می گوید

    فقط از روی تهدیدهای روسیه با سلاح اتمی میشه پی برد که دخلش اومده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.